1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mr. E, 18 apr 2006.

  1. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe Havo en Natuur en Techniek en sta geen onvoldoendes voor afgeronde vakken en ook geen onvoldoendes gem. voor vakken.

    Ik sta trouwens 2 9'ens op mijn eindlijst (Informatica en GLO), dan zeggen sommige dat je 2 extra 4'en er bij mag halen, maar lijkt mij eerlijk gezegd niet.
    'T blijft toch gewoon 1 4 en 1 5 max? (Waarvan max. 1 in je profieldeel)
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Nee, je mag gewoon maximaal 3 tekortpunten staan, Zolang er maar minimaal 1 punt uit een niet profielvak komt. :)
     
  3. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus 3 5'en mag ook?
    En een 4 in je profieldeel en een 5 erbuiten mag dus ook?
    En 2 5'en in je profieldeel en 1 erbuiten dus ook? ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2006
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, je mag maximaal een 4 of 5 in je profiel.
    zo simpel als wat: 1 5 in je profiel dus 1 4 erbuiten.
    1 4 in je profiel dus 1 5 erbuiten...
     
  5. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist dit klopt,

    even mijn cijfers waarmee ik het CE in ga:

    Nederlands: 7,0
    Engels: 7,1
    Wiskunde: 5,5 (kan veranderen, herkansing laatste SE afwachten)
    Economie: 6,5
    Geschiedenis: 7,3
    Aardrijkskunde: 8

    Moet dus zeker te doen zijn *) Alleen nog even bikkeleren voor wiskunde, zodat ik daar in ieder geval voldoende voor kom te staan.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb morgen mondeling Nederlands en ben nu weer een zooi samenvattingen door aan het lezen over de boeken die ik heb gelezen

    Wens me succes :mad:
     
  7. II Valerio II

    II Valerio II Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    dit jaar vmbo examen sector consumtief
    heb morgen me eerste praktijk examen serveren een makkie alleen zit van 1 tot 9 op school das minder
     
  8. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe VWO N&G (met economie 1,2 als extra vak |:-)

    Voor economie http://www.lweo.nl/lweo.htm
    Als je even goed zoekt en doorklikt kom je op een vrij uitgebreide begrippenlijst uit.


    Succes
    Ik had dat vandaag
    Dat ging dus echt nergens over, ik heb 10 minuten gepraat over het nut van Literatuur onderwijs op scholen. De boeken kwamen nouwelijks aan bod. Maar ik zat van te voren toch behoorlijk te stressen aangezien ik voor de map en de mondeling gemiddeld een 1.2 moest halen;)
    Verder heb ik donderdag, vrijdag en maandag verplichte proefexamens:{
    ---
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    de LWEO site is IMO niet superhandig, eerdergenoemde andere sites bleken van meer nut te zijn voor mij. wat boeken betreft: bij ons moet je verbanden leggen tussen boeken, maar ze geven je veel vrijheid. ook wel: praat zo min mogelijk over de boeken die je niet goed kent/snapt en leg een link met de voor jou betere boeken. daarover blijf je zo lang mogelijk doorpraten (liefst tot ze je afkappen). Er zit een tijdslimiet aan je mondeling, dus ze kunnen alleen beoordelen wat ze gehoord hebben. Als je dus veel weet te vertellen over een boek en daarmee de tijd bijna volpraat, heb je al snel een goed cijfer.
     
  10. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij is die eerst genoemde nieuw, maar die tweede (van Karlijn) heeft mij ook zeer geholpen hoor.
    De site die ik noemde is enigszins handig omdat alle begrippen per hoofdstuk bij elkaar staan, een welkome aanvulling op samenvattingen.
     
  11. Towel

    Towel Guest

    Och bullet ik zat precies in dezelfde situatie maar dan informatica ipv biologie. Ging met een 5 van scheikunde exames doen. Wees gerust kerel, examens stellen niet zoveel voor:) Andere woorden: Eitje:D
     
  12. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg jij:)
    ik vind de sommen uit de examenbundel echt veel moeilijker als uit de normale schoolboeken:mad:
     
  13. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Had deze tread er nou maar wat eerder geweest :'-(

    www.sparknotes.com

    Voor de mensen die nog iets met Literatuur moeten doen, een betere site ken ik niet.

    Ik doe dit jaar ook eindexamen N&T en hoef me gelukkig geen zorgen te maken..
    Heeft iemand anders ook Grieks hier?? :)
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer gaan jullie beginnen met te leren voor je examens eigenlijk? Ik ben benieuwd hoe actief jullie eigenlijk wel zijn:+
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    niet? :+

    ik hoef iig weinig te leren. ga t wel doen, maar ik moet eigenlijk maar 4 vakken leren.. aardrijkskunde, economie, filosofie en geschiedenis. engels, nederlands en wiskunde zijn goed te doen en we zijn tijdens de lessen toch al bezig met voorbereidingen (hoewel engels facultatief is en ik niet meer kom). voor die vakken wordt t eerder spannend of ik een 6, 7, 8 of 9 heb dan of ik slaag of niet. ik moet namelijk een 4,8 of hoger halen :p
     
  17. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelfde verhaal alleen ik heb geen filosofie:D
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je geluk mee, filosofie is een rotboek om te leren..
    heeft iemand een samenvattingensite?

    btw, als je geschiedenis hebt, moet je je docent eens vragen naar de stofomschrijving. normaal krijgt alleen je docent die, maar het is wel een hele handige samenvatting voor leerlingen :D
     
  19. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit jaar ook maar eens examen doen.

    Ik doe nu HAVO E&M met Frans 2 in mn vrije deel. Vorig jaar in VWO 5 blijven steken (Luiheid) daarom doe ik dus nu HAVO. Geen problemen verder. Laagste cijfer is een 6.5 voor Frans, dus ik vind dit meer een formaliteit:)
     
  20. x Elimenator x

    x Elimenator x Hans houd van worst

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier staan zoon beetje alle examens van vorige jaar en het jaar daarna.

    Examengids
     

Deel Deze Pagina