Het onderwerp zegt het zelf al denk ik.. Wat is jullie ervaring met de Advanced (RGB) Scart ofwel Uitgebreide Scart en zie je flink het verschil in beeld tov de normale scart...
Er zijn behoorlijke verschillen tussen de standaard kabel en de advanced scartkabel. Zoals je zelf al aangeeft is de av scart RGB. Dit wil zeggen dat elke kleur apart wordt aangestuurd en dat geeft een beter beeld door betere kleurscheiding, minder colorbleeding en minder interferentie. Je tv moet dit wel ondersteunen natuurlijk. Ook heeft deze kabel als enige een optische uitgang voor Dolby Digital bij de games en Dolby Digital en DTS bij DVD's. Echt vet gamen in 5.1 surround!! Gewoon kopen als je tv het ondersteund is mijn advies.
Ik heb hem ook, maar al snel na de aankoop van de xbox. Dus weet niet helemaal meer hoe het met de gewone kabel was. Maar het geeft een mooi beeldje. Volgens mij kon je het met HALO (menuscherm) wel goed merken (wat ik me nog kan herinneren).
Ik zag het verschil in het begin niet zo, maar door een paar keer te wisselen van het ene naar het andere kabeltje zie je toch duidelijk het verschil. Het beeld wordt iets scherper, rustiger en de afscheiding tussen kleuren is wat beter. Dat valt bij het ene scherm minder op dan bij het andere, vandaar dat het me niet gelijk opviel. Let inderdaad wel op dat je TV RGB moet ondersteunen op de scart ingang. Voor RGB weergave moet je meestal een apart kanaal selecteren (in ieder geval bij de meeste Sony's wel). Wanneer jij het beste uit je Xbox wilt halen, dan is de Advanced Scart Cable wel en goede aankoop. Vooral Dolby Digital is een fantastische aanwinst! Maar zo'n systeem moet je dan natuurlijk wel hebben staan.
Neen ,Guardian geen s-video op het "blokje" waar ook de optische uitgang zit,helaas! Had voor mensen zonder RGB op de tv wel handig geweest. Want ook s-video is beter dan composiet wat uit de standaard kabel en de Advanced kabel komt.
Zit er helaas niet op inderdaad, dan zou je en high definition pack moeten kopen die meerdere soort uitgangen heeft. Speciaal voor S-video en HDTV's. Wat betreft RGB scart is het ook belangrijk om te kijken welke scart ingang op je TV dit ondersteund. Vaak is dat Scart 1. Ondersteund deze scart ingang dat niet dan kun je bijne net zo goed de normal kabel gebruiken en het scart verloopstukje.