Ervaring Infrarood met Mobiele Telefoon

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 11 jun 2004.

1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    hallo

Ik heb een sharp gx 20
    daar bij is het niet mogelijk om te bleutoothen maar wel om via een datacable en infrarood gegevens van je pc naar je mobiel te laden

Ik zou graag willen weten hoe die mogelijk is ( infrarood ) en wat je er allemaal voor nodig hebt.

bij voorbaat dank

2. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je geen infrarood port op je desktop.Als je een notebook hebt misschien wel, deze zijn vaak uitgerust met een IR port. Dan leg je hem er gewoon voor. Anders sluit je je data kabel aan op je COM port aan de achterkant. Of USB. Bij Samsung is het de COM in ieder geval.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    je hebt een computer nodig die infrarood kan ontvangen/zenden.....uiteraard.....hier heb je usb adaptors voor nodig als de comp. het niet ingebouwd heeft en software van je telefoon zodat je kunt synchronisen (is vaak te downloaden bij de fabrikant of als cd bijgeleverd). Het nadeel van IR is dat het traag is en dat de aparaten echt tegenover elkaar moeten liggen voor een goede ontvangst, dus als je (net als ik) alleen usb-poorten aan de achterkant van de computer hebt, heb je al een probleem. Het fijnst werkt gewoon een kabeltje. Die kun je ook vaak in de comp laten zitten. Maar ik vraag me af wat je allemaal in je telefoon wil gaan zetten......ik heb dit nog nooit die behoefte gehad. Als agenda werkt een telefoon (ik heb hier een palm voor) niet goed en telefoon nummers kun je gewoon intoetsen. Maar ja, dat was ook niet jouw vraag....ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het werkt.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Datakabel of infrarood adapter kopen. Dan kan je bij site van je mob waarschijnlijk wel ergens iets van software als easy gprs downloaden.

Het is ook om ringtones en wallpapers en dergelijke over te zetten.

Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    met mijn t-610 kan ik heel makkelijk via mijn laptop plaatjes en ringtones eropzetten
    das het mooie van dat ding :D
    alleen enige mijn zus dr samsung heeft ook een IF poort maar daar doet ie het niet :confused:

6. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    ok ik heb het nu via infrarood voor elkaar gekregen gegevens over te sturen naar elkaar.

Maar waar kan ik ringtones vinden voor me mobiel.
    Ik heb al heel veel .mid ringtones
    maar op me mobiel zijn het mmf ringtones kan ik die niet ergens downloaden ?

Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zoek op internet naar het programma PsmPlay5. Daarmee kan je midi omzetten naar mmf.

1 persoon vindt dit leuk.
  8. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    rock on! thx even kijken wat ik kan vinden

9. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hmm heb het programma gedownload
    en omgezet naar .mff maar als ik hem dan wil uploaden naar me pc, dan zegt ie dat het niet goed is gegaan hele tijd ..
    hmmm weet je misschien waar het aan ligt MATRIX

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uhm nee. Eigenlijk niet.:eek: Bij mij is het pas 2 keer misgegaan. De ene keer stond het programma niet op de infraroodpoort ingesteld, maar op de COM-poort. En de 2e keer was het geheugen van mijn telefoon vol.

Maar ik heb een Samsung C100 met het programma Easygprs.

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb ook de C100. Wat is aan te raden, de infrarood adapter of datakabel en hoeveel kost deze, en, is het al mogelijk om er java games op te zetten via easy gprs?

Laatst bewerkt: 12 jun 2004
  12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zou zeggen infraroodadapter. Zo'n datakabel kost al gauw 40 euro. Ik weet niet hoeveel een infraroodadapter kost, ik ga er maar van uit dat die niet duurder is.
    Volgensmij is het niet mogelijk. Misschien wel, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Misschien is er meer info op www.samsungmobile.com

13. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    is er ergens een goede site waar je plaatjes en ringtones enz vanaf kan halen ? voor je mobiel gratiz zodat je ze over kan zetten naar je mobiel ?

Mijn infrarood apparaatje koste trouwens 70 euro PUUU

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
  15. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    aan die plaatjes heb ik niks aan!
    die resolutie is niet goed ik heb namelijk 240 x 320
    plaatjes kan ik eigenlijk ook wel zelf maken
    maar die free ringtones, waar kan ik die vinden
    Als ik free ringtones wil, kan ik eigenlijk alleen maar .mid ? nummers eropzetten? maaar die klinken erg duf!

Ik wil eigenlijk free polyfonische ringtones! :'-(

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
  17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    thx the matrix :D

18. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Matrix goed forum :) alleen er is lang niet zo veel voor sharp als voor samsung ! :p volgende keer dus gewoon maar een samsung

19. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem, ik heb een laptop met een infraroodpoort, en een mobiel met ir. Maar ik krijg de verbinding niet tot stand..WIE HELPT MIJ??!!

Deel Deze Pagina