Europese Cube en Xbox verkoopcijfers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pacboyslim, 7 aug 2002.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nu naast m'n Xbox ook een Cube, dus moet ik ook op de hoogte blijven van cubenieuws.
    Wat zag ik dus op een Gamecube site (www.cube-europe.com):

"Several weeks ago Activision announced in their conference call that Nintendo had sold 800.000 GameCube consoles in Europe. Today we got even better news, this time we have new European sales numbers from the big N themselves! Ok are you ready... Nintendo has sold 1 million Nintendo GameCube consoles in Europe!

That is a whacking great number for a console that has only been on the market for 11 weeks. The Xbox, which has been on the market 8 weeks longer than the GameCube, has sold only 500,000 pieces."

Toch wel bizar eigenlijk...

2. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik ook gelezen, das best klote. Dacht dat iedereen het al wist

3. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    2 maanden terug op de e3 hadden ze er toch 500.000 zullen er nu toch wel 600.000 of 700.000 zijn.:confused:

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Niet bizar. Ik zie geen enkele focking reclame hier op TV, vind je het gek dat je dan geen flikker verkoopt.

5. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil: Nintendo heeft een trouwe fanbase, die van N64 en GBA naar Cube gaan. MS begint in dat verband bij 0 en ze zullen dus inderdaad flink moeten gaan adverteren.

Dom dom dom....

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ongeveer het zelfde
    ze adverteren wel maar, in game magazines
    en als je een mag leest weet je toch al vaak welke console je koopt.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Juist,game mags besteden toch wel aandacht aan de consoles, ok adverteren in mags hoort er wel bij maar het mag ook wel een stuk grootschaliger :)

8. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ze doen godverdomme helemaal nix met europa
    het gaat toch niet zoworden als de dreamcast die deels in america liep en in Japan helemaal top en Europa Flop :mad:
    als ik "groot" ben ga ik wel in amerika wonen !! wie gaat er mee?

9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik las laast een Power Unlimited waarin stond dat een van hun 'schrijvers' een Nintendo tattoo op z'n been had gezet.
    Hoezo neutraal?
    Dat is trouwens dat blad waar constant over de controller van Xbox gezeken wordt, dat ie groot en lomp is.

Maar ja, dadelijk, als Mario, Zelda, Metroid, Starfox uitkomen worden ze helemaal geil daar.
    De mensen die dat blad lezen kopen (volgens mij en aan de hand van de ingezonden brieven die ik erin las) eerder een Cube dan een Xbox.

En dat is nou een probleem, als je namelijk twijfelt over welke console je moet kopen, koop je al gauw een algemeen tijdschrift, waarin de consoles vergeleken worden.....en als je dan het tijdschrift koopt waarin alles van de grote 'N' de hemel in geprezen wordt...dan ligt de keus voor de hand.....

Juist als nieuwkomer moet je meer adverteren (kijk maar naar Playstation in het begin), dus het is Microsoft's eigen schuld dat de verkopen tegenvallen.
    En als dadelijk de topspellen uitkomen, maar het merendeel van de gamers heeft al een Cube of een PS2, zal je er nog weinig mee bereiken.

Maar ja, uiteindelijk doen deze discussies me me denken aan de N64 tijd, toen gebeurde hetzelfde bij Nintendo en die hebben er van geleerd, laten we hopen dat Microsoft dat ook doet....
    Ik zou als ik Xbox was, de volgende console sneller (zelfde tijd als PS'3') en met een mediaoffensief op de markt brengen.

Laatst bewerkt: 7 aug 2002
  10. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we moeten eigenlijk een grote mail actie houden en dan mailtjes naar M$ sturen dat ze moeten adverteren op tv.

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat gisteren te zappen, kom ik langs het EK atletiek of zoiets in Duitsland. En wat ziet mijn oog, ja hoor een XBox reclamebord. De eerste reclame die ik zie sinds april of zo. Playstation sponsort de Champions League en Formule 1, XBox sponsort atletiek. Sheesh !!!

Is er geen mail adres waar je commentaar heen kunt sturen over XBox etc. ?

12. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze moeten mij gewoon sponseren. :D ga ik rondlopen in een xbox t-shirt dan wil iedereen dat t-shirt en de xbox natuurlijk }:]

13. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1

ja das die hypocriete kut fanboy Jurjen

14. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik haat Jurjen ook zo, hij moet en zal de Nintendo spellen reviewen. Net als Boris hij moet en zal de ps2 spellen reviewen, maarja ik lees de pu wel.

15. flapdrol

flapdrol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is Jurjen een fanboy?
    Ik zie hem niet zomaar de Ps2/Xbox afkraken, en PU heeft hem zelf gehaald om de Cube games te gaan reviewen.
    Het is wel duidelijk dat hij een voorkeur heeft voor Nintendo maar ik zie hem nergens in het blad andere consoles bashen.

Het ''commentaar'' op de controller vindt ik ook nog wel meevallen, en als je soms doelt op die foto met een reuzen Xbox controller, dat was een grap (wat ze overigens niet alleen maar bij xbox doen, bij zo een plaatje van zelda was het onderschrift ''moet ik soms bang worden van zo een kiddy N mannetje?'' wat zelfs door Jurjen was verzonnen:p )

16. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Jan rulez8) Die heeft denk ik dezelfde game-smaak als ik

17. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    hij is ongeveer de enige pu-er die positief over de xbox is

Deel Deze Pagina