[XOne] ethernet of usb

Discussie in 'Games' gestart door SyKeS1, 19 jun 2003.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    gasten,

eind volgende maand adsl van xs4 all of tiscali (welke is beter voor live?) Maar dan nu de echte vraag want ik zie op deze forum door de bomen het bos niet meer,

Moet ik perse een usb hebben voor live of is een duurdere ethernet modem vereist?
    waar staat normaal die ethernet kabel, in de meterkast hoop ik (is dat dus mogelijk?)....anders moet ik die fackin kabel naar mn box een kilometer omleggen naar de andere uithoek van t huis (vrij ver).

Bij voorbaat dank :)

edit: En wat is een adsl splitter, is dat een router?

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  2. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    Wel kijk, ik woon in België, dus van de providers zou ik het niet weten. Ten eerste is de ADSL splitter gewoon een soort van stekker die je in je telefoon-(stop)contact moet steken en die filtert de ADSl signalen van de telefoon signalen (aners krijge je storing) dus das niet zo ingewikkeld :) .. en ik zou het best een duurdere ethernet modem kopen die dan verbonden is met een router. De router verbindt dan je PC('s) + xbox en kun je steeds online. Dit lijkt me de beste oplossing (ik heb USB) en nu moet ik kiezen tussen Connection Sharing (maar deze is niet aanbevolen) oftewel moet ik ook hub-modem kopen ... maar daar past mijn usb modem dan were niet op (volgens mij) dus ik zou gewoon een duurdere ethernet modem kopen en dan heb je geen problemen .

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    maar kan ik die modem dan in mn meterkast doen?

4. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    normaal niet nee :confused:

5. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon naast je telefoon-stopcontact (je weet wel zo met die cirkelvormige gaatjes)

/Mod

Veel belgen hier weten de edit knop wel te vinden.... blijkbaar ben jij dus een uitzondering...

de edit knop bevind zich rechts onder het betreffende post

edit by Eastmaster

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Neem een ethernet, maakt het allemaal stukken eenvoudiger. Check dan ook gelijk effe een ADSL router, dan kun je zowel je PC als XBox tegelijk gebruiken.

7. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    meneer de moderator,
    daarnet werkte die edit-knop niet. Met alle gevolgen van dien. Geloof het of niet.

8. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    ik probeer op edit te klikken:
    You do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:
    You do not have permission to access the page that you were trying to. Are you trying to edit someone else's post or trying to access administrative features? Check that you are allowed to perform this action in the Forum Rules.
    If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
    Logged in user: Kosmonaut XIV [logout]

Forgotten your password?

weeral ... leuk toch die Nederlandse sites ... :ironic:

9. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    k mijn fout ik heb op de foute 'edit' knop gedrukt (mijn excuses voor de reply) ... Probeer ik mijn comment te deleten ... gaat dit niet ... Daarom meneer de moderator, delete mijn laatste ( 3 ) posts maar ... anders stoort iemand izch eer misschien aan.

/Mod Nee, nou laten we het natuurlijk staan zodat iedereen kan meelachen... PJ

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    mijn vraag is nu dan eigenlijk, wat is goedkoper?? een maatje van mij is electricien, die zal het voor de computer denk ik aansluiten (we zijn tevens klant :p) Ik wil zelf die xbox op eigen kosten aansluiten...dus is t ook mogelijk als er een usb ligt? Ik heb wel denk ik iets van 30 meter ethernetkabel nodig ... zal vast aardig wat gaan kosten :mad:

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    usb is goedkoper... maar ethernet is beter..

12. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    je kan met beide het zelfde....

het verschil zit hem in het processor gebruik van een usb modem....
    een usb modem vreet veel meer processor tijd dan een ethernet modem.
    Daarnaast zijn usb routers duurder dan ethernet routers.

maarja, een usb modem is zowat gratis, en voor een ethernet modem moet je toch best wel wat neer tellen....

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    maakt dit ook wat uit voor de processorkracht van de xbox dan??

14. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    kan je een usb modem dan rechtstreeks op je xbox aansluiten:confused:

je doet je avatar wel eer aan hè

15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    gast, weet ik veel, boeit me niet allemaal, krijg alleen zon homecinema set met alles dr op woof blaf blaf enzo en dvds mp3s flatscreen chippe enzo, en wil ook online alst kan, als t t maar doet, van die bekabelling enzo hep ik egt geen verstand... daarom vraag ik t ff. en btw mijn avatar rules!!! _O_ aan mijn avatar 8)

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    UTP (ethernet) is het simpelst en de beste oplossing

USB is het goedkoopst alleen kan deze niet rechtstreeks aan gesloten worden op je xbox

zie ook deze thread kabels <-- alles over kabeltjes

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    JA, jij hebt inderdaad een heel mooi plaatje.

Ik vind het alleen nog steeds kut dat ik hem gemaakt heb en dat jij hem vervolgens GESTOLEN hebt. DIEF! DIEF! DIEF!

Onvoorstelbaar.......

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    /Mod Wat heeft dit met de USB of UTP discussie te maken .. stay on-topic .. en vecht de avatar discussie elders uit

Fardo

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik weet nu zeker dat ik een router connectie ertussen neem, ff met mn maat de electricien besproken...
    Een usb kan net zo goed op een router worden aangesloten als een ethernet modem, maar zit er nog overduidelijk verschil tussen op een basic pakket? Scheelt het aanmerkelijk in snelheid? want anders dan kan ik net zo goed tiscali
    met standaard usb bestellen......

Greetz

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een ethernet kan makkelijker (goedkoper) aangesloten worden aan een router ... een usb connectie is in de regel iets minder omdat er minder data over het lijntje kan ...

Er is geen groot verschil met basic adsl via usb of utp

Deel Deze Pagina