[PC] Fanboy gedrag.

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 25 jul 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sinds het intreden van de Gamecube, Xbox en PS2 is het woord fanboy vaak genoemd.
    Het toppunt van fanboy gedrag kwam ik net tegen.
    Het gaat om het forum van www.gameqube.nl

Ik postte daar een lijstje van xboxgames die als topper of als aankomende topper worden gezien die dit jaar zijn uitgekomen/dit jaar uitkomen/of in het eerste kwartaal volgend jaar uitkomen.
    En moderator kopieert dat lijstje en geeft het volgende commentaar daar op:

Xbox fanboy die je bent:

-Halo 2 - overhyped
    -Sudeki - geen topper
    -Fable - daar heb je een punt
    -Full Spectrum Warrior - geen topper
    -Chronicles of Riddick - spel voor de 'stoere jongens'
    -Ninja Gaiden - nog een punt denk ik
    -Half Life 2 - multiplatform
    -Doom 3 - multiplatform + overhyped
    -Juiced - overhyped
    -Outrun 2 - wtf?
    -Battle Field Modern War - multi
    -Forza Motorsport - geen topper, racespellen zijn meestal meer voor de 'stoere jongens'
    -Star Wars Knights of the Old Republic 2 - ZEER overhyped
    -Conker Live and Uncut - remakeje
    -Jade Empire - overhyped
    -Otegi 2 - overhyped
    -De nieuwe Oddworld - overhyped
    -Perfect Dark Zero - weinig van bekend, maar ok
    -Midnight Club 3 - racespel
    -F.E.A.R. - multi
    -Forgotten Realms - overhyped
    -Burnout 3 - racespel
    -Kameo - heb je gelijk
    -Brothers in Arms - multi
    -Splinter Cell 3 - overhyped
    -DTM Racedriver 2 - race
    -Colin McRea 5 - race
    -Unreal Championship 2 - multi
    -Dead or Alive Ultimate - overhyped

En bij het meerendeel van de spellen kan ik er tegeninbrengen, een redelijke gc titel, niet geweldig maar wel leuk, bijvoorbeeld Doshin ownt nog altijd al die fear en colin mcrae shit. En nu ga ik niet meer reageren, we hebben hier al genoeg xbox fanboys gehad (ronn dahl, parasite).

Hier moest ik dus echt om lachen!!!!!!
    Valt me trouwens wel op dat het op dat forum stikt van de fanboys.

Laatst bewerkt: 25 jul 2004
  2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Waar heb je dat alles gepost? Ik ben trouwens member daar :D. Goed forum hoor. En je kunt ook naar xlife.nl gaan, en dan is het wel een xbox site zeg maar :eek:

EDIT: KLIK :eek: Je zoekt het wel een beetje op he. BTW, wouter is dacht ik geen mod :confused: Ik kan het mis hebben, maar ik dacht het niet.

3. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    jebus, het enigste waar ik commentaar op heb is DoAU, dat is misschien wel beetje gehyped, maar het is wel topspel! *ik ben met tijdreisding naar toekomst geweest en het is echt da bomb!*
    geloof me maar, Team Ninja krijgt wel vaker wat hype van mensen als Gamespot etc *ze prijzen het spel heel erg aan enzo* maar ze zijn er nog geen enkele keer in gefaald de verwachtingen te vervullen!

Nou genoeg over mijn Team Ninja Fanboy gedoe
    ik ben team Ninja fanboy, en ik erger me wel vaker aan andere mensen die zeggen dat bv ps2 beter is en dan geen goeie reden kunnen noemen. najah, er is niet veel aan te doen.
    nog iets: hoezo 'dit is spel is alleen voor de stoere jongens?' ?? PGR2 is alleen voor stoer jongens? :confused:

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Owja, wat is je naam dan?
    Kijk iedereen heeft zijn eigen favorite console, en zoals hier bekend is, is de de xbox niet mijn meest favoriete console, maar games zoals Doom3, Sudeki, Full Spectrum Warrior, Kotor 2, Jade Empire, Halo2 en Splinter Cell 3 vind ik zeker heel erg vet.
    Het is dan gewoon triest dat hij het zo afzeikt zonder enige reden.
    Moet je trouwens maar eens topics over de PS2 en de Xbox daar lezen, die staan vaak gelijk aan Nintendo Fanboyism.

Nee, hoor. Ik begin met een normale post, en al vrij snel beginnen een paar van die gasten daar een beetje triest te doen. Ik kan me herrineren dat wouter een mod was :confused:

Dat slaat echt idd nergens op.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Uhm mn naam op gameqube AKA xlife is net zo als hier Master_Legolas. Ik ben het trouwens ook maar gedeeltelijk met je eens. Er zijn veel games op de cube die rond de kerst uit komen, en die ik erg goed vind. Beide op xbox en cube.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat je bij elke potentiele titel op welke console dan ook je vraagtekens wel kan plaatsen. Niet elk spel hoeft een klassieker te worden, het is onrealistisch te denken dat alles wat 'goed' lijkt te worden als overhyped te bestempelen. Wanneer je iets overhyped vind, dan ben je slachtoffer van jezelf. Jijzelf bepaald wat je hyped en wat niet. Wat je gelooft en wat niet. Waar je je in mee laat slepen of niet. Als je alle, altijd positieve, berichten over een spel 100% gelooft en niet door weet te dringen tot de kern van een bericht zal je altijd vastlopen in het betitelen van een spel als overhyped.

Waarom mogen spellen niet meer normaal vermaak zijn, maar moeten ze direct cult- en AAAstatus vergaren om uberhaupt gewaardeerd te worden?

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Maar, Wouter Xbox, je bent zelf ondertussen toch wel gewend aan dat soort lui ;) Hier ben je altijd in discussie, alszijnde verdediger van bv de Cube en PS2, dáár ga je vervolgens de Xbox verdedigen. Ik begrijp wel dat een tegengewicht geven tegen de groeperingen fanboys goed en leuk is, maar je zoekt het wel een beetje op :p Laat het lekker links liggen. Dat soort heren zijn in principe gewoon hopeloos of hebben nog geen normale leeftijd behaald.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik verdedig een console ongeacht welk dat is als hij zonder enige onderbouwing word afgezeken. Hier is dat de cube of ps2, en daar is dat de xbox en de ps2.
    Ik moet wel toegeven dat ik de laatste tijd meer achter mijn xbox zit dan achter mijn cube en dat komt door Ninja Gaiden. Dat is echt een type spel dat de Cube mist.
    Ik heb net eens zitten kijken, en het merendeel is daar 15 jaar of jonger.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hier ligt de gemiddelde leeftijd ook niet zo enorm hoog, niet bij de actieve gebruikers iig. Daardoor vind ik dat het fanboy gehalte hier ook wat hoog ligt.

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Verplaatst naar Overige console's + PC / Internet.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kijk het is heel normaal dat je een favoriet systeem hebt, en dan kan je er normaal over discussieren, zolang je maar argumenten geeft.
    Sommige mensen hebben daar moeite mee.
    Ik zeg niet dat ik een heilig boontje ben, ik betrap mezelf namelijk ook wel eens op een slecht of niet onderbouwde uitspraak, maar er zijn mensen die dat alleen maar doen.
    En dan vraag ik me af, waar hebben we het nou over? Over een stukje plastic met chipjes erin.

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Waar maak je je dan zo druk om _0/

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat sommige mensen zo extreem ver kunnen gaan.

14. NetworX

NetworX M-Gaming / NDS-PSP

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, ten eerste is diegene die erop reageerd niet eens een moderator op die site, maar een 'gewone' member -_-"

Als ik kijk naar waar jij (blijkbaar) van houdt, de Xbox line-up, zie ik allemaal spellen die geen Nintendo kwaliteit hebben, op een Kameo na. De rest zijn gewoon niet de spellen waar je een Cube voor koopt?! Als je een spel als Pikmin 2 en Paper Mario 2 al 'afkraakt' snap ik niet dat je een Cube hebt gehaald? Want dat zijn nu juist de spellen waarvoor je een Cube haalt lijkt mij?

Het is gewoon puur persoonlijk waar je van houdt, de enige spellen die ik voor mijn Xbox haal zijn:

TopSpin 2 , Kameo en Fable, de rest vind ik overhypte troep of niet mijn ding!? Same voor de PS2, Jak 3, Ratchet 3, MGS 3 en Pro Evo 4 zijn voor mij, de rest is overhypte troep of niet voor mij bedoeld?

Ook zeg je op GQ dat je spellen als Zelda Reborn niet mag rekenen omdat er te weinig over bekend is, terwijl je zelf een spel als Perfect Dark Zero in je lijstje noemt?!

Zo heeft elke console zijn dingen, alleen mist de Cube 3rd party support, maar die spellen intereseren mij persoonlijk toch niet (ook al is het slecht voor Nintendo, weet 'et) en is er geen online gamen. Maar dat kan me al helemaal geen reet schelen, aangezien ik toch niet met me consoles online ga (en ja, Nintendo kan het wel beter doen, maar het hoeft niet voor mij)! Nogmaals het is waar je van houdt en blijkbaar zijn de vele kleurtjes die de Nintendo spellen voort brengen je te veel geworden en ga je voor de snelle, strakke auto's of de vele guns die in een Halo zitten? En neej, dat vind je niet op de Cube, maar dat kon je 2 jaar geleden ook wel bedenken toen je de Cube kocht? Want welke console van Nintendo had dit wel?

Even een lijstje met spellen voor de Cube dan maar hé? Schuin gedrukt zijn niet aangekondigd, maar dat ze eraan komen, lijkt me niet onwaarschijnlijk!

- Animal Crossing
    - The Legend Of Zelda Reborn
    - Paper mario 2
    - Metroid Prime 2
    - Donkey Konga
    - Donkey Konga Jungle Beat
    - Geist
    - Resident Evil 4
    - Viewtiful Joe 2
    - Pikmin 2
    - Golden Sun GC
    - Fire Emblem GC
    - Tales of Symphonia
    - Baiten Kaitos
    - Mario Tennis
    - Mario Party 6
    - Geist
    - Starfox
    - Advance Wars: Under Fire
    - Odama
    - Zelda the four swords
    - Animal Crossing 2
    - Custom Robo: Battle Revolution
    - Killer 7
    - Wario Ware Inc.
    - Giftpia
    - Eternal Darkness 2
    - Skies of Arcadia Legends II
    - Mario 128

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik geloof dat je hetzelfde al op gameqube.nl hebt gezegt, Johan

16. NetworX

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal, maar jij zegt toch ook bijna hetzelfde hiero? Daarnaast loop je 'ons' van GQ zwart te maken ;) Oh ja waarom reageer je niet gewoon op mijn post?

17. S3NS31

S3NS31 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kameo is niet gehyped zeker hahahahahah. Krijgt ie zeker een stijf leutertje van omdat het van Rare is

Hier heeft ie een punt trouwens.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Omdat ik dat al op Gameqube heb gedaan.

19. NetworX

Leuk Bevonden:
    0
  20. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Voordat het uit de hand loopt, houd het een beetje beschaafd.

Zou niet de eerste keer zijn dan een thread met dit onderwerp gesloten zou worden (en vast niet de laatste keer).

Deel Deze Pagina