..en nu eens iets anders (o.a. classics)!!!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Patrol, 29 apr 2003.

1. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat ik waarschijnlijk weggelachen wordt, maar ik ben 33, opgegroeid met gamen, heb Halo en nog wat games uitgespeeld. Ben bijna klaar met Splinter Cell.

Maar: ik heb ook een vrouw en 2 jonge kids, die eigenlijk niets meer te gamen hebben op de moderne spelcomputers. Alles is 3D en een bak met actie, te ingewikkeld/aggressief voor ze.

Volgens mij zijn er hele volksstammen (bij mij in de omgeving wel), die in plaats van de 33e shooter of racer (die ik ook waardeer) ook wel eens games uit de volgende categorie zouden willen zien:

- NL talige adventures
    - 2D oude games (MAME?)/classics
    - kiddie games/educatieve shit (met een grote trackball controller of muis ofzo)
    - party/board games

Ik zou hier in ieder geval wel centjes voor over hebben en velen met mij. Laatst kocht iemand in mijn buurt een PS2 omdat je daar nog een aantal oude simpele PS1 games in ieder geval op kon spelen met de kids. Kortom: markt voor Microsoft, aangezien "mijn" generatie gamers vaak allemaal aan de vrouw + kids zijn.

Zijn er hier nog meer luitjes die hier zo over denken? Wat vinden jullie? Kan toch geen kwaad als het niet ten koste van de "normale" games gaat?

2. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien zijn de games, kung fu chaos en Rayman 3 nog wat voor je. Zit bijna geen geweld in, meer op een speelse manier. En het is ook niet moeilijk om te spelen.

3. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut helemaal mee eens. Ik ben echt nog geen enkel schietspel tegengekomen dat mij zo aan het scherm gekluisterd hield als bv. SWIV op de Amiga. En mijn vriendin vindt bv. Blinx te frustrerend en haakt dan af. Die wil gewoon 2D games à la Frogger.

Flikker al die ouwe NeoGeo en Mame spellen op een paar DVD's en dat verkoopt als een tierelier. Ze zagen er niet uit, maar de gameplay was (en is) perfect.

Kan daar niet eens een polletje van gemaakt worden?

4. martines

martines Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is Blinx wel wat? of Rollercoaster Tycoon?

Wacht es, misschien is Zapper: de ondeugende krekel wat voor jou kinderen? Ik heb gehoord dat het een soort frogger is en misschien is ie in het nederlands, want het staat op de covers. Maar helaas scoort Zapper niet echt goed, op IGN kreeg het iets van een 4.

Laatst bewerkt: 29 apr 2003
  5. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen vriend.

Ik ben pas 21 jaar maar heb ook nog vaak een soort drang naar games van vroeger.
    Ik zat laatst tedenken hoe ik als 5 jarig mannetje op die atari 2600 een spel speelde met mn pa.
    We hadden allebij een eigen ventje en liepen door een soort doolhof ofzo.
    Heel simpel gewoon maar super leuk joh.

Vorige week heb ik een atari 2600 gekocht voor een prikkie,en ben nu dus opzoek naar die games uit mijn hele vroege tijd.
    Gewoon omdat ik er toen de tijd goed van genoten heb,en ik best benieuwd ben wat ik er vandaag de dag van zal vinden.
    Ik denk dat ik het gewoon nogsteeds lache vind hoor.

Anyway ergens deze zomer komen mn ouders weer bij mij en mn meissie opbezoek.Ik woon in Amsterdam,hun in Rotterdam.
    (Omdat mn ma een tijd lang heel ziek geweest is komen ze dus niet zo vaak hierheen)
    Ik ben dus benieud of mn pa ook nog weet dat we die spelletje heel vroeger altijd speelde.

Anyway,een nederlandstalige adventure hoeft van mij niet perse aangezien ik toch meer een man van engels ben.

Voor deze 2 dingen:

- kiddie games/educatieve shit (met een grote trackball controller of muis ofzo)
    - party/board games

kan ik je hetvolgende aanraden:

Koop of een gamecube,N64,snes of koop
    een japanse ps1,ps2.
    Daar komen al dit soort speeltjes die jij graag zou
    willen veel meer uit dan hier.
    Oa ook met een grote trackbal etc

Of Ms(of iemand anders) ooit van plan is om dit soort dingen tegaan maken voor de xbox weet ik niet.
    Ik denk dat ze een beetje vast zitten aan een imago van fps/adventures etc
    Mijn zegen hebben ze in elk geval en als er echte klassiekers helemaal opnieuw uitgebracht gaan worden,zowel in 3d als in het o zo mooie 2d,ik zal denk ik wel gaan kopen :)

Greetz angelo

6. martines

martines Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is al een party/board game uit voor de xbox, dat is volgens mij Monopoly Party...

7. chaser2600

chaser2600 X-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    jah Monopoly Party ligt bij de Intertoys voor 60 Euro!

8. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al gezegd, probeer Rayman 3, Monopoly, Kung Fu Chaos (is wel wat moeilijk) eens. Weet zeker dat de kids er lol aan beleven. Tenminste, hoe oud zijn ze? Want je schrijft 'jonge' kids...

9. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    en niet te vergeten,
    Fusion Frenzy, goedkoop en erg leuk met het gezin!

Zelfde is dat met vele n64 spellen (GC),
    Mario Party
    Alle disney games etc

En ik denk dat je neit hoeft te schamen voor je leeftijd, absoluut niet want gamen is van jong tot oud

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor jullie liefhebbers heeft TELSELL iets geweldigs.
    Ja Mike wat is dat dan.
    Nou dat zal ik je vertellen het is het allernieuwste op gebied van gamen en ziet er uit als een N64 console.
    Je krijgt er het Hypermoderne Space invaders en duckhunt + zapgun bij.
    Ook zitten al die klassiekers van vroeger erbij in totaal 84 games.
    Echt waar Mike wat ONGELOOFLIJK.
    Mike lacht en je ziet zijn linkervoortand glimmen.
    Bestel nu bij Tellsell en al uw droomgames van vroeger zijn voor U.

11. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    hahah @ shd

patrol koop een cube voor de kids en hou de xbox voor je eigen

12. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    Monopoly party wordt redelijk gekraakt in de reviews
    rayman/kungfu chaos zijn ook alweer 3D
    Fuzion frenzy gaat in de richting, maar er zijn maar een paar subgames die echt leuk zijn.

Het lijkt wel of de laatste tijd alles 3D moet zijn, omdat het kan. Kijk naar defender. Dat was een redelijk leuke game, 2D scrollen en knallen. Die komt nu uit, maar is onherkenbaar geworden, want moet zo nodig 3D en alle kanten uit scrollen.

Door de pure kracht van moderne machines lijkt het wel of ieder spel 3D roterend met super hires textures moet zijn. Dat komt de gameplay niet altijd ten goede.

Het grote voordeel van 2D scrollers is dat die veel intuitiever zijn. Als iemand bij je op bezoek komt en je wil ze een spelletje laten spelen, ga ze maar eens de controls van Splinter Cell of Halo uitleggen. Hoewel dat goede controls zijn, is dat vaak al te veel voor effe snel een potje knallen, en als ze het al oppikken zijn ze geen match voor de 'gastheer' :D

Zet diezelfde gast achter pacman, donkey kong, burnin' rubber, galaxy, pong enz. enz... en hij/zij snapt het na 2 seconden. En die spellen zijn dan net zo leuk, en vaak is de strijd een stuk eerlijker omdat het meer aankomt op reflexen dan beheersing van ingewikkelde controls.

Die oude spellen kosten qua licenties volgens mij vrijwel niets meer, dus het uitbrengen van zo'n spel kost ook 3 x niets. Je moet alleen een emulator hebben en die zijn er al zat voor de PC, dus die is zo omgehangen naar een XBox.

13. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Respect man. koop een gba, echt perfect, niet te moeilijk meeste kindvriendelijke games, portable, kan niet beter Of koop die nieuwe arcade action wat je soms wel eens ziet op tell-sell.

Laatst bewerkt: 29 apr 2003
  14. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad dames en heren mag ik jullie even de nieuwste van de nieuwste console laten zien?!
    hier het verkoop praatje van tell sell:
    ================
    Arcade Action
    Bent u ook zo gek op computerspellen? Of misschien uw partner? Of misschien wel de kinderen? Dan is dit hét pakket voor u! Arcade Action is het superpakket dat het plezier van computerspellen in de huiskamer brengt. Alleen maar even op de televisie aansluiten en spelen maar. Om hem aan te kunnen sluiten heeft u een audio/videopoort nodig op uw TV of videorecorder. Daarnaast kan het systeem ook door middel van een adapter worden aangesloten op de scartaansluiting.

Heerlijk met zo’n groot beeldscherm. Veel prettiger dan op de pc. Er is keus uit maar liefst 84 sensationele games. Er zijn actiespellen variërend van voetbal tot professioneel worstelen, supersnelle race games, atletiek, spelletjes voor de kleintjes en spellen waarvoor je een lichtpistool nodig hebt. Dit lichtpistool wordt uiteraard bij dit waanzinnig uitgebreid spelpakket meegeleverd.

Naast het lichtpistool bestaat het Arcade Action pakket uit het Arcade Action basisstation, twee dual control units, je moet toch samen kunnen spelen, en een superserie van 84 geweldige games, die onderstaand allemaal zijn opgesomd. 84 Geweldige games, die je alleen of met zijn tweeen kunt spelen voor de werkelijk superlage prijs van slechts € 59,95. Bestel nu twee pakketten tegelijk, dan kost het tweede pakket geen € 59,95 maar slechts € 39,95. Voor zo’n serie games is dat toch bijna voor niets. Urenlang speelplezier, spanning en sensatie en avontuur. Dat kan alleen maar met Arcade Action!
    ====================
    Ik heb de lijst met games maar neit gepost want ze hebben allemaal een nieuwe naam.
    E staan spellen op als pacman, mario, pong dat soort oude spellen...
    Hij lijkt trouwens wel op die super nintendo....

15. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Of je koopt wat van die educatieve spellen voor op de pc. Bijv. van die kat die je dan leert rekenen enzo, en het is dan een racespel met puzzels. Als daarvoor de muis niet goed genoeg is zijn van die controllers die nóg groter zijn dan die van de xbox (lol) vast wel te koop.

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Lol, die 'Arcade Action' is in jou geval nog niet eens zo gek. Maar een échte échte aanrader is toch echt Mario Party (1 of :cool: op de N64. Mario Party 4 op de GC ken ik niet.

17. houdoeken

houdoeken Houdoe Ken!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja als ik jou/u was zou ik die arcade action kopen die trouwens wel is geript van een aantal dingen. De console zelf van de N64 de controllers van de SNES en de zapper van de NES. Maar ja doet er niet toe, maar in die arcade action zitten vast nog wel en paar spelletjes die je van vroeger herkent en ze zijn heel erg simpel :+

18. Mr. Blonde

Mr. Blonde Retro rules!

Leuk Bevonden:
    0
    en dan nu weer even on-topic:
    de vraag was:

"Zijn er hier nog meer luitjes die hier zo over denken? Wat vinden jullie? "

Dus niet: weten jullie een andere console waar ik dat op kan o.i.d.?

Maar: zijn er anderen die ook graag wat meer 'simpele' spellen/ 2D-shooters enz... op de XBOX zouden willen zien.

Mijn antwoord is in ieder geval: absoluut, laat maar komen.

19. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Denk hier niet zo over.
    Vind dat zulke dingen op de pc thuishoren.

Leren ze gelijk met een pc om te gaan.
    Bordspel blijft in het echt toch leuker!

Ander console.......nope weet ik niet.

cya

20. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit ook niet bij de xbox horen, als je een 2d game wil zien dan koop je je toch zo'n oude NES of SNES op www.ebay.nl al voor zo'n 20 euro met best veel spellen. En die educatieve spellen kun je op de pc echt veel van krijgen, Davilex heeft hier veel spellen van en die zijn ook nog eens in het Nederlands. En ik vind bordspellen in het echt toch veel leuker dan op de computer, terwijl ze ongeveer hetzelfde kosten.

Deel Deze Pagina