ik heb al een week morrowind, maar ik heb het nog niet veel gespeeld. ik ben dus wegens onbekende reden met bevel van de keizer ofzo uit de bak gehaald. daarna heb ik een pakje afgeleverd en mij bij de fighters guild aangesloten, ik ben absoluut nog niet sterk. maar ik wil dus weten wanneer, het wat spannender kwa verhaal begint te worden(main quest). ik vin de game wel leuk, maar niet zo leuk als ik gedacht had(tot nu toe tenminste), ik vin final fantasy ook fantastisch, en diablo ook, dus dit moet me ook wel liggen lijkt me.
Het is een game waar je even de tijd voor moet nemen om er echt in te komen. Begin gewoon maar met iets wat je leuk lijkt, rondneuzen, stelen, killen, een pakje afleveren. Voordat je het weet zit je er midden in. Als je karakter je niet bevalt, begin je gewoon weer overnieuw. Totdat je het doorkrijgt en ze je achter je box vandaan moeten slepen. Eerlijk gezegt speel ik niet langer dan 1,5 uur achter elkaar dan vind ik al weer lang genoeg.
heb nu die (missie) gekregen bij de fighters guild dat ik 3 ratten moet afmaken, die eerste is geen prob, die 2e en 3e samen, daar ben ik meteen dood. moet ik gewoon ff trainen ofzo
Je had beter niet meteen als een bezetene naar Balmora moeten rennen, eerst een beetje in het havenplaatsje rondneuzen, de missies daar doen, onderweg naar balmora even een paar grotten meepakken, beetje armor en wapens kopen, kijk dan kom je beslagen ten ijs, nu word j al door 3 ratten afgemaakt, als je het gedaan had zoals ik hierboven beschrijf dan waren 10 ratten nog geen probleem geweest!! Wat ook helpt = 1 rat killen, naar buiten lopen ff 10 uur slapen en rat 2 killen naar buiten, weer ff 10 uur slapen en de 3de rat killen !! Greetz Panzer
Nee het doet niet meer, maar ik neemaan dat je dood gaat omdat je healthmeter leeg =]:- ]:- ]:- , of niet????
jah maar, ik had hem vol toen ik de deur doorging naar de 2 ratten(waren bij elkaar), en bam, ik was meteen dood, 2 keer over
Dit is dus niet de main quest. Verwacht niet dat je in het verhaal meegesleept zal worden zoals in FF, maar het is op 1 of andere manier toch heel verslavend...
Het verhaal van morrowind is minder sterk dan in bijvoorbeeld de finalfantasy reeks, dat zal volgens mij niet veranderen hoe ver je ook komt. (ik ben ook nog niet zo ver) Het is toch een keuze die je maakt of veel vrijheid of een extreem goed verhaal denk ik. Bij een verhaal ben je meer gebonden aan de events die zich afspelen binnen de verhaallijn. gevolg=minder vrijheid. Voor beide methodes is wat te zeggen.
Ik heb het spel nu een kleine twee weken. Het gevoel dat ik er bij had was wel een beetje hetzelfde waar jij over viel, na Diablo2(waar je zowat geen vrijheid en afwisseling had) viel de verhaallijn en de items me een beetje tegen van MW. Maar ondanks dat de verhaallijn breed en niet al te diep is werkt het zeer verslavend op me. Ik droom en denk Morrowindiaans, ik speel het spel veel langer dan gepland. Zelfs de meest duffe opdrachten (bloemen plukken, paddestoelen plukken voor het mageguild) hebben juist door het verhaal wel waarde. Tip's; praat met iedereen, start een paar keer opnieuw om zeker te weten wat het beste character is voor jouw speelstijl. Vergeet niet die kerel die uit de lucht komt vallen leeg te plukken, zijn zwaard en jas zijn in het begin van het spel erg belangrijk.
Het verhaal komt langzaam maar zeker prima op gang. Het wordt er steeds spannender op. Naarmate je sterker wordt wordt het steeds leuker.
Alleen het verhaal van FF7 was meeslepend die ander everhalen vond ik een beetje afgezaagd. FF9 was ook wel redelijk maar als je naar die eerdere FF1 tm FF6 kijkt vind ik ze zwaar tegenvallen.
ff 7 was et beste jah. alleen op een gegeven moment ben ik er mee gekapt. want ik trok die random encounters echt niet meer. vooral als je ergens vastzit.
ik heb morrowind nu ook. ik vind dat ik best met veel spellen overweg kan maar dit vind ik gewoonweg moeilijk. ik heb absoluut geen idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen. waar zie ik eigenlijk wat ik moet doen? in je dagboek ofzo? ik ben al een paar keer opnieuw begonnen met een ander caracter maar ik denk dat ik maar zo´n wood elf neem die lijkt me wel goed als thief ofzo. maarja als ik dalijk thuis kom eerst leren en dan ga ik weer spelen.
ik ben ook een wood elf thief. gewoon missies doen voor die sugar lips habasi in the south wall corner club. k ben al lvl 7 dus dat gaat wel aardig. eerst wel ff die stad een beetje leeg jatten al die dozen leeg plukken dan kun je ook meteen ff een light armor kopen met een goed kort zwaard. al et overige geld wat je verdient met sjit verkopen en missies moet je jezelf mee trainen, dus zon gast geld geven dat ie je traint. er is 1 master trainer thief in balmora, hecerinde ofzo heet ie. kost geld maar tis wel flex. dan lvl je ook snel.
ja maar waar krijg ik dan mijn eerste missie? volgens mij heb je op het begin al dat je een of ander vaag persoon moet gaan zoeken ofzo maar ik zou nie weten waar. het staat in ieder geval op de eerste bladzijde van je dagboek.
In Balmora, bij de Southwallclub naar boven dan links aan het eind. Heeft iemand al die bad people gekild in Balmora? Af en toe wordt ik nagefloten vanwege mijn "good looks" Hebben mannelijke spelers dat ook? Op de pc versie vroeg een darkelf zelfs of hij me mocht zoenen. Het is mij trouwens wel opgevallen dat de moeilijkheidsgraad op de box een stuk lager is, jammer dat je die niet kunt instellen. Ook de extra balk als je vecht is er niet ingekomen, zodat je kunt zien hoeveel leven je vijand nog heeft.
je moet eerst dat pakketje afleveren bij caius cosades. dan moet je beginnen bij de southwall corner club. de buitendeur daarvan. als je daar met je rug naartoe staat. links de trap op. dan rechts, dan door lopen naar het einde en daar volgens mij is het het rechter huis. daar pakketje afleveren. dan krijg je 200 septims. kun je armor van kopen en lockpicks, ook nog wat probes voor traps. goed als je die niet kan vinden moet je et ff vragen aan de baas van de southwall corner club. caius zegt dat je nog niet genoeg ervaring hebt om de orders te krijgen voor zijn guild (de blades) dus moet je eerst een andere guild in balmora joinen. dus als dief moet je dan naar die kat achtige in de southwall club. sugar lips habasi. die geeft je je eerste missies. die wel te doen zijn. tis ook aan te raden om gewoon in balmora te beginnen. andere steden zijn nog te moeilijk. eerst ff levelen dus in balmora.
ik heb nu mijn eerste missie uitgespeeld van die vant bovenaan de trap in de winkel van dat eerste stadje (nayda seen ofzoiets?) je moest voor die vent geld vinden dat iemand anders had verstopt. je kreeg 100 goud beloning en in de stronk zat ook een lockpicker. nu heb ik zo'n huisje helemaal leeg gemaakt en alles verkocht behalve het longsword
Ik heb het geld lekker gehouden nu even opzoek naar die lockpick, die heb ik over het hoofd gezien, stom, bedankt voor de tip.