1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 28 mei 2015.

  1. AlfaRomeoMito

    AlfaRomeoMito Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou het dit jaar msh vroeger verwachten daar PES2016 ook al een week vroeger uitkomt.
    Ben wel benieuwd naar de eerste 'echte' gameplay beelden. Beetje stom dat ze dit niet getoond hebben op E3.
    Spel komt zeker in huis maar of het mijn favo footy ga worden is een ander verhaal. PES2016 maakt heel grote stappen voorruit. Stiekem hoop ik dat PES de betere gaat worden, zo gaat EA misschien nog eens hun best doen om echt grote veranderingen in het spel te brengen.
     
    ExoSkeleton en Yellow 13 vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Vooral dat laatste. PES heeft een aantal hele slechte jaren gekend, maar komt idd langzaam terug. In de PS2 tijd waren ze heer en meester, daarna ging het mis.

    Ik wil nog wel weer eens een footie halen, maar zeker geen FIFA voorlopig, die game loopt zo traag als dikke stront, in het bijzonder de menu's en de laadschermen.

    Bidden dat deze game, PES 2016, een paar mooie cijfers krijgt.
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [GC15] FIFA 16 krijgt acht nieuwe Legends

    De persconferentie van EA is pas morgen, maar tijdens de persconferentie van Microsoft zijn de Legends van FIFA 16 Ultimate Team aangekondigd. FIFA 16 krijgt acht nieuwe Legends ten opzichte van FIFA 15, waarmee het totaal komt op meer dan zestig Legends. Twee van de nieuwe spelers zijn Manchester United legendes, namelijk George Best en Ryan Giggs. Jari Litmanen, die met Ajax de Champions League won in 1995, is ook één van de nieuwe namen. De overige vijf spelers die toegevoegd zijn: Vitor Baia, Deco, Gennaro Gattuso, Alessandro Nesta en Javier Zanetti.

    Ook de chemistry van Legends is aangepast in FIFA 16, je kunt nu namelijk de spelers aan alle overige spelers in Ultimate Team linken. Wanneer een Legend en speler dezelfde nationaliteit hebben, zullen zij een sterke chemistry-link krijgen. Als dit niet het geval is, krijgt het duo een zwakke chemistry-link. Deze toevoeging maakt het gemakkelijker om teams te maken waarin Legends zitten. Elke FIFA-speler krijgt bij de start van FIFA 16 de beschikking over één Legend voor drie wedstrijden, die je kan gebruiken als leenspeler.

    [​IMG]
    De acht nieuwe Legends van FIFA 16.

    Naast de nieuwe spelers, zullen ook de grote namen als Gullit, Beckenbauer, Maldini en Pelé opnieuw beschikbaar zijn in FUT. De Legends van Ultimate Team zijn ook dit jaar exclusief beschikbaar op de Xbox One en Xbox 360, zoals al eerder bekend gemaakt werd.

    [​IMG]


    ----------------------

    Goede zaak dat legens nu minstens een weak link krijgen met iedere speler. Daardoor is het gemakkelijker ze in te passen. Dit jaar was het zo dat je er minimaal twee moest hebben voor 9 chemistry of een alleen spelers met dezelfde nationaliteit eromheen moest plaatsen. Nu krijg je veel meer diversiteit, wat wel tof is.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Stomme FUT :+
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    FIFA 16 presentatie zag er wel aardig uit. Begon helaas met een nieuwe mode voor FUT genaamd FUT Draft waar je een team kunt samen stellen zonder te kopen en daarmee kunt spelen en ook dingen mee kan winnen. Career mode krijgt nu pre-season tournooien waar je geld mee kan verdienen, je kunt spelers nu trainen en ze gaan het scouting systeem oppakken. Ben benieuwd. Oh, en de goalkeepers schijnen verbeterd te zijn, maar goed dat zeiden ze ook vorig jaar.
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Als ze zeggen dat iets beter is geworden dan kan jij er eigenlijk wel vanuit gaan dat het gewoon kut is. Het kwam niet tijdens de presentatie ter sprake maar blijkbaar is pace weer de belangrijkste stat en win je wedstrijden met LB+Y passes.
     
    ExoSkeleton vindt dit leuk.
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Wat mij vooral opvalt is dat er nog steeds geen gameplay video's zijn verschenen (zeker gezien het speelbaar is op de Gamescon). Alsof EA dit verbiedt ofzo? Zegt m.i. genoeg....

    Volgens mij is er ook bitterweinig gewijzigd.
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Gameplay videos van de Gamescon worden ieder jaar verboden door EA. Youtubers en reviewers mogen het spelen en mogen hun mening geven op blogs/vlogs, maar zonder live beelden. Dat mag pas in een later stadium, rond de demo.
     
  9. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Dat FUT Draft lijkt mij érg tof! Ik heb dan geen next-gen console en ga dus ook geen FIFA16 spelen, maar dat zou zeker iets zijn dat ik aan het begin veel zou gaan doen.

    Het is geweldig voor mensen die graag packs openen en houden van het 'gok principe' achter het openen van packs. Je legt 15k in en krijgt zelfs als je direct verliest een beloning t.w.v. 15k (bijvoorbeeld een pack). Hoe meer je wint van de 4 wedstrijden, hoe groter de beloning wordt. Da's gewoon een zwaar tof principe. Daarnaast is het maken van je squad ook nog 'random', omdat je steeds 5 willekeurige spelers krijgt per positie. Zo krijg je steeds andere teams en krijg je steeds het willekeurige aspect dat je geluk moet hebben met het trekken van je spelers (per positie).

    Het lijkt mij serieus tof! Je speelt tenminste niet iedere keer tegen Doumbia en Ibarbo, maar krijgt afwisselende teams. Plus: je kan alle spelers een keer proberen. Je kan de Messi's, Ronaldo's en legends (op de xbox) proberen zonder ervoor te hoeven dokken.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Waarom vraag ik mij af? Alsof er nog zoveel verandert in deze maand (vorig jaar was de gamescon 2 weken later)? Het is ongetwijfeld code van juli o.i.d., maar de augustusmaand is nog puur voor bugfixing. Het is m.i. een teken aan de wand dat EA dit verbiedt, simpelweg omdat ze willen voorkomen dat mensen vooraf beelden zien en denken dat er gewoon geen ene reet is verbeterd. Volgens mij zijn er ook echt alleen maar modes toegevoegd, is de AI nog steeds een drama... Ik snap het niet? Je wilt toch zo snel mogelijk mensen 'hypen'?
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Geen idee waarom. Youtubers zeggen wel ieder jaar dat er nog best veel veranderd is tov de gamescom als ze de officiële release hebben gespeeld. Volgende weken begint overigens de bèta voor de mensen die toestemming hebben.

    Heb je wel het FIFA nieuws gevolgd? ;) Ik heb niets meer gezien dan anderen, maar de veranderde AI is gewoon benoemd door EA. Kijk maar wat filmpjes terug :).

    Spelers positioneren beter voor intercepties, spelers kijken om hun heen om lopende spelers te ontdekken en mee te rennen, verdedigers zijn beweeglijker waardoor duels eerlijker worden, keepers positioneren beter. Dus qua AI (!)A is er gefocust op het grootste kritiekpunt: niet het spel op de helft van de tegenstander, maar juist het verdedigen op eigen helft dat onmogelijk was. Daarbij ook meer op de AI bij balverlies dan bij balbezit, dus het gaten dichtlopen en het omschakelen. Op deze manier moet de balans teruggevonden worden tussen aanvallen en verdedigen. Ik vind het goed klinken, want dit waren ook mijn grote frustratiepunten. Ik was iedere FIFA een goede verdediger, maar in FIFA 15 was je soms gewoon kansloos tegen steekpass omdat je verdedigers dom deden of tegen rennende aanvallers die veel beweeglijker waren.

    En er zijn vast nog war andere dingen die ik nu niet benoem zoals dynamic crossing, de strakke grondpass, het no touch dribbling en toevoegingen aan de carrière modus en FUT (zie post hierboven over mijn enthousiasme over het idee van FUT Draft).
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Siemenn, ik bedoel niet dat soort dingen (bovendien zegt EA dit elk jaar). Ik bedoel sec de wijze waarop de CPU speelt. Als je met een Eredivisie ploeg een carreer doet, dan is dat gewoon niet te spelen. Speel maar tegen een Willem II ofzo, elke middenvelder of aanvaller die de bal krijgt houdt de bal veel te lang vast. Ze kappen 100x alvorens te passen. Dat haalt de flow uit het spel. Ik geloof best dat FIFA best leuk is om tegen elkaar te spelen, maar ik speel in de weinig vrije tijd die ik heb graag even een potje tegen de CPU.

    Maargoed, misschien hebben ze het nu eindelijk aangepast (sinds FIFA 09 is de CPU al drama).
     
    ExoSkeleton vindt dit leuk.
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ah zo. 100% mee eens. Spelen tegen de CPU is kut in FIFA. Hopelijk weten ze dat eens wat leuker te maken inderdaad. Ik speel alleen tegen m'n broer (hij heeft een next gen console) dus heb er geen last van inderdaad.
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444


    De eerste gameplay beelden. Je krijgt te zien hoe FUT Draft werkt en je ziet een wedstrijd Barcelona - Chelsea. Ik vind FIFA altijd wel een prima spel, maar de frustraties van de vorige FIFA zaten hem in het kutte verdedigen en overpowerede pace-dribbel-combinatie. Beiden hebben ze naar gekeken. Qua graphics zullen er geen revolutionaire verschillen zijn, maar bovenstaande hebben ze aangepast plus nog een aantal andere dingen zoals keepers, ander type passing (strakke inspeelpass) en crossing (dynamische voorzetten achter de laatste linie) en natuurlijk FUT Draft.
     
    FiDoDiDo007 vindt dit leuk.
  15. FiDoDiDo007

    FiDoDiDo007 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    7
    FUT Draft. Man dat lijkt me toch wel weer een hele toffe toevoeging. Heb FUT dit jaar ten opzichte van voorgaande jaren heel weinig gespeeld. Maar nu begint het toch wel weer te kriebelen. Daarnaast vind ik in het het hier bovenstaande filmpje dat Siemenn heeft gepost ook dat het passen en dribbelen er veel vloeiender uitziet. Vooral het passen vind ik bij de huidige editie wat minder. Maar goed, FUT Draft ziet er tof uit. Hopelijk valt het niet tegen.
     
  16. Kevacez

    Kevacez PS5 GT: Kevacez

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    48
    Fifa 16 Gameplay

     
  17. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Na de demo's ga ik beslissen welke ik haal pro of fifa. Tot nu toe altijd fifa gespeeld
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hier wat meer gameplay:


     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Video op zijn max staan, maar ik vind het er beduidend minder uit zien dan PES. Ik heb jaren FIFA gespeeld en gekocht ook, maar ik overweeg serieus dit jaar om de nieuwe PES te kopen, als alle veelbelovende berichten kloppen.

    In die video's hierboven vind ik FIFA er nog heel erg flets en ouderwets uit zien, maar misschien ligt het aan mij. Check de gameplay video van PES eens, tering, wat een schoonheid is dat dan.

    Ik ben geen fan van beide games, kies meestal wat op mij de meeste indruk maakt, maar als ik eerlijk ben doet FIFA dat al niet meer sinds 2011. Heel veel mechanieken van de FIFA engine ogen verouderd en het lijkt een beetje het COD verhaal te worden. Paar tweaks aan de engine en je kunt het presenteren als iets bijna totaal nieuws.

    PES maakt daarin voor mij, en voor anderen ook lees ik, duidelijk het verschil op moment. Ik hoop echt dat ik gelijk ga krijgen als de reviews uitkomen, dat zou ook voor het eerst zijn dat ik echt een comparison video wil van de gameplay.
     
    Suleyman vindt dit leuk.
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind PES er ook beter uitzien. Vooral de spelers. Het veld bij FIFA vind ik wel erg gaaf gedaan (vorig seizoen al). Waar ik mij vooral aan stoor bij FIFA is het feit dat het gewoon niet lekker loopt (nog steeds niet). Als je passed stopt de camera bijvoorbeeld even (alsof hij afwacht waar de bal heen gaat en dan pas bepaald of hij naar links of naar rechts moet). Kijk maar eens goed. Dat haalt de flow er een beetje uit en maakt het houterig. Verder ziet het er wel goed uit hoor, maar de kleuren zijn m.i. iets te fel (cartoony).
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina