1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 09 Ultimate Team

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rampage, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    [​IMG]

    FIFA 2009 Ultimate Team uitbreiding

    Informatie:

    Uitgever: EA
    Ontwikkelaar: EA Sports
    Genre: Sport
    Release: Maart 2009
    Site: www.easportsfootball.com

    Hoe kwam het tot stand?

    How it all began ... en over toekomstige FIFA 09 DLC ...

    Waar is het idee voor Ultimate Team vandaan gekomen?
    We kregen het idee van downloadbare content voor FIFA 09 omdat we pioniers willen zijn wat online gameplay betreft. Ik bedoel daarmee niet dat we discs in de nabije toekomst de rug zullen toekeren, maar er is zeker vraag naar een alternatieve manier voor de distributie van games en we willen in die ontwikkelingen op de eerste rij staan. Omdat we in updates voorzien, houden we de game ook fris tussen de verschillende releases door.

    Het concept van Ultimate Team zelf is een uitbreiding van een mode die we voor het eerst in UEFA Champions League 2006-2007 gebruikten. We hadden het gevoel dat we het potentieel daarvan niet volledig hadden benut. Met die mode als uitgangspunt hebben we iets unieks gecreëerd en we hopen dat de FIFA-community er tevreden mee zal zijn. De meesten van ons hier op kantoor hebben mooie jeugdherinneringen van toen we stapels kaarten en stickers mee naar school namen om deze met klasgenootjes te ruilen. We denken dat dat aspect van de voetbalcultuur bij veel mensen een nostalgische snaar raakt.

    Wat maakt naast het verzamelen en ruilen van kaarten dat de gameplay uniek is?
    De online gameplay wordt gevarieerder, want er zijn meer dan 4000 kaarten om te verzamelen. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat je online twee keer tegen hetzelfde team speelt. Als je nu online tegen iemand speelt, is de kans groot dat je het tegen Manchester United of Barcelona moet opnemen. Maar omdat je in Ultimate Team van het toeval afhankelijk bent en een willekeurig pak kaarten krijgt, speelt iedereen met een unieke ploeg.

    Wat voegt deze nieuwe mode verder nog toe aan de FIFA 09-ervaring?
    Om er wat diepgang in te stoppen, zijn er ook kaarten die de wedstrijd kunnen beïnvloeden. Deze zijn echter niet almachtig en dus komt het nog steeds op je vaardigheden aan. Bovendien kun je slechts vier van deze kaarten per wedstrijd gebruiken. Maar ze zorgen hoe dan ook voor een andere draai aan de wedstrijd, die de eindscore misschien wel en misschien niet beïnvloedt.

    Zo kan de ene kaart er bijvoorbeeld voor zorgen dat een speler of zelfs de hele ploeg sneller wordt, terwijl een andere de beslissingen van de scheidsrechter beïnvloedt. Verschillende kaarten hebben bovendien voor kortere of langere tijd effect op de verschillende spelers. Als je een kaart eenmaal hebt gebruikt, is die ook weg. We verwachten dus dat mensen in de aanloop naar een groot toernooi een paar wedstrijden zullen spelen om hun collectie krachtige kaarten uit te breiden.

    Zijn sommige kaarten zeldzamer dan andere?
    Er zijn zilveren, bronzen en gouden kaarten, afhankelijk van hoe krachtig ze zijn. Logischerwijs zijn de gouden kaarten sterker en ook zeldzamer dan de zilveren en bronzen. Maar wanneer je een van de drie soorten packs koopt, krijg je een willekeurige combinatie van die drie kleuren kaarten. We wilden de gebruikers niet bedriegen door een bepaalde speler moeilijker te krijgen te maken, maar binnen het ruilsysteem is de ene speler geheid populairder dan de andere en daarom moeilijker te krijgen.

    Hoe denk je dat de community de ruil-feature zal gebruiken?
    Daar hebben we op dit moment geen enkel zicht op. We hebben de economie geregeld, maar het wordt boeiend om te zien hoe de ruilhandel verloopt. We hebben een veilingsysteem ingevoerd waarmee je een kaart te koop kunt zetten en er een startprijs en een nu kopen-prijs op kunt plakken, in de vorm van het minimumaantal munten dat je voor die kaart wilt krijgen. Je krijgt dan een melding wanneer er iemand op je kaart biedt. Wat de handel dan divers moet maken, is dat je kunt bieden met alleen munten, maximaal vier van je eigen kaarten of een combinatie van beide. Zo moet je de eigenaar van de kaart die je wilt tot verkoop zien over te halen.

    We hebben natuurlijk wel een vaag idee wat een speler als Robinho of Torres waard gaat zijn, maar als we straks online gaan, komen er zeker verrassingen. Een speler die voor de één een prutser is, is voor de ander een genie. De chemie tussen de ploegmaats is in Ultimate Team erg belangrijk. Je kunt de ploeggeest flink vooruithelpen door bijvoorbeeld bij de favoriete opstelling van je manager te blijven, spelers van dezelfde nationaliteit in elkaars buurt te zetten en andere tactieken te gebruiken. Je bent dan ook bereid een hogere prijs te betalen voor een kaart die binnen dat plaatje past.

    Denk je dat iemand erin zal slagen elke kaart te verzamelen?
    Dat is ook een interessante vraag. Het zal misschien erg lang duren omdat het er zo gigantisch veel zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat er een paar hardcore-fans zijn die hun best gaan doen. Het ruilsysteem maakt dat gemakkelijker. Je bent niet puur overgeleverd aan wat er in elk pack zit, maar je moet toch heel wat tijd spenderen om de complete collectie in handen te krijgen.


    Wat is het Ultimate Team?​

    Hoe gebruik ik het Ultimate Team ...

    FIFA 09 Ultimate Team

    De volgende competities en spelers zijn beschikbaar als kaarten: Barclays Premier League, Coca Cola Championship, Coca Cola League 1 en 2, Franse Ligue 1 en 2, Duitse Bundesliga 1 en 2, Italiaanse Serie A en B, Spaanse Liga BBVA, Belgische Pro-competitie, Noorse Tippeligaen, Schotse SPL, Oostenrijkse Bundesliga, Zwitserse Axpo Super-competitie, Koreaanse K League, Mexicaanse Primera División, Australische A League en 11 overige teams, waaronder AEK Athene, River Plate, Panathinaikos en Boca Juniors.

    Bij de eerste gratis download ontvang je een startpakket in totaal 28 kaarten: je eerste team, je eerste uit- en thuistenues, je eerste trainingsveld en stadion, een kaart waarmee je de aanvoerder kunt maken en een paar gameplay- en trainingskaarten. Daarna ontvang je kaartenpakketen met 12 kaarten. Met de kaarten uit je startpakket stel je het beste team samen. Houd rekening met de samenstelling van je team, de opstelling die je gaat spelen, de nationaliteit van de spelers en andere factoren die de teamgeest beïnvloeden. Met elke gewonnen of verloren wedstrijd verdien je munten waarmee je in het spel pakketen kunt kopen. Hoe beter je presteert, hoe meer munten je verdient, maar zelfs de verliezer kan op een paar muntjes rekenen. Als je online speelt, verdien je ook meer punten. Zo kun je dus, binnen de kortste keren, je eerste bronzen pakket kopen. Bronzen pakketen bevatten natuurlijk niet de allerbeste kaarten. Je doet er dus goed aan door te sparen voor een zilveren of gouden pakket. Een zilveren pakket kun je vrijspelen met 6 wedstrijden en voor een gouden pakket moet je er 12 spelen. Als je geen tijd hebt om wedstrijden te spelen en zo munten te verdienen, dan kun je als PS3-gamer met echt geld en als Xbox 360-speler met Microsoft® points betalen. Belangrijk: alles wat je in dit speltype met echt geld kunt kopen, kun je ook gratis verdienen door het spel gewoon te spelen. Als je met echt geld betaalt, dan krijg je het wel een stuk sneller wat je wilt!

    Je kunt ook gebruikmaken van een nieuw ruilsysteem waarmee je kunt aangeven welke kaarten je wilt ruilen. Je kunt aangeven wat de minimumprijs of meeneemprijs is en hoe lang de ruilmogelijkheid geldt. Spelers die je kaarten willen, zullen niet altijd met munten betalen. Je zult ook andere kaarten aangeboden krijgen, dus check geregeld de status van je ruilkaarten. Je kunt de status van elke ruil bekijken bij je verzameling ruilkaarten. Kaarten die je niet nodig hebt, kun je ook kwijt in je verzamelalbum. Je kunt daar munten ook verdienen, afhankelijk van hoe goed de speler is die je toevoegt. Als je bijvoorbeeld een speler met een gouden beoordeling van 75 toevoegt, dan verdien je 400 munten. Als je een volledig team bijeen spaart in je verzameling, dan kun je rekenen op een grote bonus. Je kunt de financiën van je team dus veiligstellen door je verzameling kaarten goed te beheren. Als je een kaart niet wilt ruilen en ook al aan je verzameling hebt toegevoegd, dan kun je er ook voor kiezen de kaart weg te gooien. Ook hier kun je een paar muntjes mee scoren, dus elke kaart heeft een waarde.

    Als je je team hebt samengesteld, kun je wedstrijden spelen in competities en toernooien, online en offline, tegen teams die worden bestuurd door de computer en droomteams van andere gamers van over de hele wereld. Je kunt toernooien vrijspelen door vaardigheidspunten te verdienen. Na elke wedstrijd ontvang je, afhankelijk van je prestaties, een aantal vaardigheidspunten. Hoe beter je speelt, hoe meer vaardigheidspunten je verdient en hoe moeilijker de toernooien die je hiermee kunt vrijspelen.

    FIFA 09 Ultimate Team

    FIFA Ultimate Team voor de Xbox 360 bevat 10 prestaties waarmee je 250 punten kunt winnen. Als je FIFA 09 voor de PS3 op of na 19 maart bijwerkt, wordt je spel niet alleen bijgewerkt met Ultimate, maar ook met extra trofeeën voor de PS3. Er worden 47 FIFA-trofeeën en 10 speciale Ultimate Team-trofeeën geïnstalleerd. Er zijn dus genoeg nieuwe doelstellingen die je kunt behalen. Veel van de FIFA-trofeeën kun je ook verdien door Ultimate Team te spelen.

    Je weet nu wat je allemaal kunt verwachten van FIFA 09 Ultimate Team. In de volgende blogs zullen verschillende onderwerpen aan bod komen: kaarttypen, strategieën voor het ontwikkelen van teamgeest, de coole Create Captain-functie en de competities en toernooien in het spel.


    SCREENSHOTS :​


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Deze topic is te danken aan de makers van de vorige FIFA topics. Many thanks to : viktortje007, Shin David, Ferron, Ralluf.

    In dit topic kun je praten over het FIFA 09 Ultimate Team. Wat is jou opstelling? Hoe heb jij alles netjes voor elkaar gekregen? Wat is jou teamgeest, wil je ruilen en noem het zo maar op!

    Nogmaals, hou het netjes! Laten we er een gezellige koffietijd van maken!

    Mocht er nog wat ontbreken, PM of zeg het in dit topic.

    Succes met het maken van JULLIE eigen perfecte team!
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  2. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi topic. [Deel1] hoeft er van mij nog niet achter pas bij deel 2 zet je deel 2 erachter.
     
  3. MrCaveman

    MrCaveman Active Member

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier komen dus ook ruilposts of is dit gewoon een algemeen Ultimate team topic?
    Ik vind al die ruilposts niet echt interessant eigenlijk, maar misschien ben ik wel de enige.

    Ontopic: UT is gaaf en als je het nog niet hebt moet je het kopen. Dus... :b:
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, ik kan niet anders. Je kan net zo goed alles HIER ( m.b.t ruilen e.d ) gaan posten dan dat je het Algemene FIFA 09 topic gaat vervuilen. Misschien dat een Moderator / Admin alle UT related posts hierheen kan verhuizen?

    Ik ben wel onder de indruk van UT :) Kan niet wachten tot me 360 terug is!
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Oh, als iemand lief wil zijn zouden jullie mij dan een Liverpool Badge willen doneren?

    Bij voorbaat dank!
    Voor m'n gamertag kunnen jullie PM'en :)
     
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je begint met een 1 ster team, wanneer ik dan online ga spelen, moet ik dan ook tegen andere 1 sterren teams?
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, je begint met een 1 sterren team. Heb zelf het begin nog niet meegemaakt maar ben van plan alles van't weekend een beetje te gaan uitzoeken.

    Het kan zijn dat je tegen 3 sterren teams of zelfs 5 sterren teams uitkomt. Ik speel hier gewoon tegen. Op de één of andere manier hebben ze dan toch last van jou pruts-team. Althans, bij m'n neefje was dat wel zo :)
     
  8. MrCaveman

    MrCaveman Active Member

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een matching-formule achter heb ik op het officiële EA forum gelezen. Dus je kunt best uitkomen tegen betere teams, maar dat is als er op dat moment geen goede match is. Maar dan nog.. de sterren zeggen niet alles, je chemistry, formation, fitness, motivation en natuurlijk je eigen skills zijn ook ECHT belangrijk.
     
  9. ExoSkeleton

    ExoSkeleton Active Member

    Berichten:
    974
    Leuk Bevonden:
    16
    [Te Ruil]
    Rooney [89]
    Mascherano [78]
    Gago [77]
    Vidic [84]
    Seedorf [81]
    Mauri [79]

    [Ruilen Tegen]
    Eto'o
    Messi
    Puyol
     
  10. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Leuke startpost hoor Rampage!!!!
    Ik kon gister pas beginnen maar heb wel al een decent team, geen echt bekende namen, wel veel zilveren, vandaag me eerste gouden pakje kopen:)
     
  11. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die wil ruilen? Ik heb volgende spelers te ruil.
    Ik zoek vooral Fabregas en een 4-4-2 coach

    Vargas LWB 81
    Zalayeta ST 75
    Viera CDM 76
    Mista LF 78
    Moretti LB 81
    Pernia LB 78
    M. King ST 78
    Marti CM 78
    H. Altintop CF 78
    Corluka RB 81
    Van Buyten CB 79
    Osman CM 77
    Nani LW 81
    Puyol CB 87
    Metzelder CB 77
    M. Pedersen LM 80
    Cahill CAM 84
    Jarolim CM 76
    Marchena 81 CB

    Tottenham Away Kit
    Portsmouth Home Kit
    Newcastle Badge
    Fenerbache Home Kit
    Udinese Home Kit
    Chelsea Badge
    Manchester City Away Kit
    Valencia Badge
    Liverpool Badge
     
  12. ExoSkeleton

    ExoSkeleton Active Member

    Berichten:
    974
    Leuk Bevonden:
    16
    Puyol ruilen tegen Vidic?
     
  13. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, bedankt.
     
  14. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Op den duur heeft iedereen een stinkteam met Ronaldo etc. Ik ga proberen om mijn eigen spelers te trainen en zo min mogelijk topspelers te halen.
     
  15. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal, want je moet de contracten ook onderhouden he.
    Dat is nu mijn grootste probleem: zorgen dat iedereen een contract blijft hebben... En de contracten zijn zo duur als je ze moet kopen he...
     
  16. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Laursen van Aston Villa [81] te koop en op de trade gezet.

    Startbod : 850 coins
    Buyout : 2200 coins
    Tijd : 23-24 uur
     
  17. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Zijn de tournaments online ook ranked?
    Want ik krijg maar geen mailtjes..
    Ik zit nu in de finale, heb nog geen gouden pakje gekocht maar me beste speler is Van Bommel, die kocht ik voor 600 op de markt8)
     
  18. dirkjang

    dirkjang Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    Een manager met neg +3 kopen en dan bronzen pakjes kopen, krijg je genoeg contracten en ook nog handige dingen zoals fitnesskaartjes
     
  19. Cerberi

    Cerberi Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tournaments zijn volgens mij wel ranked ja.

    Gisteren mooie match gehad, met mijn 2 ster team tegen een 5 ster team met arshavin, zlatan en robben voorin, en en absurd goed rest van het team. Meteen na 3 minuten penalty mee, 1-0. door simpele loopacties tegen mijn ubertrage verdediging redelijk snel 1-2 achter. Later een mooi doelpunt aangezien hij met zijn verdediging alleen maar slidings heen en weer maakte, en ik dus door kon lopen, 2-2. Laatste minuut besluit hij mij nog maar eens een schop te verkopen, klats, 3-2 :)
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Mooie startpost :)
    Zal je wel ff mijn naam van Feron naar Ferron kunnen veranderen? XD

    Eigenlijk moeten ze een soort van een gemiddelde buy now lijst voor spelers maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina