Fable, het wachten waard

Discussie in 'Algemeen' gestart door Deathrow JJ, 27 jun 2003.

  1. Deathrow JJ

    Deathrow JJ ¤ the X dominates ¤

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinden jullie dat Fable DE game moet worden samen met Halo 2 die je moet aanschaffen?? Of is Fable een game die het toch net niet gaat redden?:p
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Kan je niet over oordelen totdat je het spel zelf speelt, nietwaar? :)
     
  3. nielzo

    nielzo Guest

    tuurlijk gaat de game het redden en ja dat kan je eigenlijk nog niet weten, maar als je alleen al de filmpjes ziet 8)8)8)
     
  4. kierewietje

    kierewietje Diehard

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    1
    ja tuurlijk... deze game wordt meesterlijk... dat is geen vraag... '99 tot '04 en een flink portie genialiteit en originaliteit = FABLE. nuff said!
     
  5. masterofthegame

    masterofthegame the best saiyen

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik schep pas een oordeel als ik het spel heb dus ik zou het echt nie kunne weten maar het lijkt me wel een zeer goed idee
     
  6. king of XBOX

    king of XBOX active user agian

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1
    ik weet wel zeker dat het het wachten waard is. ik heb liever dat ik een maandje langer moet wachten dan dat het spel vol met fout(jes) zit. waarschijnlijk gebeurt dat toch niet want die mannen brengen het spel niet uit voordat ze er volledig tevreden over zijn.
     
  7. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zegt niet zoveel. Brute Force zijn ze ook behoorlijk lang mee bezig geweest en die valt toch ook voor een redelijk aantal mensen tegen
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Uit eigen ervaring weet ik dat je eigenlijk geen enkel spel moet hypen, slechts op een persoonlijk figuurlijk 'lijstje' plaatsen met interessante titels en pas een oordeel vellen zodra je het spel daadwerkelijk in handen hebt - Dan kan het alleen maar mee- in plaats van tegenvallen.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Grafisch wordt het zeker het wachten waard. Over de gameplay heb ik nog mijn twijfels. Maar als je moet geloven wat je hoort, dan kan (en moet) er niets meer misgaan met deze game.
     
  10. Weasel

    Weasel The Punisher

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    0
    spel is nog niet uit, dus niemand kan er wat over zeggen

    het wachten waard?? dus als het te lang duurd koop je het niet ofzo? :cool:

    maar bij mij verslaat het halo 2 echt niet
     
  11. Rasss

    Rasss Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Verwacht van Fable geen diepgaande RPG;

    Ten eerste, fable is niet een verbeterde Morrowind. Sterker nog, het lijkt er totaal niet op. Morrowind is een 100% vrijheid, 200 uur gameplay biedend rpg. Fable is een zeer strak opgezet adventure dat, volgens de makers, +- 30 uur gameplay biedt. Maar ok, ook al betekent dit dat het niet in de buurt van Morrowind gaat komen, het kan nog steeds een cool spel worden.

    Dus ben ik maar wat interviews gaan lezen, en dat stemde me niet vrolijk. Zo zegt hij onder andere dat hij 'eerst het spoor van Morrowind wilde volgen', maar zegt hij dat niet te doen omdat 'de gemiddelde console speler niet overweg kan met veel vrijheid'. Zijn spel is volgens hem bedoelt voor 'mensen die vrijdagavond met een biertje in hun hand op een paar knoppen willen rammen'. Het gaat dus doelbewust een simpel spel worden voor mensen die een beetje voor zich uit willen drukken op hun console. Teleurstellend.

    Maar er is meer. Zo is de ontwerper van dit spel Peter 'Deus' Molyneux. Een ontwerper die in elk spel tientallen coole nieuwe dingen bedenkt die uiteindelijk niet goed samen passen en een vervelend spel opleveren. Bv black&white, leuk om gespeeld te hebben, leuke features, maar verder niet te spelen.

    Zelfde met Fable. Een behoorlijke lijst met features (littekens die je hele leven bij je blijven, een compleet leven meevolgen), maar uit alles blijkt dat het weer een verzameling features wordt ipv een spel. Tijd zal variabel zijn. Als peter een periode onbelangrijk vind zal de tijd veel sneller gaan. Je wordt als aan een rails door het spel geleid, en af en toe zullen je acties graphisch een effect hebben. Elke hoop op diepgang wordt de grond in geboort door Peter, die meent dat 'Consoles en diepgang niet samengaan'.

    Gelukkig is de hype alvast wel goed. Daar is Peter altijd goed in geweest...
     
  12. the riddler

    the riddler Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tegen Die Molyneux, maar een woord te zeggen:

    Halo, is dat geen diepgang dan. Is dat geen prachtig spel met zoveel diepgang dat er zelfs boeken op gebasseerd zijn.

    Die vent moet gewoon weg uit de gamewereld, Hij belooft veel en maakt er te weinig van.
     
  13. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_Fable_O_ is samen met _O_Halo2_O_, _O_Soul calibur 2_O_, _O_SW: KOTOR_O_ EN _O_FULL SPECTRUM WARRIOR_O_ DE Game waar ik naar uitkijk. _O_

    /Mod Er mogen best wat minder smileys :{
    Zo word de post erg moeilijk leesbaar.

    Gewijzigd door Dioga
     
  14. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Haloluja :D
    and fableicious
     
  15. kierewietje

    kierewietje Diehard

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    1
    fable is inderdaad een beetje de vleesgeworden hype en 1 van de redenen waarom ik een xbox heb, maar ik kijk er naar uit, en velen met mij, daar kunnen we nix aan doen... Het is nu maar voor de makers om het aan te tonen.. dat ze het in het verleden niet goed hebben gedaan is jammer... hopelijk leren ze van het verleden.. 1 punt is ook dat fable totaal het gene lijkt te zijn waar ik op val.... sprookjesachtig, rpg, niet te moeilijk, eigen keuzes. nu maar wachten en kijken...
     
  16. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    ik keek laatst gamekings en daar werd toch echt gezegd dat er juist heel erg veel vrijheid in het spel zit. En dat je je eigen keuzes kan maken, maar idd niet zoals in morrowind -> het verhaal moet wat meer gevolgd worden.

    Maar 30 uur voor een spel is wel erg weinig hoor. Ik verwacht wel iets meer van dit spel, maar ik probeer er verder zo min mogelijk te hypen want dat deed ik wel met B&W. En dat heb ik geweten ook :eek:
     
  17. Deathrow JJ

    Deathrow JJ ¤ the X dominates ¤

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    +- 30 uur is inderdaad een beetje weinig, maar als je daarnaar gaat kijken, dan kan je dat van Halo en maybe Halo 2 ook wel zeggen en kijk eens wat dat voor een games zijn geworden!:cool:
     
  18. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Speelduur van het spel zegt natuurlijk niet alles over een spel, maar hoe meer tijd je aan een spel kan besteden hoe beter tog?! O-)
     
  19. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah ik vind het wel prettig als ik een game na 40 uur uit heb, aangezien ik games vaak nog een keer wil gaan spelen!

    En al helemaal bij fable aangezien je elke keer een ander verhaal krijgt :)
     
  20. Wulf

    Wulf Gras snoeien? 1€!

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je hebt het spel in 20 uur uitgespeelt als je precies weet wat te doen en dan moet je nog door de levels rennen, maar als je wat gaat verkennen, misc. quest doen enz. ben je er wel meer dan 100 uur mee bezig, aldus de makers zelf :cool:

    /edit: ..en dan kun je ook nog weer overnieuw beginnen en het spel heel anders spelen:cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2003

Deel Deze Pagina