Feedback Xbazar ala eBay

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Greate Pier, 4 feb 2005.

1. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik zat dus zo te denken (jaja gebeurt niet vaak) Maar is het niet mogelijk om een soort feedback systeem toe te passen met betrekking tot xbazar? Dus net als bij eBay, dat je iemand een score kan geven van 0-100% en feedback geven als je een game oid. met diegene geruild hebt? Leek me wel handig opzich :cool: Maarja.. geen idee of dit gerealiseerd kan worden?

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als het gerealiseerd kan worden, lijkt het me een goed idee. Het zou nog mooier zijn als iedereen gewoon zijn rommel opstuurt of betaalt :) Weet niet of het veel moeite kost om het te maken, maar een goed idee is het zeker.

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ja... zou op zich wel kunnen. Een tijdje geleden kon je als experiment iemand feedback geven met betrekking tot iemand inhoudelijke posts. Maar dat systeem is toen niet verder ingevoerd.....

4. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    En het is trouwens ook wel vrij fraudegevoelig. Kwestie van mensen vragen even feedback te geven. Kan ook op ebay, maar hier is "closere" gemeenschap. Maarja... je kan geen 1 waterdicht systeem bedenken :'-(

5. chaplander

chaplander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar er kunnen altijd mensen met dubbel acounts zijn die zichzelf hoge feedback geven....

edit: de gene voor me noemde het al

6. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar dat kan op ebay ook

7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Maar hier opx XBW zie je vaker dezelfde mensen. Xbazar kom ik al tijdje niet meer. Weet niet of het daar ook zo is. Maar dan "ken" je elkaar dus een beetje, en geef je elkaar sneller positieve feedback. Kan op ebay ook, maar gebeurt denk ik minder snel dan op een forum. Maar er is geen 1 waterdicht systeem beschikbaar.

8. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je elkaar 'kent' zal er al minder vaak een deal foutlopen. Ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk te dealen met mensen die ik van het forum 'ken' of in ieder geval actief bezig zie hier.
    Als je elkaar 'kent' zul je wel sneller positieve feedback geven, maar je hebt ook een sociale controle. Je zult als actieve member minder snel iemand bedriegen omdat je hier een bekende bent met vaak mensen op msn en Live.

9. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het beter zo kan houden, dat je je succesvolle deals gewoon in je sig kan zetten, of ergens anders. Dat is een stuk minder fraudegevoelig en toch geeft het aan met wie je wel en met wie je niet kan dealen. Natuurlijk kan je dan ook aan je vrienden hier vragen, om jou naam in hun sig te zetten, maar vreemd genoeg gebeurd dat (volgens mij) helemaal niet zo vaak.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij dit soort kwestie's zijn er altijd reacties (ook van de crew) van: Ja, maar dat is fraude gevoelig.
    Er is nu toch niks!! Ja toch?
    Beter wel een systeem waar gecheat kan worden dan geen systeem waar zoiezo gecheat kan worden. Daarbij kun je al heel ver komen, door mensen die via X-bazar willen handelen slechts 1 IP te laten hebben, en een echt adres in te vullen (hun eigen). Omdat je bij de laatste manier natuurlijk ''donald duck, Duckstad 4, 5929 DD'' kan invullen is het handig als er 1 iemand die adressen controlleert, in de zin van: fake/donald duck adres ja of nee. Ja = doorlaten , Nee = blokkeren voor 6 maanden of iets in die richting.

11. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het loopt toch goed, zoals het nu is? Mensen die slechte deals hebben gehad, maken dat bekent en iedereen weet dan dat je niet met diegene moet dealen. Waarom alles dan omgooien? Onthou ook dat dit enorm veel extra werk oplevert, al dat controleren. De crew van dit forum hebben ook nog een leven naast xboxworld (al schijnen sommige mensen hier te denken van niet).

12. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    gewoon in je sig zette is net zo makkelijk

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zelfs dan nog kun je cheaten. Het probleem is dat mensen dan ook snel slechte feedback krijgen en het daar dan niet mee eens zijn. Het 'systeem' zoals het nu is vind ik redelijk, en totdat we een echt goed systeem kunnen maken (we zijn erover aan het denken) gaan we in ieder geval geen slechte en goede feedback toestaan. Die test is eerder ook al gefaald om dezelfde reden. En ja dan kun je meer controleren etc maar dat kost veel teveel tijd. Nu gaat het ook zijn gang, ik vind dit systeem zelfs betrouwbaarder, aangezien het niet mogelijk is om te cheaten met je registratiedatum of posts. Zodat mensen altijd kunnen zien wat je verleden is en wat je eerder hebt gedaan.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt, het is moeilijk om een goed systeem te bedenken (en daar kom ik weer), omdat er vaak te veel gefraudeerd kan worden. Maak je een bad deal, dan kan je een nieuw account aanmaken en verder gaan (zeker wanneer je een wisselend IP hebt).
    Geef je iemand als feedback dat de deal niet goed gelukt is, dan is het onvermijdelijk dat je zelf ook slechte feedback krijgt en wordt het voor de lezer nog niet duidelijk wie er de schuldige was en of hij wel of niet goed dealt.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook een soort 'trusted member list' maken ofzo? Waar je bijv. in kan komen als er 5 members die langer dan (ik noem maar iets) 60 dagen geregistreerd staan op je gestemd hebben? Natuurlijk is daar ook nog wel fraude mogelijk, maar om nou 5 accounts aan te gaan maken om jezelf in die lijst te zetten...
    Enne, als je een slechte deal met iemand hebt begaan kan dat opgeschreven worden en komt dat achter de naam van de desbetreffende member gezet in de 'not trusted member list' ofzo.
    Dan wordt frauderen toch wel erg moeilijk als je gewoon weggestemd wordt uit de 'trusted member list'...

16. Fig0

Fig0 Patrick NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zou evt. kunnen maar dan hebben nieuwkomers in deze handel kleine kansen om hun stemmen te krijgen, en zo ook in de vertrouwde lijst te komen

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    edit:\ laat maar... verkeerd gelezen :{

18. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben zelf nooit in xbazar (kheb 1 goede deal gehad met cowbertha) maar ik denk dat wat jij zegt deels een goed plan is...

deels, omdat in eerste instantie iedereen te vertrouwen moet zijn en dus ook zo behandeld moet worden of je nu nieuw bent of niet, veel post of niet. Wat wel goed is aan je idee, is een sticky te maken in Xbazar met namen van mensen die gereport zijn als niet betrouwbaar (en misschien zelfs hoe vaak dit is voorgekomen) dan heb je nog steeds het probleem dat je van account kunt wisselen en zo keer op keer de boel loopt te verkloten...

maar goed daar lijkt me naast een ip systeem geen oplossing voor...

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het goed zoals Xbazar nu is. Het is zo simpel, je neemt een risico voor goedkopere games of je neemt het niet. Het komt allemaal aan op vertrouwen. Neem een risico of niet. Succesvol handelen op X-bazar is echt niet moeilijk,

1. Kijk naar de dagen waarvan de member geregistreerd is.
    2. Kijk naar het aantal post
    3. Kijk naar het aantal dealtjes.
    4. Als je met iemand in zee gaat let goed op hoe hij praat en of hij ook helemaal open praat.
    5. Vertrouw je iemand niet laat hem het geld/game eerst opsturen en daarna jij of doe het helemaal niet.
    6. Controleer de mensen waar hij deals mee heeft gehad, zijn het niet allemaal zogenaamde "newbies"?

Neem het risico of neem het niet.

20. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    rick12: tjah zo doe ik het ook
    want iedereen die wel een beetje heeft gedealt kan genoeg mense aanwijze met wie hij heeft gedealt

Deel Deze Pagina