1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA 16

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 28 mei 2015.

  1. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Echt jammer dat pro geen licenties heeft en altijd veel ste laat de transfers updaten
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hoezo heeft PES geen licenties. Niet zoveel als FIFA nee, maar PES heeft ze wel. Transfers waren vorig seizoen op de releasedagrond via patch geregeld.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    De missende teams kunnen in 2016 weer via een option file worden toegevoegd.
     
  4. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Alleen op ps4 niet op x one. En pro heeft geen licenties van 90 proc van alleen de pl.. dikke minpunt
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    XOne? Wat is dat?

    Even zonder gekkigheid. Het is balen dat de OF zeer waarschijnlijk niet gaan werken op de XOne (tenzij MS dit toch nog toelaat). En het feit dat PES de PL licentie (en vele anderen) niet heeft, is omdat zij exclusief verkocht zijn aan EA. Konami mag ze niet eens gebruiken. Ik vind dat dan ook geen minpunt. Konami is erg fel naar de licenties die nog wel beschikbaar zijn, getuige de CL, EL, Supercup en straks Euro 2016. Als ze de PL kunnen krijgen, maar het niet doen (om wat voor reden dan ook), dan pas is het een minpunt, omdat het een van de grootste competities is. Als de EU dan iets goeds kan doen, dan moeten ze ook dit soort constructies aan banden leggen, want feitelijk is dit oneerlijke concurrentie. Net zoals EA de CL licentie zou moeten kunnen bemachtigen.

    Ik snap overigens wel dat mensen veel waarde hechten aan licenties. Wat ik echter niet snap is dat veel mensen licenties belangrijker vinden dan gameplay (daar draait het uiteindelijk om zou je zeggen). Feitelijk zijn we verwend.

    BTW, de demo van FIFA 16 komt 10 september uit toch?
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Misschien is het beter om deze PES discussie in het daarvoor bestemde topic te houden. :)

    Desondanks wil ik wel op twee van je punten ingaan:

    "En het feit dat PES de PL licentie (en vele anderen) niet heeft, is omdat zij exclusief verkocht zijn aan EA. Konami mag ze niet eens gebruiken. Ik vind dat dan ook geen minpunt."

    Ik begrijp deze redenering niet. Het is dan geen minpunt van het bedrijf Konami, omdat ze wel de licenties willen, maar het blijft dan toch gewoon een minpunt voor het spel Pro Evolution Soccer? Of ze het nu proberen of niet, of ze de licenties nu willen of niet, het gemis van bepaalde licenties is een minpunt aan het spel (!) PES.

    "Wat ik echter niet snap is dat veel mensen licenties belangrijker vinden dan gameplay (daar draait het uiteindelijk om zou je zeggen)."

    Wie zijn die vele mensen? Ik ken niemand die straight forward zegt dat ie licenties belangrijker vindt dan gameplay. Zoals je zelf aangeeft zijn de licenties prima te vervangen met option files bij PES. Ik ken wel veel mensen die standaard al voor FIFA kiezen, vanwege de naam. En natuurlijk omdat PES de laatste jaren toch een beetje het imago heeft gekregen van het kreupele broertje dat graag ook mee wilt voetballen met zijn grote broer en in hoop van overtuiging roept dat het stukken beter is, maar wanneer het er dan op aan komt blijft het een kreupel broertje waar fanatieke voetballers toch minder graag mee voetballen. Dan is de keuze voor EA/FIFA snel gemaakt en ik maakte die keuze eigenlijk ook standaard, omdat ik ieder jaar veel plezier beleef aan FIFA (die op een bepaald moment omkeert in frustratie zodra de game te lang uit is en je bugs leert herkennen). Zelf probeer ik wel altijd de demo uit van PES, ook in de hoop dat er weer een PES 5 aankomt, maar ieder jaar word ik toch echt teleurgesteld door de demo. Het is op bepaalde vlakken realistischer dan FIFA, maar op andere vlakken loopt het ook gewoon nog achter en ik heb meer plezier bij een spel dat wellicht ietsje meer arcade is (maar toch redelijk realistisch) dan een spel dat volledig realisme probeert na te bootsen maar (in mijn ogen) nog ver verwijderd is van een voetbalspel dat je kan blijven spelen.

    Om af te sluiten: ik ga morgen zeker de PES demo proberen. De FIFA16 demo komt inderdaad 9 of 10 september. ;)
     
  7. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Als ik een wedstrijd chelsea tegen een andere club uit Engeland wil spelen en ik zie dan man blue en verkeerde tenues dan is dit voor mij persoonlijk echt een reden om het spel niet te kopen. Als de gameplay dan wel vet is dan kan ik het overwegen om alsnog de game te halen maar met pes is de gameplay niet zo geweldig, ik heb hoop dat pes 2016 wel vet word. Ik speel de demo's en dan zie ik wel welke ik haal.
     
  8. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Is er een lijst waarbij je kan zien welke nieuwe spelers een gamescan hebben gekregen?
     
  9. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb FIFA 16 nu een uur of 8 gespeeld en moet zeggen dat het meevalt.

    Opbouwen is een stuk lastiger, je moet je meer focussen op welke speler de bal heeft. Eerst maakte het in principe niet veel uit bij het opbouwen maar nu wel. Ook in FIFA 15 kon je gewoon een pass geven als de speler waar je naar toe wil spelen in je rug staat. Nu kan dat niet meer, behalve spelers als Fabregas die gevoel hebben waar de spelers staan op het veld. Een Matic zal 9 van de 10 keer een onnauwkeurige pass geven.

    Voorzetten geven is een stuk moeilijker. In fifa 15 was het krachtbalk rond 3 en de bal komt aan terwijl nu je ook echt moet richten.

    Dribbelen is een stuk lastiger, om spelers heen rennen is vrij onmogelijk behalve als je drijft bijvoorbeeld. Maar gewoon zigzaggend erdoor heen rennen is onmogelijk. No-touch dribbling is echt briljant. Het kost wat tijd om het onder de knie te krijgen maar uiteindelijk gaat dat bepalen of een aanval lukt of niet. Het is cruciaal.

    Afstandsschoten lukten tot nu toe niet en de keeper zijn erg verbeterd. Vooral het klemmen van de bal gaat ze beter af, niet meer dat stomme gedoe met de keepers die de simpele ballen gewoon niet weten tegen te houden. Dat is overduidelijk verbeterd.

    Tempo ligt een stuk lager omdat de focus nu meer ligt op het opbouwen van aanvallen. Het opbouwen is erg lastig want goede middenvelders en verdedigers stappen vaak juist precies op het moment dat je een speler wil inspelen. De verdediging loopt veel meer compact dus niet meer dat je rechtsback 7 meter achter de defensie het buitenspel opheft.

    Het was nog niet de volledige versie maar de balans lijkt uitstekend.
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Hoe kan jij het nu al spelen :eek:
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    EA heeft jaarlijks een privé bèta versie en stuurt willekeurige gamers een code om deze te spelen. Dit is echter nog een pre-demo versie. De demo is weer iets verder en de officiële release zal dan voornamelijk aanpassingen hebben t.a.v. kritiek op de demo.

    Goed om te horen dat de balans inderdaad sterk verbeterd is. Heb je de nieuwe voorzetten (dynamic crossing) en passes (strakke inspeelpass met RB) al geprobeerd? Toegevoegde waarde voor het spel? Tof dat nog touch dribbling goed werkt. Een stuk realistischer skillen dan continu akka's en roulette te doen.
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zou je kunnen vertellen hoe de CPU speelt op world class/legendary? Speelt de verdediging regelmatig terug naar de keeper bijvoorbeeld? Houden spelers de bal nog steeds veel te lang vast? Zou mooi zijn als je dit kunt testen met twee Eredivisieteams.
     
  13. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Omdat ik veel seasons heb gespeeld kreeg ik een seasons beta. Dus career mode kan ik bijvoorbeeld niet spelen.

    RB + A kan je alleen doen met de juiste spelers. Ramires bijvoorbeeld schiet die bal daadwerkelijk op knie hoogte naar iemand. Fabregas doet het over de grond. En het maakt ook echt verschil of je bal naar Ivanovic geeft of Hazard. Vroege voorzetten lijkt mij een beetje overpowered, de bal kan je heel makkelijk om de verdediging heen spelen richting tweede paal.

    Ik heb geen toegang tot gamemodes waar ik tegen de CPU speel.
     
  14. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Kan je een filmpje maken met de gezichten en plaatsen van fifa 16?
     
  15. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet toegestaan.
     
  16. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Ahh ok thnx.
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben benieuwd of ze wat gaan veranderen aan Pro Clubs. Daar is de afgelopen 4 jaar helemaal niets veranderd... Wel jammer want het is een heerlijke gamemode met veel potentie. Met FUT kunnen ze meer geld verdienen dus dat krijg alle aandacht...
     
  18. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is nog steeds precies hetzelfde, niks veranderd helaas. Zoals je zelf al zegt, het draait allemaal om FUT. Daarna carreer mode en daarna online seasons en dan pas pro clubs.

    En op FUT keert iets terug wat ik erg vervelend vind. Elke speler heeft een eigen formatie. En dat was ook in FIFA 13 geloof ik. Dus als je 4-1-2-1-2 speelt en je hebt een speler met formatie 3-5-2 dan moet je een kaartje kopen om de speler op full chemistry te krijgen.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    De top 10 spelers van FIFA16 zijn bekendgemaakt:
    1. Messi: 93 --> 94
    2. Ronaldo: 92 --> 93
    3. Neuer: 90 --> 90
    4. Suarez: 89 --> 90
    5. Hazard: 88 -> 90
    6. Robben: 90 --> 90
    7. Vidal: 85 --> 89
    8. Neymar: 86 --> 88
    9. Ibrahimovic: 90 --> 88
    10. Rodriguez: 86 --> 87
    Prima ratings :)
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Vidal 89 snap ik niet.
     
    apoc en RemcoM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina