ernstige fout???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door youssef, 2 sep 2005.

  1. youssef

    youssef Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg vaak te kampen met dit error. als ik soms bezig ben dan start mijn pc gewoon opnieuw op. als het dan aan staat dan zeggen ze dat de systeem is hersteld van een ernstige fout.deze error komt vaak voor.

    weet iemand wat de oorzaak is van dit ernstige fout???
    en heeft iemand anders dit ook?
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor fout precies? Staat er dan geen cijfercode of dergelijke in beeld als foutmelding? Maar je kunt beter niet over ieder ding een thread openen misschien is er (voor meestal elke vraag) wel een thread...
     
  3. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeee dit komt me bekend voor, had ik vroeger ook weleens met mn PC (niet zo vaak). Het ging vanzelf weer weg. :)
     
  4. youssef

    youssef Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    er is geen enkel cijfercode de eniste wat ze zeggen is:

    de systeem is hersteld van een ernstige fout.

    en na een paar "dagen" dan duikt dat probleem weer op.
     
  5. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zoiets heb ik ook net gehad :confused: maar kreeg geen (fout) melding ofzow
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak krijg je dan een oplossing van MS, soms ook niet. Alleen je probleem is niet echt duidelijk beschreven, maar ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je pc uitvalt. Kan het zijn dat je pc weinig ruimte heeft om te ventileren?
     
  7. --<)Sandro(>--

    --<)Sandro(>-- The Green Maker

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op dit moment ook zoiets. Mijn pc valt gewoon uit, soms na een uur en soms al tijdens het opstarten. Als ik hem daarna weer aan zet is het gewoon alsof er niet gebeurt is en valt dan gewoon na een bepaalde tijd weer uit. Het gebeurt meestal als ik iets opstart, zoals games of msn. Ik hoop dat het een virus is, maar mijn virusscanner kan niets ontdekken. Als iemand een oplossing weet hoor ik die graag.
     
  8. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij uitvallen denk ik er aan dat je PC gewoon in 1x uit gaat. Zonder enige melding van Windows dat ie gaat afsluiten. Net alsof de stekker uit stopcontact wordt gehaald.
    Zoals al gezegd wordt controleer of je PC goed kan ventileren. Zorg dat je PC niet helemaal ingebouwd zit en voldoende ruimte heeft om te ventileren.
    Je kan ook een extra koeler plaatsen.
    T kan trouwens ook iets met je voeding zijn. Het lijkt mij het slimste om gewoon naar computerzaak te gaan en het probleem voor te leggen
     
  9. --<)Sandro(>--

    --<)Sandro(>-- The Green Maker

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    @Corossi

    Mijn pc loopt al een half jaar zonder enige problemen, dus het lijkt me sterk dat het aan de ventilatie en/of de voeding ligt. En hij valt trouwens niet gelijk helemaal uit. Eerst het beeldscherm en het geluid, en een paar sec. later de kast.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit blijft op deze manier gissen in het donker natuurlijk. Een pc kan om tig redenen uitvallen. De meest voor de hand liggende oorzaken zijn: warmte problemen, onstabiele voeding, vervuilde Windows installatie (virussen en spyware), brak moederbord etc....

    Een pc kan best een half jaar goed draaien en dan problemen gaan geven. Stof bijvoorbeeld, hoopt zich na verloop van tijd op binnen de pc. Stof houdt warmte vast, en belemmerd zo de goede werking van koelers. Waardoor de boel te warm wordt.

    Een voeding kan vanaf het begin aan al te zwak zijn, of onstabiel. Stel dat je de pc hebt uitgebreid met bijvoorbeeld een harde schijf. Dat kan de druppel zijn voor een ondermaatse voeding.

    Als je zelf een beetje thuis bent in pc`s kan je aardig wat proberen om het op te lossen. Maar als dat niet zo is, kan je de pc beter door de winkel waar je hem hebt gekocht na laten kijken.

    Vertel even om wat voor`n pc het gaat, wat voor`n voeding er in zit etc :).
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er ook last van, als Windows Media Player een licentie op probeert te halen, dan gaat mn pc opeens opnieuw aan(niet uit dus), alsof je op het reset knopje drukt. Dus maar winamp geinstalleerd8)

    Vroeger had ik dit ook, ik was nogal onskilled met pc's...de koeler op de processor was niet aangesloten en ik had veel te oude voeding op een 1.2 ghz...8)

    Ach ja, nu doet mn pc t wel goed(behalve WMP dan:confused:8))
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    daar heb ik toen ook ooit last van gehad, maar toen was mijn moederbord kapot, ofjah dat zeide de mense van het computer bedrijf ;)
     
  13. Tompy

    Tompy !!OSM!!

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, moederbord is waarschijnlijk kapot, wij hebben dat nu ook tegengekomen en de pc-hersteller zei dat moederbord kapot was en dat we een nieuw moederbord gaan moeten kopen maar het probleem was dan dat onze processor ook totaal verouderd is en dat we dus ook een nieuwe processor gaan moeten kopen dus dat wordt een dure rekening.
    hoe oud is je computer?
    van ons was hij al drie jaar...
     
  14. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb af en toe ook dat probleem, maar ik heb een gloednieuw moederbord. Lijkt me dus nogal vreemd als het aan het moederbord ligt. Soms heb ik het idee dat computermensen ook maar wat zeggen om het te verklaren.
     

Deel Deze Pagina