1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 76

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 25 jun 2018.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ja maar dat was een kleine ontwikkelaar, maar wanneer zie je dergelijke loyaliteit naar naar de gamers toe nou van een grote (Jim Sterling stem) 'Trippllee AAAaaaaa' ontwikkelaar?
    Ik verwacht dus zeker niet een dergelijke omslag en verbetering van het spel als het gaat om Bethesda. Zie het eerder gebeuren dat ze minimale aanpassingen doen, het lekker aan laten modderen, over een jaartje de stekker eruit trekken, de schuld bij de gamer leggen en dan eventueel een paar maanden tot een jaar later met een nieuwe Fallout aankondiging komen.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Mods? Waar!?
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dan kan je vaarwel zeggen tegen de hele Fallout-franchise, en dat weet Bethesda ook. Tenzij Fallout 5 nooit op de planning heeft gestaan, zal dit nooit gebeuren.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik zie het rustig gebeuren. Misschien is het een cynische gedachte, maar als je ziet hoe Bethesda met de situatie nu omgaat en ook in het verleden als het ging om het fixen van bugs, dan zou ik er niet raar van opkijken. En misschien is een jaartje te kort en trekken ze de stekker over twee jaar eruit.
    Maar vergis je niet en stel dat ze dit doen, over twee jaar is de nieuwe generatie consoles er. Als ze dan een fallout laten zien die er veel beter uit ziet dan begint de hype gewoon weer opnieuw. .

    Gamers/consumenten zijn dom en daar tel ik mijzelf ook bij. Dat hebben uitgevers inmiddels in de gaten en maken daar ook gebruik van. Al jaren zijn er grote uitgevers/ontwikkelaars die met niets minder als assets flips komen die nog steeds in grote getalen verkocht worden. En neem dingen als dlc, microtransacties en zelfs lootboxes. De enige reden dat lootboxes nu in een slecht daglicht staan is vanwege het pay to win aspect bij EA. Was dat niet gebeurt dan hadden ze er nog steeds in gezeten, en ze zitten ook nog steeds in games.
    DLC, ook zoiets. Toen ze er pas mee kwamen was de angst er dat het ten koste zou gaan van het spel zelf. Nou dat is inmiddels ruimschoots het geval (kijk maar hoeveel dlc ruim voor de release al bekend is), maar dlc en de spellen die erbij horen verkopen nog steeds flink.
    Microtransacties, idem. Het is niet alleen inmiddels geaccepteerd door de gamer, men verdedigd het zelfs. Want het ondersteund ontwikkelaars. Iets wat misschien voor een kleine/indy ontwikkelaar nog wel op gaat, maar EA, Ubisoft, Activision? Nee, voor hun is het alleen maar extra cash en dat is toch nooit genoeg voor ze. Maar mensen pikken het en vergeten hoe het 'vroeger' was.
    Nu zie ik zelfs mensen komen dat games misschien duurder moeten worden en dat er dan geen microtransacties in hoeven (rich van reviewtechusa b.v.). Ja?, nou reken er maar op dat dat misschien één, twee jaar het geval is en dan zitten ze er gewoon weer in en wij als domme consument pikken het weer.

    Dus gezien de arrogantie van Bethesda en de onnozelheid van ons gamers, zie ik het best gebeuren dat Bethesda dit zou doen. We zullen zien, maar ik verwacht zeker geen ommedraai in dit spel als dat het geval is bij NMS.
     
    KEN_123, Peter Bijl, UpInSmoke0611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dit is een reflectie van hoe de mens in het algemeen met zijn wereld en met zijn medemens om gaat. We zijn gewoon heel vergeetachtig of vinden dat het "deze keer wel gerechtvaardigd is". Dacht je dat we uberhaupt hebben geleerd van de grote oorlogen in onze geschiedenis en hoeveel mensenlevens het heeft gekost?

    Nee, het kopen van games voldoet aan de korte termijn entertainment beslissing. En dat is prima want ik vind ook dat je zelf daarin een goed geinformeerde keuze kunt maken. Ondanks alles ben je nog steeds de baas over je eigen aankopen. Devs met shady practises = sowieso geen aankoop tegen volle prijs voor mij. Helaas is de massa daar minder mee bezig, maar gelukkig 1) interesseert mij dat weinig 2) er zijn wel degelijk devs die mijn aankopen verdienen en ook bekend zijn onder het grote publiek, zoals CD Projekt. Buiten dat: eigen schuld, dikke bult. En die uitspraak geldt niet alleen voor devs, maar ook ons gamers. Zie je teveel door de vingers, dan krijg je vanzelf rommel terug. We vragen dus ten dele zelf ook om.
     
  6. Peter Bijl

    Peter Bijl Peter Eindredacteur

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    77
    Wel een heel eerlijke analyse van jezelf en gamers als groep an sich. Dit mag je dan ook een grove stereotype/gemakzuchtige analyse vinden, maar ik durf te stellen dat er geen groep zó ernstig zichzelf continu laat misleiden en misbruiken en het ook nog eens goed praat als gamers heden ten dage. Dat we het vanzelfsprekend vinden dat een game onafgemaakt wordt uitgebracht voor 65 euro en dat je dan ook nog eens 60 euro mag neerleggen voor de zogenaamde 'dlc/expansies' (terwijl we allemaal weten dat dit gewoon content is die op de disc had moeten verschijnen), dan vind ik de term 'Stockholmsyndroom' nog een understatement.

    Daarnaast bezit je als gamer de games die je koopt feitelijk niet eens meer. Vrijwel niets houdt uitgevers en ontwikkelaars tegen om jou de toegang tot je games te ontzeggen, mochten ze dit willen doen. Zeker in combinatie met de altijd-online spellen, is dit een zeer giftige ontwikkeling.

    Als je er vervolgens wat van zegt en het oneens bent met deze praktijken, word je volledig omzwermd door andere gamers die, warempel nog an toe, het allemaal goed gaan praten en jóu voor gek verklaren, omdat je er wat van durft te zeggen. Het bekende klagen om de klagers en ze af doen als gemene mensen die niets toevoegen, want iedereen weet dat dé manier om de industrie enigszins gezond te houden/proberen te maken is om gewoon de giftige praktijken te slikken van de uitgevers en ontwikkelaars. Ze zullen vast en zeker volgende keer beter hun best doen, etc.

    Het gaat daarnaast niet eens enkel om de inhoud van een spel, want ook de vorm is miserabel te noemen mijns inziens. Ja, games zien er ietwat scherper uit en er zitten wat meer polygons in, maar wanneer het op in-game techniek aankomt, vind ik het toch vrijwel absurd dat games van een decennium terug meer mogelijkheden geven dan menig tripel-A titel dat nu doet. Als je een meesterwerk als 'Vampire: The Masquerade - Bloodlines' vergelijkt met menig modern RPG, dan kan ik enkel met een verward hoofd mij afvragen; waarom is dit in hemelsnaam nog zogenaamd een RPG?

    Ikzelf ben al bijna niet meer te porren voor de nieuwe releases van de meeste games en zoek mijn heil meestal in de wat meer onbekende/indy sferen, waar vaak nog wel eens parels uit tevoorschijn komen. De grote game scene is daarentegen echt in een miserabele status en dat hebben we vooral aan onszelf te danken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een compleet verloren zaak is, maar men moet maar eens ophouden met de games te kopen die allerlei misselijke praktijken bewerkstelligen.
     
    UpInSmoke0611 en ageQned vinden dit leuk.
  7. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja dat altijd-online gebeuren is een zeer slechte ontwikkeling idd. Als ze besluiten de servers te sluiten kan je de game alleen nog als onderzetter gebruiken.

    Maar goed ik doe hier ook wel aan mee natuurlijk. Koop dat soort spellen zelf ook als ze mij leuk lijken.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dit is by far de grootste controverse die Bethesda heeft meegemaakt. Fans en critici vallen massaal over hoe beroerd deze game is, en het is totaal onvergelijkbaar met Fallout 4 of wat dan ook dat van Bethesda kwam, aangezien die games alsnog als kwaliteit werden beoordeeld waar misschien niet erg goed mee is omgegaan. Gamers de schuld geven zou Bethesda nóóit doen, daar heeft niemand iets aan en dan kan je er echt op rekenen dat dat gigantisch gaat backfiren.

    Gamers zijn over het algemeen niet dom. Om er maar een cliché in te gooien: het is een kleine groep die het verkloot voor de rest. Fortnite/FIFA/GTA-spelers die honderden euro's besteden aan skins, spelers en ingame geld, dat is totaal niet de markt waar Fallout het van moet hebben, dat is ook wel te merken aan de backlash die ze nu krijgen. Als gamers dom zouden zijn geweest hadden franchises zoals Red Alert, Age of Empires en Dead Space nu nog steeds bestaan en had Mass Effect Andromeda 2 zo rond deze tijd uitgekomen. Het is de jonge, nieuwe generaties die games als Call of Duty, FIFA, Battlefield in leven houdt en dat is de markt die Bethesda nu probeert aan te spreken met Fallout 76. Dus Bethesda gaat nu gokken en Fallout 76 fixen, of ze nemen hun verlies, zeggen sorry en gaan terug naar waar ze gebleven waren vòòr Fallout 76. Ik geloof verder ook niet in een ommekeer hoor, maar ze zullen echt wel weer een beetje goodwill moeten kweken voordat ze met een volgend deel komen.

    En door dit te zeggen zal ik wel bij 'die groep' horen, maar er zijn genoeg voorbeelden van DLC (zelfs veel van EA) die wél goed geïmplementeerd zijn, zelfs microtransacties kunnen best een positieve invloed hebben op een game.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Er zitten ook gemiddeld veel jongeren in deze groep, vergis jullie daar niet in. Deze groep is gemakkelijk onder druk te zetten door devs, reclame campagnes en door druk van vrienden ("jij wilt hier bij horen") .

    Het blijft uiteindelijk ook vermaak. Je zou het argument kunnen omdraaien en kunnen beweren: wat boeit mij dat nou? Ik koop gewoon omdat ik geld heb. En als het niet bevalt koop ik wel weer een andere game, of verkoop ik hem door. In dat geval zijn *wij* degene die het veel te serieus nemen. Of niet?
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Niks mis mee toch als de game gratis is of echt super tof? Ik heb zeker honderden uitgegeven aan Dota 2 over de jaren. Niks mis mee zolang devs er geen misbruik van maken imo. Verder begrijp ik je punt volkomen hoor. En misschien maakt valve nou eens half life 3 met m'n geld
     
  11. Peter Bijl

    Peter Bijl Peter Eindredacteur

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    77
    Sorry to burst your bubble, maar de melkkoeien die Dota, Team Fortress 2 en CS: GO heten, met hun microtransactions, zorgen er nu juist voor dat Valve never nooit niet aan Half Life 3 gaat beginnen (game is ook nog eens officieus gecanceld, dus dubbel sorry voor het slechte nieuws). Waarom zou Valve miljoenen riskeren in een nieuw spel te ontwikkelen, als ze gewoonweg updates en meer microtransactions kunnen toevoegen aan hun melkkoeien? Daarnaast verdienen ze goud geld met hun game platform Steam, dus er is simpelweg geen noodzaak, noch de wil, om aan nieuwe games te beginnen.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ze hebben net een nieuw spel ontwikkeld. Daarnaast zegt het genoeg dat deze games nog leven en krijgen niet elk jaar een update van 60euro. En half life 3 maken ze niet omdat de verwachtingen gewoon te hoog zijn joh
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat het de grootste controverse is die Bethesda zelf heeft meegemaakt maakt in principe niets uit. Ze zien bij andere ontwikkelaars dat je er mee weg kan komen. Zie b.v. EA.
    Waarom zou Bethesda over een jaartje niet de gamers de schuld geven, spellen als FO76 en de reactie op de gamers die klagen laat imo duidelijk zien dat wij niet het publiek zijn waar de game voor maken, dat zijn de investeerders. En nogmaals, ze kunnen gewoon bij andere grote ontwikkelaars/uitgever zien dat je gamers als oud vuil kan behandelen en dat het gros toch wel de spellen blijft kopen.

    Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is geen kleine groep. Iedereen die een spel koopt waarin b.v. microtransacties zitten keurt het in meer of mindere mate goed. En natuurlijk heb je de whales die zeer grote bedragen uitgeven, maar een keertje een overwatch lootbox (b.v tijdens zo'n timed event), een keertje een fifa pack enzovoorts kopen is gewoon genoeg voor deze bedrijven om er mee door te gaan. Het is niet voor niets dat microtransacties zo'n grote rol hebben tegenwoordig. Zelfs whales kunnen daar voor maar zoveel % verantwoordelijk voor zijn.
    Het fixen van FO 76 zou veels te veel kosten, dus dat gaan ze niet doen. Wat minimale aanpassing hier en daar, maar ze gaan echt de engine niet fixen. Dat doen ze tenslotte al jaren niet. Echt sorry zeggen gaat ook niet gebeuren, want dan moeten ze min of meer bevestigen dat er is gelogen en bedonderd. En ze hoeven het ook niet, ze hoeven geen goodwill te kweken. Even wachten en dan met wat goede marketing hype kweken is meer dan genoeg.
    Wij, consumenten hebben in het algemeen een zeer korte termijn geheugen.

    Kijk, daar ga je al de fout in ;) Tenminste als je bedoeld microtransacties bij grote ontwikkelaars. Er zijn geen microtransacties met een positieve invloed op een game, niet meer tenminste. Het zal er altijd op uitdraaien dat een ontwikkelaar je wil beinvloeden om wat extra geld uit te geven. En dat komt dus neer op dingen meer grindy maken, pay to win elementen, etc.
    DLC kan goed gedaan worden, alleen is dat imo ook iets wat steeds minder gebeurt. Drie-tal MP maps voor de volle prijs inplaats van een stuk of 8 tot 10 zoals het vroeger was. Minimale verhaal missies of toevoegingen, zoals curse of osiris en warmind bij Destiny.
    En dat een ontwikkelaar het best bont kan maken laat ook Activision wel zien, achteraf microtransacties toevoegen aan een remaster (remaster die ook nog een keer dlc kreeg) en daar flink gezeik over krijgen. Maar vervolgens met BO4 komen, incl Microtransacties, die gewoon in drie dagen al 500 miljoen binnenhaalt.
    DLC zoals bij Borderlands nog het geval was is gewoon een uitzondering.
    En ja, dat is jammer. Ik vind het ook jammer wat de situatie is met FO76. Maar ik kijk er ook niet echt meer van op.
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kan om één of andere reden weer niet mijn eigen post editen.

    Wou nog toevoegen dat ik graag zou zien dat ik het fout heb en dat Bethesda wel zijn stinkende best gaat doen om niet alleen FO76 te fixen, maar om ook er voor te zorgen dat ook in de toekomst dit soort dingen uitblijven. Ik denk alleen dat het niet gaat gebeuren.
     
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dit is wel érg speculerend natuurlijk. Er zijn ook een aantal ontwikkelaars en uitgevers die wel geliefd zijn bij fans en critici, neem CD Projekt Red. Maar die gaan ook aan de 'evil' microtransacties en brengen incomplete games uit 'omdat ze zien dat het bij andere uitgevers/ontwikkelaars' werkt'? Kom op, noem me maar naïef, maar natuurlijk maakt de geschiedenis van Bethesda hierin wel uit.

    Oké. Ik speel Forza Horizon 4, PUBG, Rainbow Six Siege en ik heb destijds veel Mass Effect 3 multiplayer gespeeld. Nooit een euro besteed aan microtransacties, nooit de neiging gehad om dat te doen, maar blijkbaar ondersteun ik ze dus wel. Skins kunnen mij werkelijk aan mijn reet roesten, dus dan kan iemand wel zeggen van "Dat had al in de game moeten zitten!!1", maar ik had er toch totaal niet mee bezig geweest. Daarnaast snappen veel mensen het punt niet dat áls alle skins gratis zouden zijn, niemand erom zou malen. Dan speelt iedereen toch met dezelfde skin en is het niet leuk meer. Bovendien kan ik in bovenstaande games een hoop (zo niet, alle) content op een fatsoenlijk tempo ontgrendelen door... te spelen. Zoals het altijd al is geweest.

    Natuurlijk fixt Bethesda de engine niet, dat is gewoon onmogelijk via updates, daar kunnen we het best over eens zijn. Maar ze kunnen het best meer richting het niveau van Fallout 4 krijgen, natuurlijk is dat allesbehalve perfect, maar een heel stuk meer dan 'minimale aanpassingen' die je eerder aankaartte.

    Je blijft verder wel zeggen dat we allemaal kortetermijngeheugen hebben, maar je gaat verder niet in op gameseries die door slecht gemaakte delen wel de ijskast in zijn gegaan. Mass Effect bestaat zo goed als niet meer, als we allemaal zo dom zouden zijn zou EA die stap echt niet gemaakt hebben.

    ... Dus? Nee, echt. Bedrijf probeert je te beïnvloeden en geld te verdienen, wat is precies het probleem? Het heet marketing, noem één branche waarbij het niet gebeurd. Er zijn genoeg voorbeelden van games waarbij microtransacties 0,0 invloed hebben op de gameplay. Sterker nog, die microtransacties financiëren extra content die iedere speler vervolgens gratis krijgt, zoals het geval is bij Rocket League. Ik krijg regelmatig gratis nieuwe content van Psyonix en andere spelers kunnen skins kopen en gebruiken waar ik vervolgens helemaal geen last van heb. Daar is niks pay2win of grindy aan.

    Ja, maar nu kies je er ook voor om alleen naar de meest extreme gevallen te kijken. Wat Activision doet is echt niet de norm, en als je nu nog steeds Call of Duty en Destiny ondersteunt, dan ben ik het met je eens, dan ben je onderdeel van het probleem. Dat neemt niet weg dat er heel veel ontwikkelaars zijn die vandaag de dag fatsoenlijke DLC maken.

    Verder is microtransacties verre van hét probleem van Fallout 76, en ik kan me niet voorstellen dat Bethesda er veel mee verdient. Er zit (gelukkig) echt niets van waarde in die store, pas als ze bijvoorbeeld perk-kaarten gaan aanbieden in de store wordt het wat mij betreft een probleem.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Leuke discussies. Spelen mensen de game eigenlijk nog
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Er wordt sowieso veel gespeculeerd in deze topic. Ook ik hoop dat Bethesda nog iets van deze game gaat maken. Maar tegelijkertijd vind ik dat sommige gameplay elementen fundamenteel totaal niet goed gebouwd zijn en dat fix je helaas niet zomaar met een patch of twee. Denk aan de manier hoe co-op werkt, PVP, totaal ontbreken van NPCs etc.

    Misschien moet Bethesda naast een bepaalde basis support deze titel gewoon laten gaan. Helaas voor deze titel, maar dan is de overgebleven tijd beter besteed aan Starfield en de volgende Elder Scrolls.
     
  18. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Vanavond nog even 2 uurtjes geprobeerd, maar helaas er mankeert zoveel aan de game dat ik denk dat ze dit niet meer goed gaan krijgen. Sure een aantal patches zal dingen wel wat verbeteren, maar verder gaat dit het hem niet meer worden.

    Eerst kon ik me er nog wel mee vermaken, maar dat is nu ook eigenlijk totaal verdwenen.

    Ik heb de game nu toch het is niet anders, dus als er een paar patches zijn geweest probeer ik het wel weer is.

    Wat problemen kan ik me met een game goed overheen zetten, maar dit is tot nu toe gewoon te erg.

    Ik kan op dit moment ook niet echt iets positiefs zeggen over de game aan echt bijna alle onderdelen mankeert wel wat aan.

    Ik ben iemand die met veel games met lagere cijfers me heel goed kan vermaken. Wat zeg ik de meeste speel ik nog meer als een AA game, maar Fallout 76, tsja op dit moment klopt er gewoon helemaal niks aan.

    Ik weet dat deze ontwikkelaar met hun games altijd wel een aantal patches nodig heeft, maar met deze game moet zoveel gebeuren dat ik het eigenlijk niet meer zie gebeuren.
     
    Zifnap en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zonde. Wat is je grootste ergernis dan? Met kerst ga ik het ook wel even checken. Krijg de game hoogstwaarschijnlijk van Yellow
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Vastlopers, camp die verdwijnt, lag. En ben zelf lvl 18 maar als er online mensen in de buurt zijn dan gaat het lvl van de vijanden wel zo ongelovelijk omhoog. Vanavond ook weer is er iemand van lvl 72 in de buurt en constant waren de vijanden bijna lvl 50 of hoger. Ga je dood je loot kwijt en die vijand(en) blijven in de buurt van waar je dood gaat waardoor je de loot gewoon kwijt bent. En ik was vanavond materiaal aan het verzamelen in het begin gebied. Tsja en er zijn nog zoveel meer dingen.
     

Deel Deze Pagina