1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 13 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    8)
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat zei ik direct na het spelen van de demo al. Veel en veel te snel. Ook toen zei ik al dat er nauwelijks strijd is op het middenveld. Of op mijn helft, of op de helft van mijn tegenstander. Te Engels imho. Er zijn ook competities waar WEL gevoetbald wordt EA? Neem daar een voorbeeld aan en neem die competities als voorbeeld. de EPL is een lachertje.

    Dat ballen van je voet afspringen lijkt mij met name gewenning. Bij PES is het al jaren zo dat bepaalde ballen minder makkelijk worden aangenomen door minder begaafde spelers. Ik vond het wel meevallen bij FIFA eigenlijk. Had nog steeds het gevoel dat de bal onrealistisch makkelijk aan een speler blijft plakken.

    Bij PES is de hoge steekbal ook iets te overpowered (als je hem goed timed tenminste).

    Tjah, zo zie je maar. Gameplay is belangrijker dan de randzaken. Leuk hoor, éénmiljoenmiljard teams, maar als de gameplay niet leuk is met deze mindere teams, dan speel je er toch niet mee en heb je er in feite helemaal niets aan.

    Nee hoor... Ik ben ook teleurgesteld in FIFA13. Oogt fantastisch, klinkt fantastisch, maar heeft het gewoon niet. Ze hebben daarentegen wel lef, want ze proberen wel te innoveren. Daarvoor groots respect voor EA.

    Eens, PES 2013 is dit jaar (en ik vond vorig jaar ook) realistischer dan FIFA. De drie jaren daarvoor was FIFA echter koning. Het is jammer dat de verbeteringen die ze hebben doorgevoerd geen groot succes zijn. Het idee erachter is namelijk fantastisch. Maarja, je kunt een dusdanig krachtige auto bouwen, als hij vaak hapert tijdens accelereren en de electrische ramen op momenten niet functioneren, dan heb je liever een iets minder krachtige auto waar dat wel allemaal goed functioneert. Al is de aankleding bij PES dan wel weer om te zuigen zo slecht.

    Laten we hopen dat EA deze kritiek gewoon meeneemt en ook eens kijkt naar competities waar wel fatsoenlijk gevoetbald wordt. De EPL waar ze een voorbeeld aan nemen, is namelijk een KUT competitie. Groot, maar het voetbal is echt dramatisch!!!! Spanje, Duitsland en zelfs Nederland zijn voetbaltechnisch veel sterker.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Enige waar ik content mee ben uit dit verhaal is dat de AI van de verdediging nog steeds crap is.. De rest van je verhaal ben ik het niet mee eens en heb ik al die dingen niet ondervonden (nog).
     
  4. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij heeft absoluut een punt. Je merkt vooral dat het een flipperkast wordt wanneer ik speel tegen iemand die mij als het ware 'door' heeft. Dus dan krijg je veel ballen die hij overneemt die niet voor hem bedoeld waren en dan zie je de ballen door lucht vliegen en dergelijke.

    Ik moet ook bekennen dat ik Fifa 12 qua speel plezier langer volhield. Ik heb '13 nu sinds zaterdag en ik heb sporadisch gespeeld, omdat online de servers ontzettend KUT zijn en de AI ontzettend saai. Vond de verandering van 11 naar 12 veel groter.

    Het is ook weer typisch EA om een nieuwe feature te implementeren maar op dan op een wijze dat het irritant wordt. Je moet van hun merken dat ze iets nieuws hebben. Ontzettend overdreven hoe sommige ballen op momenten wegspringen.
     
  5. dakoota1

    dakoota1 Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    welk boekje?
     
  6. Straatrat

    Straatrat Active Member

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    2
    Goed ik kan dus absoluut niet winnen online en dat heeft puur met verdedigen te maken...ik verdedig altijd met LT en dan A ingedrukt maar het is gewoon tik tik en ze zijn er door...iemand tips??
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Wat ik al zeg, concept fantastisch, uitwerking niet gebalanceerd. Dan heb je er in feite niets aan.

    [CruyffModus]Je kunt een ongelovelijk sterk team hebben, maar als ze niet kunnen voetballen, dan heb je er in feite helemaal niets aan, shhhhhh[/CruyffModus]
     
  8. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik ben niet de beste verdediger in fifa maar verdedigd alleen met A. Laat dan weer los en zorg dat me mannetje goed staat en druk dan weer A. En vaak pak ik ballen af omdat ik doorheb wat ze gaan doen en daar anticipeer je op.
     
  9. dakoota1

    dakoota1 Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraag: kan je in fifa 13 nog steeds binnen 2 minuten (ofzo??) stoppen (zonder dat het gevolgen heeft voor je DNF), als je online merkt dat de verbinding totaal ruk is?? Heb gisteren 2x met super Laaaaaaag gespeeld, niet te doen en dan ook nog verliezen ook. Tuurlijk had ik kunnen stoppen, maar ik hou niet van quitten..
     
  10. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Binnen vijf minuten kan je nog steeds leaven.
     
  11. Straatrat

    Straatrat Active Member

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke zal het eens proberen bedankt man
     
  12. pieuw

    pieuw Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa 13 is geweldig! Alle potjes gister gewonnen.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  13. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Dortmund is wel een bazen team hoor. Online nu 7-0-0 :thumbs:

    Merk wel dat het idd snel heen en weer gaat. De linies liggen zo ver uit elkaar dat het heen simpel counteren is. Als ik 4-2-3-1 ultra verdedigend speel dan kan de tegenstander niet counteren want dan staat er 6 man achterin. Net ff getest in een wedstrijdje :). Verder probeer ik zelf wel eens te temporiseren en niet de hele tijd volgas in de aanval te gaan. Maar het is wel lastig want je spelers lopen echt goed weg da je eigenlijk gelijk diep wilt spelen.
     
  14. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik neem aan dat je het over FUT hebt.
    Want dat ben ik met je eens is een kinderachtige arcade game geworden.
    Career mode daarentegen speelt een stuk realistischer.
    Is voor mij ook nog wel wat te onrealistisch maar kan je behoorlijk aan passen naar je eigen smaak met de sliders.
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben het met je eens. Ik heb me met Fifa 12 erg lang vermaakt, en ga me afvragen hoelang fifa 13 leuk blijft zonder dat ik me constant aan het ergeren ben. Bij Fifa 12 waren ook genoeg momenten dat ik me ging ergeren, maar je kon wel echt een wedstrijd domineren als je beter was. Nu gaat het zo ontzettend snel heen en weer, en zijn er zoveel kluts-momentjes, dat het gewoon niet meer realistisch is.

    Misschien moet ik ook gewoon wel wennen aan Fifa 13, en ik hoop echt dat dat het is..
     
  16. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen A gebruiken, als je A ingedrukt houdt, dan plakt je verdediger aan de aanvaller vast. Dus op het moment dat je tegenstander een pass geeft, dan gaat je verdediger uit positie lopen, omdat hij druk op de bal houdt.

    Gebruik LT+ RT om zelf te jockeyen en dan ben je vrij om te gaan staan hoe jij wilt. Dan proberen tegen de bal aan te lopen en soms ook met B een tackle in te zetten.
     
  17. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Helemaal mee eens! Let's hope so!
     
  18. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het gisteren kort online gespeeld en had grote problemen met verdedigen. Normaal kan ik het achterin aardig dicht houden, maar ik werd totaal overlopen. Wist zelf ook wel redelijk makkelijk te scoren, maar het tempo is echt waanzinnig en het middenveld lijkt niet mee te doen aan de wedstrijd.

    Verder vind ik het eigenlijk al niet leuk om elk jaar weer opnieuw een eigen speler aan te maken. Nu moet het zelfs twee keer?

    Skill games zijn wel leuk om te doen.

    Maar mijn eerste indruk is nog niet heel positief, misschien komt het nog. Dit weekend maar wat meer spelen.
     
  19. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat laatste is exact wat ik bedoelde. Prima om ballen te laten wegspringen bij bepaalde moeilijke aannames...maar in FIFA13 is het wel overdreven en op juist niet verwachte/realistische momenten
     
  20. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee hoor, ik zeg dit gewoon o.b.v. een aantal vriendschappelijke wedstrijden tegen een vriend van me, een aantal vriendschappelijke wedstrijden tegen de comp, en een aantal wedstrijden online te hebben gespeeld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina