Ethics in Video Game Journalism

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 13 apr 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ethics in Video Game Journalism
    Wat vind jij ervan?

Ik vind dat hij gelijkt heeft, de journalist wordt meer en meer beïnvloed door de publisher van dat product en daarom wordt zijn oordeel steeds minder objectief. Dit geldt niet alleen voor games, maar ook voor films, cd's, auto's, ... . Zie maar naar de PU. De mensen van GTA zouden hun vroeger een kopie geven als ze X aantal pagina's schrijfden en minimaal X aantal punten gaven. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan dus konden ze ze GTA? toch iets meer objectief reviewen.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We worden allemaal beinvloed, dat is het hele doel van marketing. Kan je nooit uitsluiten, negatief of positief beinvloed worden.

Wij geven hier op XBW gewoon onze eigen mening, goed of slecht beinvloed. Reviews zijn om te lezen, een iets over het spel te leren, niet om heilig te verklaren en vervolgens verantwoordelijk te houden voor een eventuele miskoop.

Ikzelf probeer alstijd objectief iets te vertellen, en daarna simpelweg uit te leggen hoe het functioneerd, goed of slecht en mijn persoonlijke visie. Ik denk dat dat het beste is. :)

Als website zijnde worden we ook wel eens onder druk gezet, zo van "Dit krijg je niet als je zulke dingen zegt". Die negeer ik dan en dan hebben ze pech, ik ben niet gevoelig voor druk van uitgevers en product managers. Onze mening is waar mensen recht op hebben, en die geven wij!

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De XBW moraalridders! :cool:

Samen trekken ze ten strijde tegen bagger als Dr Muto :{

Tja iedereen wordt zoals gezegd wel eens beinvloed maar daarom moet het zo geregeld zijn dat je een eerlijk oordeel kunt en mag vellen over een game

4. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    yep, en zo zou het altijd moeten zijn.
    Helaas is dit niet overal het geval.

Deel Deze Pagina