1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rox, 10 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dames en heren, zoals jullie weten bestaat een spel uit iets dat we X noemen.
    dit kunnen features zijn, of mini games of gfx of verhall, alles wat en spel een spel maakt. :)
    laten e voor het geval even een schatting doen dat een spel 100X nodig heeft om goed te zijn.
    Peter molinznneus belooft 150X hierdoor heeft iedereen het vetste spel ooit in zn gedachten, maar uit eindelijk door technische limitaties komt er uit eindelijk maar een spel van 120X uit, maar omdat iedereen 150X verwachtte denkt iedereen dat het spel kut is terwijl je verderkijkt dan je neus lang is zie je toch wel dat het een vet spel is, alleen niet alles wat je verwachtte zat er in.
     
  2. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    goede teaser heeft fable, beter als halo :x
     
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, fable 1 was super. Twee keer uitgespeeld. Alleen het verschil tussen goed en kwaad had beter gekund. Ook de verhaallijnen liggen eigenlijk te diecht bij elkaar. Of de makers (Lionhead ?) nu meer belooft hadden dan waar gemaakt zou kunnen, maar heb me zeker vermaakt met deel 1.

    Hopen dat deel 2 echt een topper gaat worden. Zeker één om in de gaten te houden.
     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het zijn zeker geen moderne rifles maar persoonlijk vind ik 't niet echt passen bij Fable, natuurlijk is dit Fable 2 en niet Fable maar ik wacht het rustig af.

    En Fable kun je volgens mij wel redelijk vergelijken met Oblivion, Oblivion doet immers alles wat Fable beloofde (bijna alles dan) dus ik denk dat daardoor de lat erg hoog ligt. :)
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat was over Fable (1). Daar ging het gerucht dat je een multiplayer variant had waarbij de tweede speler het huisdier van de echte speler speelde.

    Bij Lionhead hebben ze nu ook duidelijk geleerd (of het komt door het feit dat ms ze overgenomen heeft), maar er wordt minder naar buiten gebracht over de games. Dus voorlopig zullen wij het met minder informatie moeten doen, maar zal het gat tussen wat aangekondigd werd en wat geleverd wordt ook kleiner zijn.
     
  6. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet hoor! Ziet er leuk uit, maar we weten natuurlijk nog niet wat we er van kunnen verwachten. Ik verwacht iig wel een top game. Ik ben benieuwd wat ze er dit keer van gaan maken. De Next Gen zal hun goed doen denk ik.
     
  7. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk en aardig, maar we moeten nog maar zien wat het tegen Oblivion inbrengt.
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Een betere sfeer hoop ik. En een duidelijk ouder wordend ventje. Veel meer aspecten die erbij horen als je een 'echt' virtueel leven wilt leiden. Ga maar door ;)
     
  9. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mee eens!
    Dat je in elk geval echt het gevoel hebt dat je leefd :), en uiteindelijk dus ook dood kunt gaan.
    (hoewel dit niet te snel moet gaan :cool:)

    En dat er idd ook grote verschillen zitten tussen het goede en het slechte...
     
  10. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Fable 1 vond ik echt zeer goed. Iedereen zei dat het veel te kort was enzo. Dat was het ook wel maar ik was er zeker 40 uur mee bezig geweest. Het allerleukste aan Fable was de sfeer en de mooie felle kleuren in de mooie fantasie wereld. Ik hoop echt dat ze in dit deel de zelfde engine gebruiken en dat ze alle kleuren lekker fel doen net zoals deel 1. Ik vond dat echt erg mooi aan fable!
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop niet dat ze dezelfde engine gebruiken, dan gaat het next-gen gevoel een beetje weg namelijk ;).

    Maar ik hoop dat ze niet een al te lange stilte houden, want dat zou betekenen dat we nog wel een dik jaar kunnen wachten voordat het spel er is.
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow 40 uur is inderdaad best wel lang. Maar het leuke is inderdaad die hele sfer en het realistische leven wat je kunt opbouwen, daarom is Fable een stuk anders dan Oblivion.
     
  13. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    woah, die trailer zag er vet uit. =)
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het verschil tussen Fable en Oblivion is ook dat je bij Fable je karakter helemaal kan aanpassen, dat hij er door het speel heen ook anders uit gaat zien. Je stats. deden er niet echt doen. Bij Oblivon daar in tegen, kan je wel helemaal je eigen karakter maken, maar verandert hij tijdens het spel niet. Oke, wel als je vampier wordt.
    Het zijn bijde Fantasy games, maar Oblivion neigt toch meer naar realisme en grote open wereld terwijl Fable uiteindelijk een druk, fel maar linair spel werd. Dat zijn toch aardige verschillen, en dat maakt beide games juist zo leuk. Omdat Fable simpeler is dan Oblivion is het denk ik daarom ook zo leuk. Je hoeft met minder dingen rekening te houden, maar toch blijft de ervaring geweldig. Ook de sfeer vind ik beter bij Fable omdat het linair is waardoor je heel goed een duidelijke sfeer neer kan zitten. Bij Oblivion is de Main Quest ook redelijk linair, maar omdat het allemaal veel grootser opgezet is en je veel meer kan doen is het veel moeilijker om een sfeer neer te zetten. En wat ook schort aan Oblivion, en niet aan Fable zijn de dialogen. Bij Oblivion zijn de dialogen veel uitgebreider dan bij Fable, véél uitgebreider. Maar de karakters waarmee je praat missen pit. Ze praten heel rustig, ook als er iets belangrijks of engs gebeurd. Bij Fable waren de dialogen expers overdreven, waardoor ze veel interessanter werden.

    Conclusie, Fable en Oblivion doelde op verschillende dingen, waardoor je de games eigenlijk niet kan vergelijken, vind ik. En het zijn ook games op verchillende platforms, houd daar ook rekening mee.
     
  15. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens Willem. Laten we dan ook maar ophouden Fable te vergelijken met de Elder Scrolls serie, oke ?O-)
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Daarom heb ik dat hele verhaal hier net gepost ;)
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is als appels vergelijken met peren. Ik weet in ieder geval zeker dat de graphics van Fable2 zeer goed verzorgd gaan worden. Het next-gen gevoel komt hier zeker mee naar boven.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    trailer: ingame, of niet ingame??

    'vroeger', met de oude xbox, kon je dat gemakkelijk zien/zeggen, maar nu weet ik het allemaal niet meer :'-(
     
  19. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Fable vind ik nog altijd een van de béste games dus het ligt voor mij nog voor de hand om Fable 2 te gaan kopen. De screens zijn echt Uberg*** echt te mooi... prachtig.
    Vooral de middeleeuwse sfeer die er hangt in de screenshot hieronder
    [​IMG]
     
  20. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    En helaas hij doet het niet.._0/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina