Ethernet Switch Voor XBC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door studio_125, 15 nov 2004.

  1. studio_125

    studio_125 Guest

    Ik zit met het volgende probleem:
    Ik heb een wireless router modem (Speedtouch 570, en nee ik hoef niet te hore hoe goed slecht ie is 8) en daar zit een kabel uit gang op en die gaat naar mijn vaste computer. Ik wil met mijn xbox op xbox connect, en daarvoor heb ik ook een kabel nodig, alleen de kabel poort gebruik ik met mijn vaste pc waar XBConnect op staat, dus ik zat te denken aan een HUB/Switch... iemand goeie (andere) oplossing/product die ik moet hebben? Alvast bedankt
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Koop anders een nieuwe (draadloze) router met meerdere poorten. Post meteen even je budget :) Want dit is een wat duurdere oplossing.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2004
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reƫel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gewoon een simpele hub gekocht (Cnet 8-port switch) .. die werkt trouwens goed genoeg!
     
  4. gtaer

    gtaer Adje

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke winkel dan? en hoe duur?
    Ik heb vandaag precies zelfde vraag als jij had.

    Meeste winkels hadden geen simpele HUB met RJ-45 ingang.
    Wel HuBs met USB aansluitingen en dure routers en draadloze spul. Maar ik moet gewoon een heel simpel ding te hebben

    Ik heb alleen nodig voor xbox aan te sluiten meer niet.
    O-)
     
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zou eerlijk gezegd een switch kopen, heb je geen gezeik met collisions etc..
     
  6. gtaer

    gtaer Adje

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    ja of een Simpele Switch. Weet jij er een goede winkel voor ?

    (ik wil dan liever een switch. tnx ik wist nie dat da beter is)
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ehm, elke computerboer zal er wel eentje hebben liggen.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2004
  8. berend25

    berend25 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    beter een switch kopen want als je een hub koopt dat is ook een router en je speedtouch is ook een router en twee routers kunnen niet cominiceren met elkaar gewoon lekker een swicht ertussen
     
  9. Xelif

    Xelif I'm born to be me

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de mycom heb je voor 25 euro een 5 port switch gebruik hem zelf ook goed ding.
     
  10. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    gebruik zelf een sweex lan switch 8 poorts ethernet gewoon aansluiten en spelen :)

    (29.99 bij hgcomputers)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan of een switch kopen of je kan je xbox direct aan sluiten op je PC .... het maakt niet uit welke switch je gebruikt
     
  12. berend25

    berend25 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    heb een switch gekocht voor 12 euro 5 poorten van de merk sweex bij flexpro.nl
     
  13. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ten eerste: vergeet hubs, koop switches. Hubs waren vroeger goedkoper, maar worden tegenwoordig nauwlijks verkocht, omdat switches zo goedkoop zijn. Hubs hebben dezelfde functie als switches, maar het verschil is dat hubs al het binnenkomende verkeer van een poort naar alle andere poorten doorsturen (en de netwerkkaart laat bepalen of het pakket wel voor hem bedoeld is). Een switch stuurt het pakket alleen naar de juiste poort door. Een switch is dus slimmer. Dit betekende vroeger ook duurder, maar nu allang niet meer.

    Hier heb je het over USB hubs. Dit is iets compleet anders. Zoals ik zei: vergeet hubs.

    Een hub en een router zijn twee totaal verschillende dingen. Twee routers kunnen ook prima communiceren (daar is het internet eigenlijk op gebouwd) maar is in je thuisnetwerkje configuratietechnisch niet aan te raden.

    Mijn advies (aan anderen die deze thread later lezen)
    Koop een switch. Sluit met een crosscable (indien je switch niet autosensing is, want dan maakt het niet uit) je switch op je modem aan, en je PC en je Xbox op de switch.
     

Deel Deze Pagina