1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik betwijfel hoe 'echt' dit filmpje is. Volgens mij staan hier vol de sliders aan. Hoe strak die bal ingeschoten wordt (shot error), hoe perfect hij de kruising in gaat (shot error) en hoe hard die bal gaat (shot speed). Op de 360 lukt dit in ieder geval niet, want ik probeer dit altijd :+.

    Ik vraag me dan alleen af wat de lol ervan is om dit meteen op YT te zetten. Als het echt is, verneuk je direct het spel door iedereen het te laten weten. Gelukkig heeft EA dan nog even de tijd om het te fixen. Als het niet echt is, waarom de naam van FIFA15 'beschadigen' op deze manier? :confused:

    EDIT: In de reacties zie je ook YouTubers die zeggen dat dit gewoon onmogelijk is. Zelfs op next-gen met 40 pogingen. De schoten gaan nooit zo hard of strak naar de kruising. Ik denk: fake.
     
  2. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    idd wat n knakworst die gozer zeg ...
     
  3. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Jou problemen herken ik dus totaal niet. Ik hou wel van realisme en geef vaak mezelf de schuld ipv Fifa (behalve de bugs). Als ik verkeerd pass, dribbel of schiet, weet ik dat ik gewoon verkeerd gedribbeld heb met de linker stick of verkeerd heb getimed.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik weet niet of t echt is... Zag m voorbij komen en zag er wel nep uit. Ga t vanavond ff proberen
     
  5. MennoO

    MennoO Active Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    14
    Inderdaad dat heb ik ook, heb hem nog niet getest omdat ik hem elk jaar koop.
    Echter ga ik vanavond toch even spelen, vond Fifa 14 niet moeilijk om te spelen. In het begin is het altijd wennen en daarna word je gewoon beter naarmate je het spel speelt.

    Ik heb geen zin dat de learning curve na +- 20 potjes eruit is.

    Zelfs in Fifa 14 heb ik mij af en toe geërgerd hoe makkelijk het spel is als je op bepaalde manieren het spelletje speelt.

    Vooral met dit soort spellen moet gewoon een duidelijk niveau verschil zitten tussen spelers die het vaak spelen en niet anders gaat het heel snel vervelen heb ik het idee.
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat niveau verschil moet er zijn doordat de één een beter voetbal inzicht heeft en sneller de opening of vrije man ziet. Niet omdat de ander beter met de engine en zwakheden van Fifa weet om te gaan zoals trage animaties, rebounds, lob passes en kopgoals. Ik focus mij liever op het aanleren van trucjes, een mannetje uitspelen of maken van een geniale goal, in plaats van het perfectioneren van mijn aanname omdat dat standaard niet gaat zoals ik wil. Het is toch belachelijk dat bij Messi regelmatig de bal van de voet afspringt bij een aanname? Dat heeft niets met realisme te maken. Je geeft het zelf eigenlijk al aan dat Fifa 14 te makkelijk is als het op een bepaalde manier speelt. Nu hoop ik weer op mijn eigen manier te kunnen spelen.

    Mijn frustraties over Fifa 14 komen gewoon echt weer boven op deze manier. Fifa 12, 13 en 14 heb ik allemaal meer dan 300 uur gespeeld en aan Fifa 14 heb ik ondanks dat ik veel gespeeld heb gewoon heel weinig plezier aan beleeft. Met Fifa 15 lijken ze weer weer terug/de goede kant op te gaan en dat is niet voor niets. Ook in Fifa 15 zul je heus wel weer beter worden als je meer speelt, maar de instap is gewoon weer een stuk lager doordat de simpele dingen weer vanzelf gaan. Er mag weer gevoetbald worden.
     
    Gizmo007 vindt dit leuk.
  7. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Als je een opening of vrije man ziet moet je de bal er ook nog krijgen. En dat doe je door een goede aanname of pass. Als dat niet gaat zoals jij dat wilt, ligt dat echt niet aan Fifa. Je moet ook rekening houden met de verdedigers die de situaties kunnen 'lezen' en voorzien. En ook Messi verliest wel eens een bal als hij niet goed wordt aangespeeld.
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    De balaannames zijn in de FIFA 15 demo al een stuk minder frustrerend dan in FIFA14. Nog amper belachelijke animaties/aannames gezien. ;)



    Precies. Er zijn mensen die voetbalinzicht hebben (leuke wedstrijden), mensen die de bepaalde manieren * kennen om gemakkelijk te scoren en full-time deze manieren uitbuiten (frustrerende wedstrijden) en je hebt mensen die allebei wel (moeilijke wedstrijden) of allebei juist niet (easy wedstrijden) hebben.

    * Bijvoorbeeld continu de hoge steekpass gebruiken in FIFA14, de kick-off glitch in FIFA14, de finesses in FIFA13 (?) die van overal erin gingen, de overpowerede kopballen in FIFA14, etc.

    Zelf probeer ik altijd mooi voetbal te spelen in FIFA. Ik gebruik ook altijd een camera die ver uitzoomt. Dan kan ik minder goed de details zien, maar heb ik veel meer overzicht voor mooie lange ballen of crosspasses. Heerlijk. Verder gebruikte ik natuurlijk ook wel hoge steekballen en voorzetten, maar ik was ze niet full-time aan het spammen zonder veldoverwicht, zoals velen doen online.


    Ik heb hetzelfde. Tot dusver ken ik geen FIFA die zoveel frustratie heeft gebracht. Normaal gesproken speelde ik ieder weekend een paar Kick-Off wedstrijden tegen m'n broer, maar de laatste maanden niet meer. Die corners die er 9 op de 10 keer ingaan, die aannames, die overpowerde hoge steekpasses en voorzetten en minstens net zo erg: dat irritante selectie-systeem.

    Ik heb goede hoop op FIFA15, omdat de demo al een stuk vloeiender speelt en de overpowerde kopballen en hoge steekpasses eruit lijken te zijn. We shall see.
     
    mattiejj, Gizmo007 en Ypuh vinden dit leuk.
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Als ik een voetbalspelletje speelt, boeit het me allemaal vrij weinig. Ik wil gewoon met een teampje uit de 2e divisie lekker ballen, een keer in de paar wedstrijden een prachtige goal maken en de volgende Chelsea worden. Mijn laatste voetbalgame was fifa 10 dus waarschijnlijk vind ik alles wel goed.

    De keuze voor PES en FIFA hangt voor mij gewoon af of de career-mode/master League beter is en wat de extra singleplayer modes zijn.
     
  10. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Kan iemand mij zeggen hoe je die EA access met PayPal betaalt? Ik heb het met een creditcard gedaan, maar een vriend van mij heeft geen creditcard. Hij zegt dat de optie voor PayPal nergens gegeven wordt.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Die corner-glitch is mij ook niet gelukt. Ik blijf overigens nog steeds moeite hebben met het verdedigen. Snap daar geen hol van, als je instapt, kapt CPU en weg ben je. Ik kan dan L1 ingedrukt houden en dan komt er een andere speler druk zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
     
  12. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wat ik doe is gewoon goed meelopen, wachten op het juiste moment en dan happen. En afwisselend de LT (L2) knop gebruiken om je breed te maken en achteruit te lopen.
     
  13. DAU_MGS

    DAU_MGS AFCA

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    4

    Paypal acount aanmaken en toevoegen bij je acount.
    En dan kan j via de nl store betalen.
     
  14. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8


    Dit bedoel ik met scoren op vrijwel altijd dezelfde manier..Typerend dat hij af en toe helemaal alleen op het doel afloopt en toch besluit om ver buiten de 16 meter gebied te schieten i.p.v. door te lopen (wat een speler in het echt 9 v/d 10 keer zou doen)...
     
  15. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    heel simpel. speel maar alles op manual en je zult geen bug zien. Maar ja, bijna niemand durft dat, terwijl het spel er zoveel toffer door wordt.
     
  16. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Voor veel mensen is het niet eens een kwestie van niet durven. Maar als je online speelt, speelt 99% met de standaard instellingen en blijf je bijna alleen over met je full manual instellingen. Het zal vast veel toffer zijn, maar dan moet EA full manual ook als standaard instellen om het spel zo realistisch mogelijk te maken. Maar zij kiezen voor een lage instapdrempel zodat kinderen het niet te moeilijk gaan vinden.
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik speel ook op manual en World class. Stuk beter dan, zeker vrijheidsgevoel, maar de AI blijft zuigen.

    In het begin speelden ze nog wel eens terug, maar elk team gaat vanaf het begin vol op de aanval. Ook blijft de CPU veel te lang in balbezit ipv rustig rond te tikken. Dat is vervelend en nep tegelijk. Dat is na al die jaren nog steeds niet verbeterd en maakt het gewoon suf om tegen de CPU te spelen. Ik zie het al voor me dat ik thuis met Barca speel en Go Ahead op bezoek komt en vol op de aanval gaat spelen. En dan probeer je zo'n speler af te stoppen die kapt en draait en weer wat loopt en vervolgens weer kapt en draait om hem uiteindelijk na 10 seconden naar zijn medespeler te passen die al de hele tijd 5 meter naast m staat.

    Echt zo zonde vind ik dat. Ik geloof dat het prima speelt tegen een andere menselijke speler, maar zo'n carrière modus wordt hierdoor verpest..
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
  19. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Die goal in dat filmpje rond 4:30 met Costa, heb ik inmiddels ook al een aantal keer in de demo gemaakt. Van nog verder, in de middencirkel zelfs. Het lijkt erop dat keepers niet kunnen omgaan met schoten die hoger dan de lat komen en dan richting het doel dalen.

    1 op 1 vind ik de keepers ook raar, want als ik hem netjes in het hoekje wil schuiven pakt hij hem 95% van de keren maar als ik hem door het midden schiet maakt hij een blunder of gaat de bal door zijn poortje. Kortom, het is te hopen dat de keepers nog verbeterd worden in de finale versie ten opzichte van deze demo.
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Longshots en finesses zijn gelukkig niet zo vercrackt in de FIFA15 demo voor 360. :+
     

Deel Deze Pagina