Excel grafiek

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 4 sep 2008.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Excel grafiek

Ben op mijn stage en ik heb zojuist een opdracht gekregen. Nu zit ik even met het probleem dat ik er niet helemaal uitkom.

Ik heb hier van de maand augustus per dag het aantal telefoontjes. Dus per dag een nieuwe grafiek. Nu is het de bedoeling dat alle dagen van augustus dus in één grafiek naast elkaar komen zodat je op 1 a4'tje een mooi overzicht hebt van de drukste en rustigste dagen.

Wie kan mij helpen? Ik heb me nooit zo verdiept in de grafieken van Excel dus ik heb op dit moment geen idee over het hoe en wat :)

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    De twee kolommen selecteren (dus dagen en aantal telefoontjes) en dan "insert" --> type grafiek wat je wil (in dit geval denk ik staaf grafiek ofzo).

Klaar :)

Bij de opties van de grafiek, rechtermuisknop blablabla, kan je ook nog namen/legenda etc aanpassen.

Laatst bewerkt: 4 sep 2008
  3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb de gegevens hier in losse grafieken op papier naast me liggen.

Ben zelf wat gaan klooien en heb nu dit :D

Nu wil ik onder elke staaf de datum krijgen, hoe flik ik dat? :+

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Stuur maar naar mijn mail, doe ik het even voor je 8)

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je doet in kolom a de datums van de maand, in kolom b de gegevens voor die dag.
    Selecteer alle gegevens wat je net heb getypt en doe invoegen > grafiek. Kies een mooie uit, en klik volgende, volgende, voltooien. Je hoeft verder dus niks te doen :) En dan krijg je vanzelf zoiets:

Deel Deze Pagina