[PC] eRepublik BETA! (nieuwe online game)

Discussie in 'Games' gestart door HeMan NL, 5 apr 2008.

1. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel het spel eRepublik. Het principe van het spel is vrij simpel: “vestig je in een land en draai mee in de economische en politieke ontwikkelingen van dat land om zo een grote speler op de wereldmarkt te worden.”

Het spel is nog in de betafase en er worden nog steeds spelers gezocht om het spel verder te ontwikkelen. Ondanks deze betafase, biedt het spel je toch meerdere mogelijkheden, te weten:

- een gesimuleerde economie: je gaat als werknemer aan de slag bij een bedrijf om geld te verdienen en kunt uiteindelijk doorgroeien naar algemeen directeur van een bedrijf
    - een democratisch politiek systeem: je kunt lid worden van een politieke partij en kunt het via die weg schoppen tot president of congreslid van een land
    - een militair systeem: je kunt jezelf als militair trainen en aan de slag gaan voor je land. Het wordt binnenkort mogelijk om de oorlog te verklaren aan andere landen en gebieden in te nemen. Daarnaast kunnen er bondgenootschappen gesloten worden en daarmee clusters van competing landen. (De onderhandelingen in het spel hierover zijn nu in volle gang!)

Als eNederlanders zouden wij graag nieuwe eNederlanders verwelkomen. Waarom?

Omdat eNederland een visitekaartje is van Nederland. Omdat wij actiever en beter georganiseerd zijn dan enig ander land, maar door gebrek aan inwoners toch de toekomstige oorlogen gaan verliezen. Om daar verandering in te brengen ben ik hier gekomen op dit forum om jullie te vragen. Te vragen om inwoner te worden van eNederland om zo gezamelijk te bouwen aan een groot en machtig eNederland.

Hoe word je inwoner?
    Helaas is het nog in zijn bèta, waardoor het aantal mensen dat toegelaten wordt via de hoofdpagina van het spel beperkt is. Echter, via uitnodigingen die spelers om de zoveel tijd krijgen om te verspreiden, kunnen wij je wel meteen het spel binnen krijgen! Ben je dus geïnteresseerd, stuur mij dan een PM of mail met je mailadres en wij zorgen ervoor dat je direct die dag nog een Invite in je mailbox hebt!
    (met je e-mail adres wordt uiterst vertrouwelijk om gegaan en wordt enkel gebruikt om een invite voor het spel te sturen)

Indien je nog twijfelt en jezelf afvraagt of het spel wel wat voor jou is, geef ik hieronder een link naar een quick tour van het spel, gemaakt door één van de makers van het spel zelf en daaronder een uitgebreider verslag van het spel, gemaakt door één van de actievere leden van eNederland

Quick tour eRepublik: http://nl.youtube.com/watch?v=FMiThA61HKo

Daarnaast is er ook een Wiki gemaakt over eRepublik

De wiki van eRepublik
    : http://wiki.erepublik.com/

Wat valt er allemaal te doen?
    door RazingMandre, inwoner en congreslid eNederland
    Je kunt je in principe in elk land vestigen, al juichen wij als eNederlanders het natuurlijk toe als je je ook in ons kikkerlandje komt vestigen. Daar aangekomen kun je op zoek naar een baantje en een politieke partij. Met alleen die twee dingen ben je al een speler en draag je bij aan de spelontwikkeling zoals deze bezig is. Elke dag hoef je dan slechts twee keer te klikken om zowel in werk-skill te groeien als je strength te verhogen in het leger. Dat is het, dan ben je klaar….

Echter, dit is de basisvorm van het spel. Je hoeft niet meer te doen, maar het kan wèl! Sterker nog, er zijn opties te over! Allereerst kun je actief worden binnen je politieke partij. Elke maand zijn er drie verkiezingen: een voor de burgemeesters van de vier steden in eNederland, een voor het herkiezen van partijleiders (waar iedereen, dus ook nieuwelingen, zich beschikbaar voor kunnen stellen) en een voor de landelijke verkiezingen, waarin de partijen met elkaar met pen en woord de strijd aangaan. Binnen de politiek kun je het uiteindelijk dus tot President van eNederland schoppen!

Hiernaast kun je je eigen bedrijf starten. Altijd al willen voorzien in de wensen van e-burgers online? Start dan een voedselbedrijf, een giftshop, een wapenzaak, een ziekenhuis-bouwbedrijf of een transportbedrijf. Neem mensen aan die voor je komen werken, betaal hun loon uit en verkoop je nieuwe artikelen aan de Nederlandse burger! Met de winsten koop je weer exportlicensies, waarmee je over de grens je entrepreneursschap kunt testen en je economische invloed vergroot!

Voor de mensen die in zichzelf het schrijversbloed voelen stromen, is er voor iedereen de mogelijkheid gratis een krant te starten en heel eNederland en de eWereld op de hoogte te houden van alles wat jij nodig acht. Dit kan over het spel zelf en al haar ontwikkelingen gaan, maar mag ook over eigen gekozen onderwerp. Zolang jij het belangrijk vind, mag het gepubliceerd worden en is het voor iedereen te lezen. De kunst is zoveel mogelijk lezers aan te spreken en hierdoor abonnees te vergaren, wat je mediakracht vergroot!

We hebben zojuist, op 1 april, de laatste verkiezingen gehad (onze partij heeft nu bijna de meerderheid in het parlement en heeft de president geleverd \o/) en daarmee is een nieuwe President gekozen, alsmede een nieuwe verdeling in het Parlement. Vanuit deze partij is het idee voor recruitment van buitenaf gekomen, de reden ook dat dit schrijven nu hier voor jou te lezen valt!

Kom ons helpen eNederland sterk te maken op eRepublik en qua omvang te laten groeien, reageer nu! (op dit moment zijn het spannende tijden omdat veel mensen klaar staan om Belgie binnen te vallen dus join snel en maak het mee }:])

2. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op een of andere manier is het aantal posts dat ik op het forum gezet heb in een keer weer 1 |:- nu straks weer 2 denk ik hmmm.

3. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 4 mensen mogen inviten nog meer gegadigden die ons komen versterken?

4. Metsada

Metsada Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    yup, geweldig spelletje dit. Binnenkort hopelijk oorlog!

5. Metsada

Metsada Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Belgie wordt nu aangevallen door de UK. Wij willen Duitsland. Wie helpt ons mee?

Ik heb ook nog wat invites over!

6. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bump! we hebben reeds 313 nederlanders. En zijn nu qua geld klaar om duitsland aan te vallen. We zoeken hiervoor nog nieuwe citizens!

Ik heb nu 6 mensen van het forum mogen verwelkomen wie volgt/?

7. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Jah echt lachen dit, ik heb ook nog een aantal invites over.

8. Metsada

Metsada Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    idd leuk spelletje. We zijn nu bezig met een infiltratieplan en nog opzoek naar meer mensen. :)

9. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    he, lijkt me leuk, zou ik een invite mogen?

10. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pm mij je mailadres dan stuur ik je een invite

11. masterspy

masterspy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k heb ook wel interesse

12. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stuur mij een PM met je mailadres :)

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    @heman: invite je eigen adres gewoon zovaak mogelijk, en post de links hier, dan joinen denk wel meer mensen ;)

14. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is een closed beta. Ik kan alleen mensen adden via hun mailadres. Het spel draait al een poos maar er komt steeds meer bij. Erg leuk om te volgen dus.

15. HeMan NL

HeMan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Murdoc.

Murdoc. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft iets ja, maar nee :p

Deel Deze Pagina