Hoop dat iemand me kan helpen. Heb sinds enkele dagen een nieuwe pc met een schijf van 80 gig. Windows heeft bij de installatie een partitie gemaakt van +/- 40 gig, waardoor de andere helft nog niet ingedeeld is. Op welke manier kan ik de overgebleven ruimte toewijzen aan een nieuwe harde schijf? Ik heb het al geprobeerd met o.a. de trial version van Partition Magic maar hier kom ik niet verder mee...
Heel dom en ook niet helemaal waar dit over gaat, maar kan je ook partities samen voegen zonder de inhoud kwijt te raken?
Ik weet uit ervaring dat sommige trials van partition magic je wel bezig laten in het programma, maar niet de daadwerkelijke actie uitvoeren...<- op school met projecten. Toen een complete versie gebruikt en werkte prima..
Mijn vraag is of het mogelijk is om (ik heb nu 2 partities, een van 30gb en een van 120gb) een partitie extra te maken. Van de partitie van 120gb heb ik nu slechts 50/60 in gebruik en ik wil daar graag 20 of 30 gb vanaf halen om een nieuwe partitie te maken, dus dat ik dan 2 van 30gb en 1 van 90 gb krijg. Kan dit zonder dat ik alle data van de 120gb partitie verlies? Of kan een partitie maken alleen als de schijf leeg is.
Moet het perse met partition magic? Schijfbeheer van windows zelf werkt ook prima. /edit:woei, laat ik is op een vraag van 2 jaar oud reageren.
Ik heb inmiddels wat gevonden wat misschien zou kunnen werken. Partition Magic 8.0. Op de site staat dit: Allows you to copy, move, resize, split, or merge partitions as needed without losing data Nou heb ik dat programma te pakken kunnen krijgen, en het ziet er simpel uit. Ik wil dus een extra partitie bij de 2 partities die ik nu heb aanmaken. Daarbij moet er een huidige partitie verkleind worden (van 120 naar 90 GB is mijn voorkeur), waarmee ik 30 GB heb voor de nieuwe extra partitie. Heeft iemand hier ervaring mee? Verlies ik echt geen data op de partitie die ik ga verkleinen?