[PC] Far Cry met Ati Radeon 9600

Discussie in 'Games' gestart door C()Rr0$!oN, 10 jul 2004.

1. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Far Cry op m'n PCtje geinstalleerd alleen ik kan het niet fatsoenlijk spelen. Ik heb een Pentium 4 3,0 Ghz met 512 MB Ram en een ATI Radeon 9600 erin en toch laggt het spel verschrikkelijk. Zelfs als ik alles op normaal zet kan ik amper spelen...... Waar zou dit aan kunnen liggen :'-(

2. Xatos

Xatos Grand Theft Auto

Leuk Bevonden:
    4
    Laat het spel alles zelf instellen, dat heb ik ook gedaan. En het loopt wel soepel op mijn Gforce FX 5900

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Misschien heb je Anti Aliasing op je kaart (te hoog) aan staan? Geen idee, gewoon even proberen totdat het lekker loopt.

4. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga direk naar een feestje, maar ik zal hem morgen dan opnieuw installeren en dan laat ik hem zelf de instellingen kiezen, ik laat wel horen of het werkt, iig bedankt. _O_

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    hoe laat je 'm dan zelf kiezen? :confused:
    *voor als ik zelf ook nog is voor zo'n probleem sta :)*

6. Xatos

Xatos Grand Theft Auto

Leuk Bevonden:
    4
    Bij video options, dan advanced en dan staat daar ergens links boven: "auto detect".

7. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    zal ie het doen met een x800 *) ?

(srry net nieuwe pc bestelt, beetje onnodige vraag 8) )

*edit*

ey ligt et aan mij of zijn gamertag enz groter geworden?

*edit2*

|:- stond opeens tekengrootte op "groter" vaag |:-

Laatst bewerkt: 10 jul 2004
  8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm als je een 9600 Pro hebt kun je het beste AA en AF uit zetten en alle settings op medium zetten, zo krijg je de beste framerates ;)

Op een of andere manier beinvloed de AA settings je framerate ontzettend in dit spel, vandaar dat mijn spel ook ontzettend lagd als ik AA aan het staan terwijl ik een overgeklokte 9800 XT heb, dus als je écht alles aan wilt hebben moet je toch een X800 XT kopen :+

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik dacht dat jij een Sapphire 9800PRO had? :confused:

En om alles aan te hebben hoef je niet eens een X800XT te hebben hoor.
    Kijk maar naar de benchmarks van Far Cry, dan zie je de dat je vanaf de gewone 6800 alles aan kan zetten, en dan heb je nog steeds een goede framerate.

Far Cry (1024x768: 4x AA+8x AF)
    GeForce 6800Ultra: 73.74 fps
    Radeon X800pro: 58.75 fps
    GeForce 6800: 51.52 fps

De 6800GT heeft net iets minder dan de Ultra en de XT heeft ongeveer gelijk aan de Ultra.
    Dus dat je een X800XT moet hebben om met alles aan te kunnen spellen, is onzin.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bij een 9600 Pro kan je idd het best AF en AA uitschakelen. Als dat gebeurt is dan zou je alles op medium moeten kunnen draaien en misschien zelfs met wat dinges op high.

Om Far Cry met AA en AF te spelen op een resolutie van 1280*960 of hoger heb je een X800 Pro of 6800 GT nodig.

Geforce 6800 Ultra Extreme <-> Radeon X800 XT Platinum Edition
    Geforce 6800 Ultra <-> Radeon X800 XT
    Geforce 6800 GT <-> Radeon X800 Pro

@ Socks: Zou je X800 zonder problemen op je pc werken?
    Er zijn nogal veel problemen met de X800 i.v.m. met AGP en ook de prestaties zijn soms abnormaal laag bij 3D Mark '03 en Aquamark(soms op 9800 Pro niveau in 3D Mark '03 ).

Laatst bewerkt: 11 jul 2004
  11. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ey ppls ik heb dus een nieuwe pc, hij had wat problemen dus ik heb em ff weggebracht (bleef vaak vastzitten :mad: ).
    Maar die pc had: amd xp 3200+, sapphire radeon x800 pro en 512 mb ram. En als ik autodetect deed bij farcry demo zette hij alles op "low"! en dat met een x800 pro! (lol dat rijmt :{ )
    dat zal waarschijnlijk wel komen door die problemen. Of komt dat misschien door de 512 mb ram (misschien te weinig?)? Dus mijn vraag is eigenlijk is 512 mb ram genoeg voor settings op medium/high.

*edit*
    ik lees net dat van Anwser, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
    als dat zo is hoop ik dat er snel betere drivers komen.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @Socks,
    Even over dat Auto-Detect met Far Cry, dat heeft niets met je probleem te maken. Dat is gewoon bug nr. 946 op de lijst :confused:. Bij mij doet ie precies hetzelfde, en dan maakt het dus niet uit welke videokaart ik gebruik.
    Wanneer je 512MB geheugen hebt, kan je Far Cry 'probleemloos' op High draaien. Pas vanaf 1GB kan je probleemloos op Very (Ultra) High spelen.

Ik denk dat Ati momenteel het voordeel heeft wanneer het op de drivers aankomt. De x800 kaarten worden 100% ondersteund in games en benchmarks. Ik heb dan een GeForce 6800GT, en nVidia kent hem op hun website niet eens, geen officiele drivers alleen maar crappy beta's, geen directx 9.0c van Micro$oft. In de benchmarks haal ik wel alle juiste scores, alleen in een bepaalde hoeveelheid games loopt ie niet lekker, ondanks de hoge framerates :confused:.

13. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    dat farcry kut loopt heeft dus met "de problemen" te maken op me pc. Want ik kon namelijk niet op high/medium spelen. khoop dat die mycom mensen dat fixen.

*edit*

trouwens ik kon ground control 2 wel weer op zn hoogst spelen met AA enz aan

en leuke systeempjes heb je trouwens 8)

Laatst bewerkt: 18 jul 2004

Deel Deze Pagina