1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fahrenheit

Discussie in 'Algemeen' gestart door geursel, 16 sep 2005.

  1. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is weer typisch zo'n game in de trend van Ico. Niet qua speelconcept, maar meer qua media-aandacht en interesse van de "algemene" gamer an sich. Geen bloedvergieten, geen koppen die rollen, geen grote guns, geen dikke scheurijzers, nee, een originele adventure zoals je die nog niet gespeeld hebt. En wat gebeurt er? Een grote groep gamers haken al af als er niet tenminste 2 van bovenstaande aspecten in een game verwerkt zitten.

    Jammer, maar helaas. Gelukkig is de game al gemaakt en of het een succes wordt of niet --> deze game pakken ze niet meer van ons af en gamers die de game zullen spelen, zijn een vette ervaring rijker.

    Ik ben er vandaag aan begonnen en moet zeggen dat het concept zoals ik die gelezen heb in reviews / previews erg goed tot zijn recht komt. Het begin van de game hamert erin als een moker op een glazen raam. Jij vermoord iemand en even later speel je de politieagenten die de moord moeten onderzoeken. Daarna speel je weer de moordenaar en vica versa. De X-files is er niks bij! De game straalt meer "maturity" (geil woord voor de wat meer mainstreamers, misschien raken ze nu toch geinteresseerd ;) ) uit dan een GTA en de sfeer doet niet onder voor een film als Memento, een serie als 24 en een Balkenende die voor het eerst een kart instapt.

    Dat concept wat ik net aanhaalde, dat is toch de ster van de game. Het verhaal is zowiezo al behoorlijk origineel (ga er verder niets over zeggen, dat neemt de fun weg) en het "beeld in beeld" concept versterkt de sfeer alleen maar. Wat is er aan de hand? Welke gespreksopties moet ik kiezen? Laat je je ex langskomen om haar spullen op te halen of niet? Je zit onder het bloed en er staat een agent aan je deur. Wat te doen? Smoesje verzinnen? Je lijf snel wassen? En wat te doen met de bebloede kleding van gisterenavond? Verdomme, je kunt zelfs in de plee zeiken en daarna je handen wassen in deze game. Je trekt je jas aan en kunt je vriendin een gedag-zoen geven.... maarrr... het hoeft niet. Deze game stelt je voor meer keuzes dan de gemiddelde Deus-Ex game (ook toppers) en je vraagt je steeds af wat er zou gebeuren als je voor een andere mogelijkheid gekozen zou hebben.

    Ach ja... van mij mag deze game een verkoop-topper worden. Quantic Dream verdient een pluim en genoeg cash om meer van dit soort projecten op touw te zetten. Laten we het hopen, laten we het in godsnaam hopen. Stiekem ben ik er toch een beetje bang voor, gezien de commerciële toppers van deze tijd, zoals Lockdown, Burnout Revenge, de PSP, Far Cry Instincts, et cetera (niet dat er direct gruwelijk veel mis is met deze games). Hopelijk heeft deze post je interesse gewekt en ben je bereid €50,- uit te geven voor deze game. Je zult het niet betreuren.... Hieronder nog wat screens en mensen die de game al hebben.... deel mijn enthousiasme ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de demo gespeelt, die zat in de vorige OXM. Erg korte demo, maar in dat eventjes is het mogelijk om er op een aantal verschillende manieren er doorheen te wandelen. Vage besturing, maar das ff wennen denk ik. Ben benieuwd naar de reviewcijfers.
     
  3. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Game speelt heerlijk en het verhaal is echt goed. Toen ik de demo speelde was ik al verkocht en wist ik dat ik deze game moest hebben. Zit ook veel humor in vooral om Tyler moet ik lachen. Gewoon een aanrader. Ik las ergens dat Quantic Dream bezig is met Nomad Soul 2 (xbox360 perhaps??)
     
  4. dark-prince

    dark-prince Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb deze game vandaag een uur of 3 gespeeld en playability is echt heel erg apart.
    je kunt je op verschillende manieren tot een oplossing komen en het is allemaal heel creatief gevonde, enige min puntje is de besturing, het is vrij snel wennen, maar toch heeft het iets vaags, vooral als je in een bepaalde tijd tot een uitkomst moet komen (bijvoorbeeld verstoppen van bewijsmateriaal) dan is het vrij lastig.
    overall scoort deze game naar mijn weten hoge cijfers,
    heel origineel, mooi gemaakt, mooi verhaal en vooral, LEUK OM TE SPELEN
     
  5. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb vandaag de demo gespeeld, erg leuk maar wel makkelijk en kort. als de replaywaarde goed is en de moeilijkheidsgraad ook wat hoger is koop ik hem misschien wel.
     
  6. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
  7. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Want als het een laag cijfer krijgt haal je hem oer definitie niet ? ....

    Ik heb ook van die vrienden die een hoog cijfer bij een game belangrijk vinden, mij persoonlijk boeit een cijfer weinig, ik bepaal zelf wel wat voor waarde ik aan de game toestem. Deze game lijkt me totaal anders dan de meeste spellen, maar het ziet er interessant uit en dat is voor mij de reden dat ik hem cker ga halen.
     
  8. Gold Elite

    Gold Elite Guest

    Ik ga de game denk ik wel halen, alleen ik heb nog één vraag die ik mezelf steeds weer stel: wat als de game kort is en de replaywaarde laag is? Dus aan iedereen die hem heeft: hoelang is de game en hoe hoog is de replaywaarde?
     
  9. miranda

    miranda Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    IK ben het spel nu ook aan het spelen, maar kan ieman me uitleggen wat ik met die gekleurde rondjes moet doen. Ik snap niet wat ik er mee moet. Moet ik die op dezelfde wijze indrukken? Ik kom niet meer verder en ben pas bezig pfffffffffff.

    gr miranda
     
  10. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    met je rechter en linker analoge stick precies hetzelfde doen ja
    wordt trouwens ook in de tutorial uitgelegd
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    staat toch ook in de manual?
     
  12. miranda

    miranda Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik denk dat ik dat gemist heb hahahah.
    Ik ben ook nog niet zo goed met xbox, maar ik vind dit wel een erg leuk spel, en ik dacht dat de kleuren te maken hadden met de a,b,y,en x knoppen.
    Maar bedankt voor het uitleggen, ik ga het meteen proberen.

    gr. miranda
     
  13. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    By the way, de game kost bij play.com net geen €40,- en bij gcshop €42,50 incl. verzendkosten. De game is zijn geld meer dan waard, zoals al zeer goed verwoord is door TS.
     
  14. Tjop21

    Tjop21 Forza Waalwijk

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    0
    Fahrenheit is inderdaad top en de makers verdienen het dat het spel een succes wordt. +49,99 is natuurlijk goedkoop voor een nieuwe top xbox game dus degene die twijfelen, echt waar ik garandeer je, je krijgt er geen spijt van.
     
  15. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel heeft iets magisch.
    Top ook dat iemand dit aandurft. Tegenwoordig zijn alle games maar voorborduursels etc... Hulde!
    Binnenkort dit spelletje kopen :)
     
  16. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3

    Tja, hoe lang de game is.. dat durf ik niet te zeggen. ik gok een uur of 10 - 12. Maar juist door de vele keuzemogelijkheden en de telkens wisselende uitkomsten (gerelateerd aan de keuzes die jij maakt), ontstaan er nieuwe situaties en ik durf al bijna te zeggen dat het verhaal zo een hele andere richting in kan slaan. Met die replaywaarde zit het wel goed denk ik zo.
     
  17. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op een ander forum dat die gast hem in 6,5 uur uit heeft gespeeld,hij zei dat na de 50% van het spel het heel snel ging of het waar is ik weet het niet.
     
  18. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    En wat dan nog? Kwaliteit boven kwantiteit is voor mij nog altijd de grootste factor. Liever 'maar' 6,5 uur een geweldige game, dan 20 uur vol gepakt met slaapverwekkende momenten en nutteloos ronddwalen.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem uitgespeeld en heb er ongeveer 9-10 uur over gedaan. Het verhaal is flink sterk en het spel heeft me geen moment verveeld. Enige min punt is dat soms de camera niet helemaal mee werkt. Maar goed dat valt wel te overzien, top verhaal, erg leuke acties en open einde, dus kunnen we hopelijk meer verwachten :D

    Replay waarde vind ik niet zo gek hoog, je kan de film opnieuw spelen met dat keer een hogere moeilijkheids graad en dat je andere acties kiest etc. maar het verhaal ken je al... Maar ik vind hem wel het kopen waard, als je twijfeld, gewoon kopen. Krijg je geen spijt van.
     
  20. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    de amerikaanse versie is gecensureerd, maar weet iemand of de europeese versie ook gecensureerd is ? ik ga de game waarschijnlijk morgen kopen, maar ik hoop toch dat de game niet gecensureerd is.
     

Deel Deze Pagina