1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FERRARI F355 Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 11 dec 2018.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Short versie is niet heel lastig op de laatste bocht na. Het is vooral handig om te wennen aan de slijtage van de banden.
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja er wordt vanavond op beide layouts gereden. Zie ook op
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Hoeveel schrapresultaten hebben we hier? Moet helaas de eerste 2 avonden al missen.

    Wel erg leuk gereden gisteren! Prachtige baan en een heerlijke auto. Valt erg leuk mee te racen. Remweg is lekker lang, dus je kunt wat makkelijker do-or-die'en, en de slijtage zorgt ervoor dat het wel close blijft. Gisteren op 0,078 voor Tender over de finish gekomen na 15 minuten racen :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb nog toffe filmpjes gemaakt van onze races van gisteren, race 1 op Short en race 2 op GP, maar die moeten nog uploaden.
    Het was leuk racen gisteren!
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ah yisss. Collega is ziek > afspraak gaat niet door > vanavond present :cool:

    Nou moet ik me nog gaan druk maken om een strategie ook nog...
     
    hillss vindt dit leuk.
  6. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Heren spijt me =(...

    Ik ga met een citrosan, ibrufen mijn bed in zo na een warme douche...

    Gesloopt na dagje op werk met verkouden neus..

    Veel plezier....
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Als je nooit op de lange versie hebt gereden is elke bocht nieuw ;)
    Beterschap Hills!
     
    hillss vindt dit leuk.
  9. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Goeie race jongens! Voor mij niet zo =(

    Race 1 begon mijn stuur te trillen na de start... in ronde 2 verergerde het drastisch en kon ik mijn stuur niet recht houden... Was geen fun aan dus DNF... Hoe kan ik het best beschrijven: de Belgische wegen: overal putten en je auto vliegt van links naar rechts... :+

    Race 2 zelfde probleem alleen was ik nu voorbereid en heb ik met alle kracht proberen mijn stuur recht te houden op de rechte stukken... na 10 ronden kreeg ik krampen en ben ik in de pit gereden en banden gewisseld en mijn stuur gereset in de hoop dat mijn probleem weg zou gaan... maar bij het uitkomen van de pits zelfde probleem... =(

    Ik moest zelfs tegen de vangrails rijden in het gras op het rechte stuk aan de finish om niet plots terug op de racebaan te komen en een auto die mij dubbelde van de baan te rijden...

    Gek genoeg na de finish in de cooldown lap waren de trillingen weg... o_O

    Weet er iemand hoe ik probleem kan verhelpen? Is enkel bij sommige online lobby’s...

    Hopelijk volgende week beter... :thumbs:
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb het soms ook, maar dan eigenlijk vooral als ik de pit uitrijd, en in de eerste twee rondjes die daarop volgen, daarna wordt het minder. En inderdaad alleen in sommige online lobbies, nooit in practice. Heel vervelend om mee te rijden, maar in mijn geval trekt het naar verloop van tijd wel weg. Omdat het (in mijn ervaring) na een tijdje wegtrekt heb ik het vermoeden dat het misschien een beetje samenhangt met bandentemperatuur of bandendruk. Een oplossing heb ik niet helaas.
     
  11. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik heb er 1: gamePC kopen en op PC beginnen racen 8);). Soms is Project cars 2 een leuke game... maar soms ben ik bijna zover dat ik hem in de prullenmand gooi :whistle:
     
    DapperDamhert vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jammer genoeg waren er wat mensen met technische problemen, of B-knoppen die heel aantrekkelijk zijn om in te drukken. Behalve de gevolgen daarvan, wat mij betreft een heel geslaagde raceavond. In tegenstelling tot m'n internetverbinding zelf geen foutjes gemaakt deze avond. Foutjes werden sowieso genadeloos afgestraft, het lag qua tempo ontzettend dicht bij elkaar vond ik!!

    Race een heel lang vlakbachter @Sjonnie1989 gereden, tot er bij hem (letterlijk) wat brak en hij wat tempo verloor, waarna ik in een zeldzaam gaatje dook in de eennalaaste bocht. Het was krap, heel krap, maar ik probeerde de binnenkant zo strak mogelijk aan te houden. Dat voorkwam niet dat er licht contact was wat Sjonnie een stukje terugplaatste, maar in mijn beleving wel binnen het aanvaardbare. =(

    Vervolgens onder druk van vooralvl @GoldPwnageNL naar de finish gesjeesd en met minder dan een seconde ruimte de finishlijn als eerste gepasseerd.

    Voor heat twee had ik het voornemen m'n banden te sparen. Zo gezegd zo gedaan, al zorgde het iets gematigde tempo ervoor dat @GoldPwnageNL z'n kans schoon zag om mij strak en netjes te passeren. Vanaf dat moment was het devies om @Beltoni achtermme te houden, en het gat niet te groot te laten worden, en toen bleek dat @GoldPwnageNL niet ging pitten was het jachtseizoen geopend. Ik had nog redelijke banden, maar de tempos voorin waren enorm aan elkaar gewaagd. Slechts een zeldzaam foutje (edit: eigenlijk was 't niet eens een foutje) van @GoldPwnageNL gaf me gelegenheid om de auto erlangs te prikken. Uiteindelijk met minder dan 0.2s voorsprong gefinisht. De race had geen ronde langer moeten duren, dan was ik met dat kleine gaatje waarschijnlijk ingehaald in bocht 1l
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2019
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Bizar joh, die stuurverhalen... als het alleen in PCars is lijkt het inderdaad een soort bug. Heb er zelf echt nooit last van. Deze settings al eens geprobeerd @Schuminiels? En dan onder configuration je Steering Deadzone op 1 zetten. Dat scheelt sowieso al iets op de rechte stukken.

    Verder echt een dramatisch avondje :lol:
    Bankerlap in de kwali en een 2de tijd. Toen fors eronder maar kwam in S3 Asjemenou tegen die ook in een hotlap zat, waardoor ik die ronde moest opgeven.
    Later toch even P1, maar weer terug ingehaald door @Sjonnie1989, en toen ondanks alle party-pop ups echt een onwijs lekkere ronde aan het rijden en -0,4 onder mijn tijd. Laatste bocht ging perfect... brandstof op |:-

    Vanaf P2 toen de eerste keer op hoge snelheid richting bocht 1 iets te laat geremd, en met de angst voor linksvoor blokkeren de rem wat los gelaten... wijd... 2 man me voorbij. D'oh. Toen ging het van kwaad tot erger. 3x per lap nét te wijd en een slow down oppikken. Opkomen rechte stuk natuurlijk ook. Bleh. Helemaal uit m'n ritme en als kers op de taart gespind in een gevecht met @ColdzeroNL en die hele auto naar de touwtyfus.

    Had zin in race 2 om samen met Sjonnie naar voren proberen te rijden, maar dat feest ging gelijk al niet door :p Verder wel echt een hele cleane race gehad. Paar strakke inhaalacties maar helaas net wat tempo te kort om het gat met @B Tender en @GoldPwnageNL te dichten. Daardoor lang in niemandsland gereden, maar kon @Beltoni wel binnen hengelen, en dankzij zijn penalty tóch nog af kunnen sluiten met een podium :)
     
    Schuminiels, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  14. Mannen, ik ga stoppen met de competitie. Het slaat gewoon nergens op waarom je stuur zo raar doet en dit is niet van de laatste tijd. Alles wat je aan instellingen kan veranderen heb ik inmiddels geprobeerd maar die game is enorm buggy.

    Eindelijk weer volle lobbies en net als destijds beginnen de zelfde problemen dan weer parten te spelen. Ik heb er geen zin meer in en hoop dat er snel een alternatief komt voor PC2.

    Bij deze schrijf ik me uit voor de competitie helaas, het geeft me meer ergernis dan plezier.

    Succes en tot volgend jaar!:'-( (Hoop ik)
     
  15. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Maar het nieuwe jaar is net pas begonnen! :eek:
     
    DapperDamhert vindt dit leuk.
  16. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  17. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ook heb ik de race opgenomen en de highlights in het filmpje gestopt. Hierin ook mooi te zien hoe @B Tender en ik in gevecht zijn.

     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. Klopt, maar ik had al voor deze problemen gewaarschuwd bij het kiezen van de te race dag. Helaas kan ik er niets aan doen maar als ik race dan wil ik mee kunnen doen en niet 3 seconden per ronde langzamer gaan doordat mijn stuur niet werkt (ik heb Fanatec).

    Vandaar mijn besluit, ik ga op zoek naar een andere goede racegame naast de F1 competitie.
     
  19. Ik weet trouwens niet wie er achter me reed toen ik op het rechte stuk zo de muur in dook, maar degene die kan mijn frustratie waarschijnlijk wat beter uitleggen dan ikzelf. :)
     
  20. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Heren, gave race gisteren. Denk dat velen lekker hebben gereden. Overal in het veld waren wel gevechten gaande wat het racen natuurlijk extra leuk maakt. Jammer dat Patrick en Niels veel problemen ondervonden met hun stuur. Dit was wel een beetje een domper op de avond voor hen. Hopelijk zijn dit incidenten en kan ieder genieten van dit spel en deze leaque.
     
    DapperDamhert vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina