Sinds mijn broer een nieuwe PC heeft met alles erop en eraan, dacht ik erover na om zijn harde schijf in te palmen als nieuwe dataschijf. Echter heb ik hier enkele vragen (of problemen ) over. Op deze HDD staat al een windowslicentie, kan ik deze zomaar in mijn PC zetten? Of geeft dat problemen met mijn Bootschijf? Moet ik deze eerst fragmenteren voor ik deze erin zet? (en zo ja, hoe doe ik dat?)Of is zoiets gewoon Plug&Play? Daarbij zou ik graag nog de bestanden van mijn broer back-uppen. Als ik de schijf moet fragmenteren, hoe zet ik die bestanden (zo'n 15GB) zomaar over op mijn PC? Ik moet zeggen dat ik niet veel ervaring heb met harde schijven als ik het zo lees. Bedankt!
- Als de HDD nog in de pc van je broer steekt, een back-up maken van wat je wil. Als je echt de bestanden op jouw pc wil back-uppen moet je gewoon verder lezen. - Als de HDD nog in de pc van je broer steekt scannen op virussen, spy-aware,... . - Als de HDD nog in de pc van je broer steekt en indien er op het account van je broer een paswoord staat, eerst het paswoord verwijderen - Je steekt de schijf zoals ze nu is in je pc als Slave als het IDE is of als het SATA is sluit je hem aan op SATA poort 2 (als de jouwe op poort 1 steekt) en voor de duidelijkheid: je pc moet uitstaat (voor SATA moet het eigenlijk niet, maar we gaan zeker spelen). - Zo zou je dan normaal die schijf moeten zien als een nieuwe station en kan je aan zowat alle bestanden aan en maak je een back van wat je wil als je het noet niet eerder hebt gedaan. - Dan ga je naar je configuratie scherm -> systeembeheer -> computer beheer -> schijfbeheer. Daar selecteer je de harde schijf van je broer -> rechtermuisklik -> formateren -> bestandsindeling (of bestandssysteem) NTFS, snel formateren aanvinken, de rest laten staan zoals het is en op formateren of ok drukken. Als ie dan geformateerd is eventueel er nog een partitie van maken moest dat nog niet gebeurd zijn door rechtermuisknop -> partitie ->... (weet niet meer of hij het dan ook al vraag of niet, dus kan zijn dat je het zelf nog moet doen) Zo zou moeten lukken wat jij wil.