[XOne] Fifa 13 lag - BF3 niet.. Wat te doen?

Discussie in 'Games' gestart door j0eyv, 14 dec 2012.

1. j0eyv

j0eyv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik merk bij elke online wedstrijd dat Fifa 13 enorm lagt/schokt. Ik weet ongeveer zeker dat de netwerk instellingen goed staan.. Bij Battlefield 3 online heb ik dit totaal niet!

Mijn XBOX maakt via een bridge connectie naar het internet (XBOX -> UTP kabel -> Laptop -> Wifi). Dit heb ik eerder altijd gedaan bij Fifa 11. Daar had ik geen problemen mee maar wel met een andere verbinding.

UPNP staat niet aan. Wel zijn alle poorten open en de firewall op mijn laptop staat uitgeschakeld.

Via speedtest.nl heb ik een test gedraaid met de volgende gegevens:
    Download 647.7 KByte/sec (=5182 kbps)
    Upload 71.3 KByte/sec (=570 kbps)
    Connection 787.0 Conn/min

NAT type is Strict. Zal dit het probleem zijn? Wel staat poort 3074 open.

Lijkt mij voldoende? De vraag is dus waarom Fifa 13 wel lagt/schokt maar Battlefield 3 niet? Waar moet ik kijken of aan denken?

Laatst bewerkt: 14 dec 2012
  2. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt waarschijnlijk aan je strict NAT setting, BF3 merk je minder/niet omdat die game dedicated servers gebruikt maar Fifa is p2p.

Probeer eens je UPnP aan te zetten.

3. j0eyv

j0eyv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ga ik nog even proberen. Overigens is de router een thomson tg787v. Ik heb op internet gelezen dat je van deze router de NAT instellingen verder niet kan aanpassen.

Zie: http://forum.fok.nl/topic/1740541

4. j0eyv

j0eyv Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met UPNP aan was het even een stukje beter. Momenteel weer dramatisch. Ik ga eens een keer proberen met een XBOX Wifi apparaat of een utp kabel naar het modem. Eens kijken of het soms aan mijn bridged connection ligt.

Deel Deze Pagina