1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het grappige is dat de PS4 versie op PS5 (er is geen smart delivery voor de game op Playstation) op een solid 60 fps draait.

    Ik had ook plezier met de 15fps in sommige games op de N64. Dus een niet constante 60fps overleef ik ook wel. :+
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Soms speel ik nog weleens een N64 game maar dat is toch anders.

    Het was een andere tijd. We waren minder gewend toen. Ook is een spel zoals Mario 64 of Zelda OOT wat meer vergevingsgezind. Het springen is wat zweveriger en timing is minder precies.

    In Souls game is de kans op een goede parry riposte of dodgeroll vaak kritischer dan het ontwijken van een bullet Bill of een kogel van zo'n Zelda octopus
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De N64 framerate vergelijking is natuurlijk wel extreem. Maar mensen doen tegenwoordig alsof 30fps of bijvoorbeeld waarschijnlijk 45-55 fps onspeelbaar is. Zo lang het maar geen fps spikes zijn, dan is het uiteraard wel slecht voor de gameplay. Uiteraard is een solid 60fps altijd beter.
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Haha ja dat is ook weer overdreven. Helemaal waar.
    Vroeger waren de 2d games tot en met de SNES/Megadrive gewoon 60 fps ofwel 50 in Pal gebied.

    Daarna was het meeste gewoon 30 of 25 fps. Pas met de PS4 Pro werd het normaler op console dat de fps weer naar 60 ging. Reguliere Ps4 was ook veel 30 fps als het om de triple AAA games met maximale graphische pracht.
     
  5. koenaka.dejager

    koenaka.dejager Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1

    Nouja ik had van een game die zo hoog scoort wel betere graphics en een stabielere framerate verwacht, zeker op een console als de series x. Als ik het vergelijk met andere openwereld games zoals, RDR2, Valhalla etc is dit gewoon teleurstellend naar mijn mening (even los van de gameplay)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Rdr2 was 30 fps constant. Ook geen 60 fps.

    En kort na launch ook veel bugs. Weet jou een quest bug dat.ik nooit Sady kreeg en haar hele quest line miste.
    Ook veel frame drops in de grotere stad en enorm lange laadtijden.

    Rdr2 is een super spel maar je kijkt door een roze bril denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2022
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    EDIT: Dit dus m.b.t. de PC versie. Deze versie wordt op dit moment zelfs afgeraden door DF. Het verbaast mij eerlijk gezegd toch wel dat ik over de technische mankementen zo weinig heb gelezen/gezien in reviews. Misschien werd alleen de console versie gespeeld? Of voelen reviewers zich niet geroepen om technische mankementen te benoemen? Of men ervaart het probleem niet of nauwelijks? Of de aanname wordt gemaakt dat deze problemen wel "even" gefixt worden. Maar ondanks mijn respect voor From Software weet ik dat deze devs bijna altijd met de techniek worstelen. Bepaalde zaken, zoals het ontbreken van widescreen support, zijn zelfs al gefixt door ambitieuze modders. En dat binnen 10 uur na release! :confused:

     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2022
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vandaag weer een hoop verkend van het eerste gebied en weer wat mini dungeons gevonden! Ik kan deze wel waarderen.

    Stormfoot Catacombs down!
    Weer wat ouderwetse From Software trolling met enemies verstopt om hoekjes die onverwachts aanvallen. :lol:

    Binnenkort maar eens daadwerkelijk beginnen met de main quest. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2022
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mijn eerste keer op mijn bek gegaan. Tegen zo'n gigantisch paard met weer een 2 Hander in de open wereld. Lem nog wat gebied als ik het goed heb. Niet te doen met zo weinig reserves. :+

    Maat van mij heeft op de PC al 6 bosses neer. :p
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Sorry voor de dubbelpost, maar dit is te grappig:

    :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ter geruststelling: Er zijn volgens mij weinig mensen die die gast op het paard in het begin verslaan. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Oke. Ook beetje door dit gehype van jullie wel weer aan het twijfelen. Heb alleen ooit Bloodborne tot ongeveer de helft gespeeld. Zat toen echt vast bij die spider.

    Voor de rest nooit FS game gespeeld. Speel meer voor de ervaring idd, niet voor de uitdaging. Maar kan me van Bloodborne nog heugen dat het wel waanzinnig lekker was als je dan een boss neer had.

    Hmm. Twijfel twijfel
     
  13. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Als je leeftijd je al parten speelt bij Dying Light 2, dan zou ik deze gewoon lekker laten liggen...
    Iets met zelfkastijding ;)
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Sorceries schijnen toch te zwak te zijn.

    Misschien dan maar Confessor. Stealth met boog en incantations met schade en healing. Dex+faith I.pv. Dex+int
     
  15. koenaka.dejager

    koenaka.dejager Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou nee, op de series x verwacht ik toch wel een stabielere framerate, je hoeft toch geen wiskundige te zijn om dat te zien? Het loopt gewoon echt niet soepel, en dat vind ik echt zeer storend.

    Maar goed, voor veel gamers drukt dat de pret misschien niet maar voor mij wel.
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Hmm, zouden de performance problemen ook kunnen komen door de anti-cheat software? Zou niet voor het eerst zijn.

    EDIT: In het geval van ACG heeft de patch 1.02 zelfs de performance verslechterd. Score review is bijgesteld naar "wait for sale".

     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2022
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Thanks.

    Trouwens: Elden Ring is de perfecte instap game binnen het Souls genre. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen! En FS heeft gewoon een apart genre gemaakt toen ze vele jaren geleden aan deze dynastie van games begonnen. Ben nog niet toe aan de krappe stukken in de andere games, maar vermaak me redelijk met Elden Ring. Vind het alleen wat kaal ogen en nog weinig loot gevonden. Inmiddels level 8 met mijn noob skills, dus dat stelt nog niet zoveel voor, maar zoals ik al zei is dit een prima game om het genre te leren.

    Vooral in het open wereld gedeelte leer je heel snel welke vijanden te sterk zijn en welke niet. Het enige waar ik nog erg aan moet wennen is het terug jatten van je souls en dergelijke als je verslagen bent en dat is ook de reden waarom ik erg voorzichtig ben vooralsnog. Als je een 2e keer dood gaat ben je die shit permanent kwijt, maar ik kan me niet voorstellen letterlijk alles kwijt, volgens mij alleen de souls.

    Sommige stukken wel erg mooi, maar ik moet af en toe wel een pauze nemen omdat ik de game te scherp vind ogen. Het voelt af en toe alsof iemand teveel automatisch verscherpen in Photoshop heeft gebruikt, maar voor de rest dikke prima.

    Blij om te zien dat er daadwerkelijk een duidelijk verschil zit tussen de ene vijand en de andere. Alles wat niet groter, langer of breder is dan jij, of die geen veel te groot wapen draagt of op een beest rijdt, dat kan ik prima hebben. De rest vermijdt ik nog wel even tot ik sterk genoeg ben. Yellow leert, zei het nog langzaam, maar stapsgewijs. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Na een uurtje of 15 ga ik dit soort games zeer irritant vinden en raak ik het nooit meer aan, dus dit keer trap ik er niet in. In ieder geval niet voor de volle pond, 25 euro is een prima bedrag voor een uurtje of 12 gameplay :)
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514


    troep
     
    Killamonkey, Zifnap en Cyndris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina