1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 15

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 1 sep 2014.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben ook van de PES 5&6 generatie maar speel Fifa de laatste jaren ook wel met plezier. Draai prima in Divisie 2 mee waarbij het soms varieert. En dat is nu net het geen waar ik mij nu de laatste tijd flink aan irriteer online. Te vaak van die toevalligheden enz. Onder andere met standaard situaties. Wat mij ook opvalt is dat timing nog belangrijker is! Dat zou beteken dat buttons mashen niet meer functioneel is. Zoals bij koppen, willen schieten of gewoon in de kluts. Love that!
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Op welk niveau speel je? Ik heb al heel wat goals tegengekregen door het midden. Wordt bij mij weinig gescoord vanuit de flanken. Ook passen ze bij mij wel degelijk terug (niet vaak, maar het gebeurt wel). Het uit positie lopen is wel een issue, maar dat heeft volgens mij ook met het verdedigen an sich te maken. Ik moet daar enorm aan wennen. Het afstand houden werkt ... raar ofzo....

    De AI van de concurrent blijft voor mijn gevoel beter, maar dit is een wereld van verschil tov de vorige generatie FIFA's. Waar ik wel bang voor ben is wat de spelers van mindere clubs het gaan doen. Is het bijv. ook leuk om tegen Go Ahead te spelen bijv. Gaat de CPU dan ook gewoon proberen te combineren, of gaan ze dan weer heel lang lopen met de bal en kappen en draaien en vervolgens weer kappen en draaien. Daar ergerde ik me kapot aan in de vorige FIFA's.

    Ik ben zomaar bang dat FIFA tegen de CPU alleen leuk is met goede teams.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Geen idee, ik heb niets veranderd aan de settings.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dan zal het Semi-pro zijn. Ik speel op World class en alles manual (behalve schieten). Je hebt dan echt wel een goed gevoel van vrijheid. Het is erg lastig om zo een fatsoenlijke aanval op te zetten, maar het is wel des te vetter als het allemaal lukt.

    Zet hem eens op World class. AI probeert dan op meerdere manieren aan te vallen.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik vind het zo raar dat EA ergens heeft geprogrammeerd dat de AI totáál niet kan scoren. Ik speel op World Class en vorig jaar op Legendary en soms Ultimate (of hoe dat heette) bij FUT, maar de tegenstander wil gewoon niet scoren. Alsof ze er geen zin in hebben. Zijn ze er een keer door met een mooie steekpass (dat is in deze FIFA al een aantal keer voorgekomen! \o/), gaan ze (a) super langzaam lopen zodat ik ze kan inhalen of (b) schieten ze de bal belachelijk ver naast of over. Begrijp dat niet. Het is juist tof als ze het wat moeilijker maken.

    Ik hoop idd ook niet dat ze steeds zo dom gaan kappen, maar dat is in de demo al een stuk minder (tegen topteams). :)
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Zal ik dit weekend eens proberen!
     
  7. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    PS4. Maar dat was ook het eerste wat me opviel toen ik gisteren met een vriend de demo speelde. Het lijkt wel alsof ze met een hoop stront tussen hun benen aan het 'rennen' zijn. Animatie ziet er heel vreemd uit.

    Misschien dat het ook aan de stijl van mijn spel ligt. Ik speel altijd rustig de bal rond en probeer echt mooi positiespel te spelen en niet maar een hoge steekpass naar voren te geven wat super effectief is, want daar haal ik totaal geen voldoening uit. Voor mij is het dan beter dat de snelheid van het spel lager ligt.
    Ook erger ik me eraan dat als je met de rug naar een situatie staat je nog steeds een perfecte pass op maat kan geven. :rolleyes:
     
  8. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Speel hem op Xbox One, en wat een vooruitgang. Ik vond de laatste paar jaren de demo behoorlijk verschillen van de uiteindelijke game (demo minder dan volledige game) en nu is de demo al vet :D
     
  9. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Heb weinig te klagen maar ik vind het speltempo wel veeel te hoog liggen. Veel hoger dan in het echt. Terwijl de rest (sfeer, animaties etc.) juist realistischer zijn geworden.
     
  10. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Dat probleem heb ik niet. Op wereldklasse schieten ze heel vaak raak.
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Volgens mij is het grote probleem dat echt iedereen rent als ze aan de bal zijn. Als je niet al teveel rent en gewoon die bal rustig rondspeelt is het tempo prima. Ik ging in het begin ook als een gek overal achteraan en druk zetten. Dat ziet er wel vreemd uit.

    Ik heb het ook lastig op worldclass. Waar ik wel van baal is dat die demo je instellingen niet onthoudt. Iedere keer moet je weer alles wijzigen.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dribbel 2015. Zo noem ik het maar. Zo jammer. Verder is het best geinig, maar ja. Dribbel is overpowered as hell. Laat hem fijn in de winkel liggen. Ik voorzie geen leuke voetbalwedstrijden.
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Wellicht is dat current/old-gen dan. Was bij de vorige FIFA's ook al.


    Overigens kan ik ontzettend genieten van de nieuwe Team Managament waarbij je bij formaties iedere speler aparte rollen kan geven. Zo had ik Diego Costa gebruikt als Targetman, met Hazard (naar binnen komend), Oscar (zwervend) en Willian (aan de flank) eromheen die diepgang zoeken. Ik heb nog niet genoeg gespeeld om te zien of het héél veel uitmaakt, maar dat die functies erin zitten vind ik al ideaal. Voetbal spelen zoals je dat wilt. _O_
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Het is zo arcade als het maar kan, maar na een avondje spelen met vrienden ben ik toch wel weer om. Het logge aannemen en draaien lijkt weg te zijn, je kan weer lekker pingelen en het schieten voelt goed aan.

    Komt er ook weer een early access voor de webapp deze Fifa?
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik begin deze game steeds meer te waarderen (gaat uiteraard om next-gen PS4 versie). Net een hele toffe wedstrijd gespeeld. Ik raad echt iedereen aan om manual te gaan spelen. Lijkt daardoor echt veel vloeiender te gaan ofzo, omdat de bal voor je gevoel geen standaard eindpunt heeft.

    Ik heb nog iets op ON gezet, namelijk analog running. Dus hoe verder je R2 ingedrukt houdt (bij mij dan) des te harder de speler sprint. Zo kun je echt doseren en op het juiste moment die versnelling erin gooien. Sowieso moet je niet continu de sprintknop ingedrukt houden.

    Ik wilde net een wedstrijdrecording online zetten, maar volgens mij kan dat alleen als je facebook hebt. Klopt dat?
     
  16. Gizmo007

    Gizmo007 Active Member

    Berichten:
    1.395
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het verder zo ook prima. Heb VEEEEEEEEL meer plezier gehad altijd met de meer arcade fifa's dan de realistische waar je een draaicirkel hebt van een vrachtwagen en een messi die geen bal op snelheid aan kan nemen, dat is lekker realistisch:thumbs:. Het blijft voor mij een game en dan vind ik een beetje arcade niet erg.
     
    reatrix vindt dit leuk.
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat zou heel goed kunnen. De AI op de PS3 vond ik ook altijd om te huilen. Op de PS4 straffen ze bij mij foutjes echt wel af, tenzij ik soms goed en op het juiste moment uitkom met de keeper.
     
  18. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik had nooit last van die draaicirkels of logge aannames. Gewoon kwestie van juiste moment kappen, draaien of dribbelen. Als je uit balans bent of je staat vast genageld en gaat kappen, draaien enz dan verlies je de controle. Dat was super realistisch gemaakt in de vorige Fifa's.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik vond juist dat in de vorige Fifa's zelfs de absolute sterspelers een bal aannamen alsof ze bij Bal op 't Dak 7 speelden.
     
    reatrix vindt dit leuk.
  20. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Lag het aan jou denk ik. Met de toppers was het heerlijk dribbelen, vind ik
     

Deel Deze Pagina