1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 28 mei 2015.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Vanavond rond 22:00 komt er een informatie over FIFA16, waaronder een gameplay trailer! De E3-livestream is ook te volgen.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    GAAAP

    EA skippen dus
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Battlefront gameplay, er wordt niks geskipt! ;)
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Battlefront Bullshot gameplay ja ... uiteindelijk ziet de hele game er zo niet uit ;) Is wel vaker zo.

    FIFA 16... nog steeds geen Jupiler League. Ondertussen heb je overal alle competities ... behalve Nederland. Voor de rest mag ik hopen dat er eindelijk wat grafische verbeteringen plaats gaan vinden. Dat "plastic" gevoel ben ik nu wel beu. Meer variatie in de manier waarop je kan scoren ... zit gewoon te weinig in FIFA 15. Constant dezelfde manieren om te scoren.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Voor de geïnteresseerden is hier een grote review van FIFA Soccer Blog over de nieuwe FIFA16. Zij hebben de alfa-versie kunnen spelen (50% af) en de dingen die zij benoemen klinken erg goed in mijn ogen.



    Voor de mensen die geen tijd of zin hebben om het te lezen (ik raad het wel aan):
    • FIFA 15 was kut: keepers waren kut, schoten waren kut, verdedigen was kut, alles draaide om snelheid, het echt spelen van voetbal vanuit het midenveld was onmogelijk.
    • Verdedigende AI is veel beter: ze lopen gaten dicht, maken slimme intercepties, nieuwe animaties voor intercepties, betere tackles waarbij je sneller opstaat zodat je sneller kan anticiperen, compactere verdedigings AI.
    • Het spel draait meer om het echte selen van voetbal: passing, ruimtes maken en bewegende spelers zoeken. Het middenveld wordt veel belangrijker. De snelheid is vertraagd.
    • AI is realistischer: Barcelona is op Legendarisch fenomenaal en speelt zoals Barcelona, terwijl Dortmund dat niet kan. Die spelen meer zoals Dortmund en en geven ook soms verkeerde passes of maken fouten achterin.
    • Er zijn wat nieuwe soorten passen: de strakke inspeelpass is geweldig, maar ook de nieuwe type voorzet (Dynamic crossing) bijkt top.
    • No touch dribbling: moeilijk uit te leggen, maar je kan je spelers besturen zonder dat ze de bal raken. Zelf begrijp ik dit nog niet helemaal, maar de mensen die de hands-on versie gespeeld hebben zijn er er zeer positief over.
    • Keepers zijn niet volledig debiel mer. Ze maken nog wel foutjes, maar het zijn niet volledige downies.
    • Schoten zijn een stuk toffer en vetter, i.t.t. de standaard balletjes uit FIFA 15.
    • Vrouwenvoetbal is best tof, er zijn grote verschillen qua animaties en lichaamsbouw van de spelers. Deze zien er zelfs nog beter uit dan de mannelijke bouw.
    • Het is nu hopen dat EA niet weer vanalles verandert voor de officiële release, want dit geeft goede hoop op een spel dat wél gebalanseert is qua verdedigen / aanvallen.
     
    FcTwenteGirl vindt dit leuk.
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Klinkt allemaal (weer) erg goed @Siemenn ... maar ik lees nu al jaren hetzelfde verkoop praatje vanuit EA, helaas.

    Nadeel is dat FIFA 15 ook zo gehyped werd. Die was (voor mij) een paar maanden leuk en daarna kon je constant dezelfde aanval uitvoeren met succes. Elke keer een hoge voorzet = goal. Of lob de bal over de verdediging, zie hoe deze ineens stopt met reageren, en scoor. De bal is NOOIT vrij. Deze beland 9/10 altijd bij een medespeler of tegenstander. Spelers voelde aan als stukken beton. Wil je een wat vrijer speelveld?

    Laat die bal dan "vrij" zijn. Een mislukte paas naar voren die net voor de corner vlag beland ... of een mislukte paas die bij niemand in z'n voeten beland. Een kopbal die je wegwerkt en die bij NIEMAND in z'n voetjes beland. FIFA 15 had teveel last van een magneet-bal. De bal had iemand AL-TIJD.

    FIFA 16 klinkt, IMO, precies hetzelfde als zijn voorganger. Voetbal veranderd natuurlijk niet, dat snap ik :+ Zal niet TE negatief zijn ... maar vooralsnog klinkt het niet als een verbetering.
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Als je op assisted speelt wel. Daarom speel ik ook op full manual. Dat is véél uitdagender en moeilijker, maar tegelijkertijd ook ontzettend veel leuker.

    Dit is overigens geen verkoop praatje vanuit EA, maar een review vanuit een onafhankelijke website. Ik heb ook andere reviews gelezen en gekeken vanuit andere bloggers en youtubers en iedereen lijkt het eens te zijn over de verbeterde balans in FIFA16. Dat is natuurlijk geen wonder, aangezien de balans in FIFA15 gewoon tot een dieptepunt was gezonken. De hands-on die nu gespeeld is door bepaalde mensen blijkt ook een stuk beter te zijn dan de hands-on versies van FIFA15 en FIFA14. Ik ben benieuwd.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Klopt. Hands-on van FIFA 15 was ook prima. Meestal is een game als FIFA 15/16 pas na een aantal weken na de release goed te beoordelen. FIFA 15 speelt nog steeds prima hoor ... zit regelmatig bij vrienden met een biertje erbij. Het is alleen allemaal TE voorspelbaar. Hoge bal hier, voorzet daar = goal. Wat meer variatie zou fijn zijn.

    We gaan het meemaken. FIFA 15 heb ik nooit gekocht. FIFA 14 was een verschrikking online, helaas.


    ... zouden ze het momentum/handicap systeem er dit keer wel uithalen trouwens? :+
     
  9. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Snelheid wordt vertraagd in FIFA 16? Alsjeblieft zeg, ik heb FIFA 15 maar op de snelste spelsnelheid gezet, want op normaal was het niet te doen.
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Not sure if serious or trolling, maar in FIFA15 was het wederom het geval dat snelheid de aller belangrijkste statistiek van een speler was. De algemene snelheid van het spel zal wellicht niet vertraagd worden, maar wel de snelheid van individuele spelers. Het onrealistische dat een speler met 90+ pace overal doorheen kan rennen.
     
  11. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap z'n punt wel een beetje. Tuurlijk is pace met afstand de belangrijkste statistiek in de game, maar qua spelsnelheid verder vond ik het dit jaar niet bepaald snel. Het is een beetje krom, aangezien ik ook juich bij meer realisme, maar dat arcade-gevoel bij FIFA 13 mis ik wel heel erg bij de laatste twee FIFA's. Daarnaast hoor ik elk jaar wel het verhaal dat de alpha versie heel fijn aanvoelt, ook bij FIFA 15 hoorde ik al dat het schieten enorm verbeterd was enzovoort, daarom vind ik dit soort reviews nooit zo relevant nog, veranderd vaak nog zo ontzettend veel aan het spel. Ben verder benieuwd, kijk nu al uit naar FIFA 16, al komt dat meer doordat de lol bij FIFA 15 er al uit is.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Een speler die snel is zou een voordeel moeten hebben. Ligt echter aan wie die speler is.

    Een Ronaldo of Messi zie ik op snelheid hun tegenstanders wel voorbij gaan. Persoon met skills. Echter moet een speler uit de negende divisie van Verweggistan met 90 pace snel zijn .. maar makkelijker te stoppen zijn.

    FIFA 08 kon je ook een speler aanspelen en er vervolgens vanaf de middenlijn mee door rammen.
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444


    Gameplay van IGN.
     
    FcTwenteGirl en RemcoM vinden dit leuk.
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nou nou, poeh poeh. FIFA 14.5.
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Qua graphics mag het inderdaad wel weer eens wat beter (zeker de belichting), maar ik vind een verbeterde AI, betere animaties, betere schoten en passing veel belangrijker.
     
    FcTwenteGirl vindt dit leuk.
  16. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Dat no-touch dribbling ziet er wel dope uit zeg! En ben ook heel blij met de verbeterde verdedigingstechnieken. Hopelijk dat daardoor het pace-element wat minder dominant gaat worden bij het maken van een FUT team. Word atm echt schijtziek van vooral Aubamayang bij online FUT-wedstrijdjes.

    Graphics mogen trouwens zeker eens een update krijgen inderdaad.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  18. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik hoop alleen dat ze eens de Career Mode gaan aanpakken want krijg er echt het schijt van dat deze zo zwak blijft.. en die modus speel ik het liefst..
    al die belachelijke transfers elke window opnieuw..
    ook toevoegen van meerdere spelers in een deal en wat nog allemaal.. :)

    zou ook leuk zijn dat je truitjes kan aanpassen na elk seizoen maar begrijp wel dat dit moeiijk is met al die sponsordeals..
     
    FcTwenteGirl, Yellow 13 en RemcoM vinden dit leuk.
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Wanneer komt de demo normaliter uit?
     
  20. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Mbv google: Vorig jaar was het 9 of 10 september en dat jaar ervoor 10 of 11 september, dus verwacht ongeveer hetzelfde
     
    RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina