1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

F1 op xbox 360

Discussie in 'Algemeen' gestart door marcel d1, 4 dec 2006.

  1. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou, daar kan je over discussiëren. De game is gewoon erg arcade achtig. Op de PC had je indertijd F1 Racing en de Grand Prix reeks. Dat was simulatie en dat is pas echt gaaf. Ook de Formula One op de PS3 schijnt erg arcadeachtig te zijn. Graphics zijn bijzonder goed, maar je ziet aan de filmpjes al dat de gameplay niet je-van-het is.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    F1 Career Challenge... dat was arcade. De Formula One games van Sony zijn meer een mix van arcade en simulatie. Je slipt wel eens weg en je kan je auto afstellen en dergelijke. Het is idd geen GTR of Grand Prix, maar qua realisme staan de game toch hoger dan PGR3. En let niet op die filmpjes van internet... die gasten rijden met werkelijk alle hulpmiddelen aan. Ze hoeven soms niet eens te remmen :emo:
     
  3. CerandoX.nl

    CerandoX.nl Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    F1 games van Sony zijn de slechste ooit, zelfs die van EA (niet Challange, want die is echt slect) maar F1 2001 tot 2003 waren veel beter dan die van Sony. Ik heb zelf de 2005 versie en een vriend van me heeft de 2004 versie, en die zijn allebij nog even slecht.

    De game is veel te snel, als je de inboard camera op de TV ziet dan zie je de werkelijke snelheid, en die komt gewoon beter overeen met andere F1 games zoals Grandprix 4. Hij is veel te arcade, tis echt net een hovercraft waar je mee rijdt. Nee het is echt 3x niks.

    Met de 2006 versie gaat het wel de goede kant op moet ik zeggen, Studio Liverpool heeft geleerd van hun fouten, denk ik. De snelheid op de PS3 versie ziet er nu realistisch uit enz, en het remmen en het nemen van bochten is ook niet meer alsof je het met een strijkplank doet, veel beter idd. Maar het is nog allemaal ff iets te arcade naar mijn smaak, er kan nog ff iets meer realisme in.

    Maar ga nou niet zeggen dat de F1 games van voor 2006 goed waren, want die waren gewoon echt slecht. De 06 versie is de eerste versie die een beetje in de buurt komt bij Grandprix 4, nog niet eens kwa realisme maar kwa gevoel van snelheid en het nemen van de bochten.

    Ik zie ook graag A1 op de Xbox 360 komen, maar ik denk dat dit net als F1 helemaal niet zo leeft in Amerika. De champcar enzo zou ik ook graag op de 360 zien komen, dat wordt ook een fantastische klasse volgend jaar. Ze stappen over op carbon fiber en tiptronic net als bij de F1, de auto veranderd ook van vorm etc, en er zijn meer auto's op de baan waaronder het Minardi team van stoddart.

    Ik heb dan graag dat die F1,A1,Champcar game gemaakt wordt door Codemasters (hetzelfde team als DTM RD:cool: of door Simbin.

    @JeePee

    Tuurlijk staat die game daarboven, dat mag ik toch wel hopen van een F1 game.......
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Omdat je teveel snelheidsgevoel hebt is de game slecht?

    De rempunten, optreksnelheiden en rondetijden zijn bijna precies zo als in het echt. Sure dat je snelheidsgevoel hebt, maar dat heeft MotoGP ook (daar liggen de bochtensnelheden veelste hoog) en die game is echt niet slecht. F1 van Sony speelt gewoon lekker en had het online ook voor elkaar. Het ziet er ook nog eens zeer goed uit, en het geluid is helemaal verbazinwekkend. De games van Sony zijn IMO gewoon goed!
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben en blijf fan van de Grand Prix series, stuk voor stuk belachelijk goede games en praktisch ongeevenaard.
     
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik vind het onzin. De gameplay van F1 05 en F1 06 is gewoon goed. Zowel online als offline.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind F1'05 hier vrij goed mee overeenkomen anders.
     
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Wow:eek: Wat een mooi filmpje_O_

    Ik vind persoonlijk GTR2 het gaafste racespel, omdat ik de hoop op een goed F1 spel voor de komende jaren allang heb opgegeven...

    Heb helaas geen PS2...
     
  9. CerandoX.nl

    CerandoX.nl Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet F105 gaat te snel, klopt gewoon niet het insturen in de bochten gaat bij Alonso ook veel soepeler, de 06 versie is wel beter zei ik al, maar de 05 versie gewoon niet.....mischien is het gewoon smaak...Maar weet zeker dat Codemasters of Simbin dit vele malen beter kan.

    www.emacf1.com

    Daar haalde ik mijn auto's trouwens vandaan, voor F1 99-02 ;)

    2006 auto's zijn nog niet klaar en volgens mij niet eens in ontwikkeling meer, jammer :mad:...
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Alonso rijdt ook no way op de limiet daar.
     
  11. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Jp, doe ff normaal ofzo. Er bestaat geen realistische f1-game op een console. En dan hier stiekem op Xbw het voor de f1-games op de ps2 opnemen. Doe niet zo raar :p.
     
  12. CerandoX.nl

    CerandoX.nl Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar gelukkig is dat niet de enige onboard camera die ik ooit heb gezien, ik heb dan wel geen F1 ava, maar ben ook kimi fan ;)
     
  13. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Formule 1 op de console kan wel degelijk vet zijn. De beste gemaakt vind ik nog steeds formula 1 '97 op de playstation 1! Die controls waren gewoon super. Het zag er niet uit qua graphics maar de gameplay was erg vet. Verder is de serie van ik meen Geoff Grammond (Grand Prix serie) op de pc het allermooiste. Dat was nog is racen. Enneh, tjah die van EA uhm..... Tjah die laatste waar je alle seizoenen kon spelen van 99 t/m 2002 die was nog wel aardig als je hem update met de nieuwste wagens. Maareh het lijkt me zo vet om met 22 man tegen elkaar te racen op zo'n circuit. Ik bedoel PGR is grappig maar ook niet meer dan dat. F1 op de 360? Zal altijd wel hopen blijven denk ik. :'-(
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Simbin ben ik met je eens, maar Codemasters heeft nog nooit echt een realistische racegame op de markt gebracht. Met DTM2 reed ik op Zandvoort 1:12 en nadat je Richard Burns Rally gespeeld hebt is Colin McRea zowat elke bocht volgas. Niet bepaald realistisch.

    Maargoed, mensen die de F1 games van Sony bagger vinden hebben jaloezie en/of nog nooit F1 Career Challenge gespeeld.
     
  15. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Colin McRae 2.0 is niet echt superrealistisch, maar nog altijd wel 1 van de beste rallygames ooit. Realisme is niet altijd leuker.
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een subjectieve veronderstelling :cool:

    Maar ik ben het wel gedeeltelijk met je eens... Meest gespeelde racegames door mij zijn de PGR-series, wat ook niet super realistisch is, maar meer een mix tussen realisme en arcade.

    Richard Burns Rally, één van de meest realistische en hardcore race(rally)games, vind ik dan ookwel weer vet. Ik kon er in het begin geen klap van, maar na enige oefening, is dat de enige game die je gewoon tijdens het gamen een gevoel gaf, van MAN wat is dit vet! Super moeilijk, maar als je dan een proef van 10 minuten lang foutloos met aardig wat risico's volbracht, dan gaf dat ook voldoening. (Hoeveel bugs de game ook bezat...)
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108

    Nou ik vind het dus wel bagger.. en ben totaal niet jaloers, komt alleen dat F1 "97 gewoon de bom was", en nooit meer daarna een F1 spel gespeeld dat zo leuk en lekker weg speelde als die!
     
  18. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    iig, het wordt tijd voor een goede rally game op de 360. Als de nieuwe Colin McRae net zo speelt en net zo compleet is als 2.0, dan hoor je mij niet klagen.

    Maar het wordt wel eens tijd dat ze games echt next-gen gaan maken. Bijvoorbeeld door een realtime bijrijder (naast je of via Live) te introduceren, en alle stages in een boekwerk mee te geven oid. Extreem veel stages bouwen en ze lekker lang maken 10-30 minuten. Realtime achter mekaar starten, en mekaar dus tegen kunnen komen in de rally. etc etc. Dat zou pas echt een nextgen topgame worden. Mooiere graphics vind ik eigelijk niet meer voldoende.
     
  19. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben ik helemaal met je eens.
    Persoonlijk denk ik niet dat dit zal gebeuren in de nieuwe Colin McRae DIRT.
    Aangezien de Rally Dakar ook is opgenomen bestaat het spel dus uit meerdere soorten rally. Dus ik denk niet dat ze méér échte rally-stages en méér échte rally-auto's erin verwerken ten opzichte van de vorige Colin McRae, alleen maar door die DAKAR shit. Wel een beetje jammer dat ze niet gewoon de nadruk leggen op gewoon Rally. Ik bedoel, breng dan 2 spellen apart uit en niet bij elkaar in, wat waarschijnlijk niet ten goede komt aan het spel.

    Rallisport Challenge was een vet spel. Geweldige graphics, maar doordat er ook ijsraces en andere rallysporten inzaten( die ik in tegenstelling tot DAKAR wél leuk vind ) zaten er niet al te veel stages in voor elke soort.

    Ze moeten gewoon een rallyspel uitbrengen waarin de echte stages van het FIA World Rally Championship inzitten en dit zo realistisch mogen maken door de voorbeelden die jij aan hebt gegeven.
     
  20. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    WRC op de PS2 heeft echte rally stages, alleen vind ik dat spel niet leuk. Vooral de laatste sloeg nergens op, brandende huizen, vallende rotsen en een zeurende co-rijder die het nodig vind om je na elk foutje op de hoogte te brengen van zijn mening over jou rijgedrag.

    Ik zou een Dakar spel wel tof vinden, maar dan moet het wel echt Dakar zijn, een grote vlakte dus waar je dus ook verdwaalt kan raken, en niet een vantevoren uitgezet weggetje. Uren rally-en, en de drama meemaken van zo'n rally. Niet focussen op het winnen, maar op het uitrijden.
     

Deel Deze Pagina