FIFA 2005 in vergelijking met PES3

Discussie in 'Algemeen' gestart door indolicious, 16 jun 2004.

1. indolicious

indolicious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    - De fout van fifa dat verdedigers de bal na kijken is snel te verhelpen door het handmatig te doen, hetzelfde fout zit ook in PES maar daar kan je er niks aan gaan doen wat gelijk 9/10 kans heeft op een goal. Handmatig selecteren is gewoon klote in PES

- Fifa is mooier en veel meer gedaileerder dan PES in vele opzichten.

- Pes is makkelijker in gameplay, voorbeeld je krijgt veel te veel ruimte om bijvoorbeeld in een rechte streep na de goal toe te rennen om te kunnen scoren doordat, 1: je kan niet zomaar naar jouw gewenste speler wisselen doordat je eerst alle andere spelers krijgt wanneer je wisselt (erug irri).
    2: wanneer je als vedediger een onderscheppings pad wil gaan zetten word je bijna altijd automatisch gewisseld na iemand die achter hem staat die iets dicherbij staat. 3: het is te makkelijk om te scoren. Wij hebben m hier op 5 sterren gehad zodat de spelers iets slimmer worden, en nog komen we op monster scores uit zoals 10 -10 (niet echt realistisch)

- Fifa is veeeel uitgebereider kwa selecties.

- PES: de AI van t spel is gewoon weg om te huilen. Ik heb zelfs soms medelijden wanneer ik win van me tegenstander omdat z'n spelers domme dingen of helemaal niks gaan/kunnen doen wanneer het belangrijk word. zoals bij een goal op het laatste minuut of een goal van uit een aftrap.

- in PES heb je van die kleine dingetjes die je kan krijgen of kopen, niet echt boeiend omdat het toch om ongedatileerde stadions gaan of spelers waar fifa er al standaart veel meer van heeft die dan ook veel gedaileerde zijn.
    Wat wel leuk is zijn de classics zoals classic nederland en etc. alleen zwaar ongeballanceerd. Je ziet bijvoorbeeld dat het meningen zijn en niet gebaceerd op statistieken. Bijvoorbeeld maradonna is een mannetje die erug klein is en nog kan winnen in een kopduel omdat z'n cijfertjes in t spel op god-like staan.

- PES heeft een zeer ongeballanceerde spelerlijst, bijvoorbeeld neem is brazilie tegen nederland. De brazilianen kunnen makkelijk met de bal (met de bal ben je altijd langzamer) iedereen eruit rennen wat het belangrijkste is in t spel: rennen.

- PES de scenarios in pes zijn erug 1tonig. Misschien hoogs 5 tot 10 mogelijkheden om te scoren of te verdedigen. Een halve omhaal gebeurd gewoon weg te vaak, kop balletjes gaan er altijd bijna in (maakt niet uit hoe zacht hij gekopt word) Altijd in een rechte streep slijden dus je ken alleen een slijding maken wanneer je 200% zeker ben dat je geen speler raakt.
    Kappen en schieten = gelijk aan een goal maakt niet hoe ver.

- PES heeft bijna tot geen mogelijkheden om goed te verdedigen, zoals ik al eerder zij je kan soms gewoon rechtdoor rennen en scoren zonder dat er een poppetje hem automatisch onderschept. Dus je moet het handmatig doen wat ook al bijna niet te doen is omdat je bijna altijd de vekeerde poppetjes krijgt bij het wisselen van poppetjes. De AI is te dom voor dit soort dingen dus daar ken je ook niet op rekenen. Alleen je formatie ken je op rekenen.

- PES is niet gelijk te spelen wanneer de spel start, omdat je altijd wel iets aan de formatie wil gaan veranderen doordat bijvoorbeeld de belangrijkste spelers op de bank zitten. Bij FIFA daarintegen ken je vertrouwen op de formatie en gelijk spelen.

- Fifa heeft echte namen, plus fifa 2005 krijgt een editor zodat het nederlandse team ook bijgewerkt kan worden als die geen licentie mocht hebben.

- De commentaar in FIFA is gewoon weg de beste die je in het engels kan krijgen. Niet steeds zoals in pes "he is under presure" door de natnek invloeden van queen in het spel. Dit is een voorbeeld dat zowiezo in elk wedstrijd te horen valt bij pes. Als het nou veelzeidiger was had ik er niks over te klagen :)

- PES de keepers zijn te slecht voor woorden, ze houden zelfs geen bal tegen die 0 km/u gaat wanneer je een 100% zeker scenario goaltje scoort zoals zo'n kop balletje. Of iedereen op de vekeerde been zetten (ook zoiets, echt iedereen op de vekeerde been zetten. Niet dat 1 iemand slim genoeg is die dat door heeft) en dan schieten: goaaallll!!

- PES word zwaar overschat door vooral playstation mensen, dat komt vooral omdat fifa er gewoon weg niet uit ziet op de playstation 1/2/3/4 etc. en dat komt weer de slechte zooi die in de klote dingen zitten aan hardware (ook zwaar overschat). Bijvoorbeeld de nieuwe generatie game engines kunnen niet op de playstation 2 draaien zoals doom 3 maar wel op de xbox, pc en waarschijnlijk ook de gamecube :) Om kort te zijn de fifa op de playstation lijkt wel een ander spel die enorm mislukt wat ook weer wat zegt over PES die speciaal voor de playstation is gemaakt.

- FIFA ken je na een tijd spelen steeds op stijgen in het niveau van spelen. Bijvoorbeeld je ken bij pes niet ingewikkelde tactieken/dingen doen die je in gedachte heb om te gaan doen. Bij fifa wel.

Conclusie:

FIFA word zwaar geboycot door mensen met een playstation doordat het een lelijk spel is wanneer je t speelt op de hardware van de PS. PES is gemaakt voor de PS, dat zegt ook al genoeg.
    De nivieau van PES begint op kleuter niveau en daarom ken zelfs een kleuter mee spelen aan t spel. En je kan stijgen tot niveau 5 om het als voorbeeld te nemen. FIFA daarentegen moet je iets langer er achter zitten tot dat je pas echt de leuke dingen gaat zien, 1 daarvan is off te ball controle of bijvoorbeeld de truuken doos is veel groter dan die van PES. Dus bij FIFA begint het pas leuk te vinden wanneer je niveau 1 hebt berijkt en als je lang genoeg speelt kom je tot niveau 80.

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Jij doet iets verkeerd met PES 3, want ik heb hem op de PC maar heb nog nooit scores gehad van 10-10. Dan doe je al iets verkeerd met verdedigen. Ik heb hem altijd op 5 sterren staan en heb ondertussen al meer dan 50 verschillende manieren gezien om te scoren.

Ik heb geen zin om meteen al je standpunten de grond in te boren, want er zullen er wel een aantal kloppen. Alleen het feit dat jij vind dat de AI van fifa beter is kan er niet bij mij in. Ze hebben gewoon super keeper gemaakt omdat ik zo door de verdediging kan lopen in fifa, harde ballen van dichtbij worden altijd gehouden en je kan alleen van dichtbij scoren met zachte balletjes. De AI van fifa zuigt super hard en die van PES3 is naar mijn idee gewoon goed.

Ik heb de meeste lol met PES3 (mn favoriete spel) en erger me alleen maar aan fifa als ik het speel en word er agressief van omdat ik het zo'n kutspel vind.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening anders zou EA sports geen spel meer verkopen.

3. armageddon

armageddon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu je doel? Een PES-bash topic te maken?
    Ik vind echt al die pluspunten van Fifa die je noemt, zoals betere graphics enzo, niet in contrast staan met de veel betere ballcontrole en het realisme van PES3. En jij zegt dat PES3 makkelijk is. Moet je het eens op 5 sterren spelen, Fifa 2004 kon ik al winnen toen ik het net had op wereldklasse. Vervolgens zeg jij dat de trukendoos van Fifa veeeel groter is. Maar wat nou als ik wil scoren door mooie steekballetjes, goed doordachte passes en mooi opbouwend middenveld? En niet door onlogisch harde schoten en omhalen?
    Bij PES moet je eerst even door de zure appel heenbijten,maar daarna wordt het veel en veel beter.
    En je zegt ook dat je bij Fifa lekker snel kan opstarten en snel kan spelen en dat je bij PES formaties moet doen e.d.....dat is nou juist het verschil. Fifa is een keiharde arcadefootie voor de masses (EA dus) en PES is voor een wat kleiner groepje die van moeilijker, uitdagendere footies houden. Jij behoort duidelijk tot de eerste groep, maar dan kan je toch nog wel openstaan voor de meningen van anderen? PES is lovend onthaald op de PC en elk deel wordt door de pers voor de PS2 lovend onthaald.

Trouwens...bij PES kan je wel ingewikkelde tactieken toepassen, maar als ik jou zo moet geloven heb ik bijna de indruk dat je ISS heb zitten spelen en niet PES.

4. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit goedkope Fifa propaganda ofzo? Laat iedereen toch lekker zelf zijn mening over de games forumuleren, misschien vinden zij wel iets heel anders.

5. the_man0

the_man0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ej hij praat bullshit ga naar huis of zo ga met je fifa spelen !!!! POEPPRATER
    /Mod Houd je grote mond man :mad: Iedereen is hier vrij zijn mening te geven. Schelden hoort daar niet bij! Als je niet normaal aan discussies mee kan doen dan ga alstjeblieft naar huis!
    - Dioga

6. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    wat jij doet heeft ook niet veel nut. Zet er dan bij waarom jij er van vindt. Ga i.i.g niet zeggen dat hij een poepprater :confused: is

7. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel een pes gespeeld ?? dit is echt dikke onzin

8. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n idee krijg ik nou ook. Heb jij het Uberhaupt wel over PES? :confused: .

Het is algemeen bekend dat PES Fifa voorbij streeft kwa gameplay en Fifa dat in graphics probeert terug te pakken.

Voor je in eerste post op het forum heb je het fantastisch onderbouwt, maar van je argumenten klopt niet bepaald veel.
    Monsterscores in PES op het hoogste niveau (10-10) kan gewoon niet. Daarintegen is wereldklasse bij Fifa veel te makkelijk (inmiddels gezegd).

Onzin, grote onzin. Tegenstanders en medespelers bewegen vele maler slimmer bij PES dan bij Fifa.

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb nu even geen zin om een mega post te gaan tiepen die al jou punten zo'n beetje onderuit halen. Maar er klopt iig niet veel van wat jij zegt, in mijn ogen :). Heb dan ook net als de rest geen flauw benul van wat de bedoeling is van dit topic, buiten dat het een 'bash-topic' lijkt.

Ik vind ook dat dit spel het beste tot zijn recht gaat komen op de Xbox dankzij betere graphics, geluid en de mogelijkheid om oneindig veel replay's te saven. Maar het ziet er zeker niet slecht uit. De animaties van je spelers zijn werkelijk om je vingers bij af te likken. En de spelers lijken 10x beter op hun ware evenbeeld dan die lelijk getexturde spelers in Fifa2004 waarbij ze allemaal wijnvlekken in hun gezicht lijken te hebben.

Ik speel PES3 nu al maanden (niet zoveel in het begin, door tijdgebrek) en nog leer ik elke keer nieuwe manieren om te scoren, nieuwe en betere manieren om mijn formatie in te stellen, leer ik nieuwe truukjes, manieren van lopen en verdedigen etc. De diepgang en het realisme is echt verbluffend. Het feit dat de tegenstander op het laatste moment, zelfs ondanks slecht spelen, nog gelijk kan maken is vrij realistisch. Zie Duitsland - Nederland of Engeland - Frankrijk voor recentelijke voorbeelden. Er valt maar 1 ding op te zeggen; zorg dat je zover voorstaat dat die doelpunten die evt nog net tegen het einde vallen niet meer uitmaken. Je hebt het allemaal zelf in de hand! Waar ik me het meest aan stoor in Fifa / Euro2004 is de actieradius als je een actie maakt. Je lijkt wel 10 meter in de rondte nodig te hebben om een fatsoenlijke beweging uit je trukendoos te trekken! De gameplay van PES is zonder twijfel vele malen directer. Als je de bal verliest, weet je gelijk waarom. "Had ik maar niet voluit moeten rennen terwijl ik op 3 verdedigers afging". Even inhouden, met de R2 knop de bal langs de verdediger tikken en verder met je actie. Geniaal gewoon!

Ik snap sowieso al niet dat je PES3 met Fifa2005 wilt vergelijken. Want hoe weet jij in godsnaam hoe goed of slecht 2005 wordt? Is voorlopig nog nergens te krijgen / spelen hoor! Maargoed, Fifa heeft het misschien op een paar punten beter voor elkaar dan PES3 (presentatie, volledigheid licenties, geluid), maar op het gebied van gameplay, AI en controle laat het Fifa mijlenver achter zich. "To each his own", zou ik er nog aan willen toevoegen. Maar ga geen meningen lopen verkondigen alsof dat de enige echte en onbetwiste waarheid is. Fifa wordt algemeen als de arcadefootie beschouwd, voor de casual gamer die graag eens een balletje trapt. PES wordt beschouwd als de diehard, ultieme footie voor de echte puristen. En ik kan niet anders dan dat beamen (maar dat is mijn waarheid, ik zeg niet dat dat DE waarheid is waarvoor iedereen moet knielen en slaafs die mening over moeten nemen).

Ik hoop dat Fifa2005 me wat gameplay betreft flink gaat verrassen, want aangezien het op Live komt, maakt dat het spel wel een stuk aantrekkelijker :)

10. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    laten we trots zijn op de eerste man die fifa beter vind dan pes

11. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Off-topic: En dit is geen mega post :9 ;)

12. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond de FIFA reeks tot 2004 ook niet bepaald goed. Al moet ik zeggen dat ik euro 2004 al wel heeeeel lekker vind spelen. PES 3 helaas nog nooit gespeeld, omdat ik geen PES2 heb, en op de pc omdat ik dat niet fijn vind, omdat de controle daar niet goed op mn xbox controller gezet kan worden (heb mn xbox controller op de pc, echt vet :p)

13. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    :cool: Het had veel erger gekunt...

14. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    wat LUL je nou? volgens mij heb je echt nog nooit pes gespeeld... bij fifa scoor je gewoon ff van 50 meter afstand, keepers in pes zijn gewoon keepers, die echt niet zo makkelijk te dollen zijn. echt de meest belachelijke thread ooit (inclusief alle vage shit in green mile)

15. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ach er zijn zoveel dingen die in zijn post niet kloppen. Graphics, sorry hoor maar de spelers die gemodelled zijn in het spel (volgens mij zowat evenveel als fifa) zien er echt goed uit, kijk maar eens naar Van Nistelrooy of Scholes, die hoofden zijn echt perfect gedaan! In fifa zie je een opgeplakt plaatje met een soort hoofd dat je krijgt als je het tegen een raam aanduwt (platgedrukt dus).
    De keepers: kom op zeg, bij fifa was het allemaal zo eentonig als wat, gewoon naar strafschopgebied lopen en uithalen in de hoek. Keeper had 'm nooit. Ik moet toegeven dat bij PES een kopbal er wel vaak ingaat, maar who cares? Het ziet er mooi uit, lekker close action ipv het eentonige ballen trappen vanaf de middellijn.
    5 of 10 manieren om te scoren? Damn, dan heb je zeker pas 10 keer gescoord met PES? Elk doelpunt (behalve uit standaardsituaties als corners) is anders, de combinaties zijn altijd verschillend en het afmaken gaat op zoveel manieren. Hard in de kruising, laag in de hoek, een licht lobje, een klein tikje net langs de keeper, een volley, alles kan!
    Het verdedigen van PES vind ik juist meesterlijk. Het is uitdagend, maar denk jij dat verdedigers in het echt gewoon naar de aanvaller toelopen en de bal jatten (zoals dat in fifa gebeurt)? Dacht het niet he, het verdedigen in PES gebeurt met afknijpen, afremmen, tijdrekken om medespelers te laten komen, tactische slidings, noem maar op! Dat het spel automatisch naar de verkeerde speler wisselt, is je eigen fout. Om PES goed te spelen selecteer ik altijd zelf de personen, je moet als verdediging snel reageren op de tegenaanval.
    Tactiek? Als er een game is die veel tactiek heeft, is het PES wel. Je kunt elke positie veranderen, de juiste personen voor de plek selecteren door het gebied van die persoon, je kunt een bepaalde manier van spelen bepalen (possession, enz.). Oke, bij fifa kun je ook een bepaalde manier van spelen bepalen, maar daar heb je niks aan! Het blijft op hetzelfde uitdraaien. Bij PES zie je duidelijk het verschil, tijdens het spelen. Je kunt je hele tactiek en opstelling opslaan, dat kan in fifa niet en dat geeft ook wel aan hoe diep de tactiek in fifa gaat -> niet diep dus.
    Ik heb het gevoel dat je nogal gefrustreerd bent geraakt door een verliespartij met PES, omdat je met fifa wel altijd kon winnen. Jouw probleem, PES is voor professionals die écht voetbal willen spelen en niet een spel waarmee je toevallig met een ronde bal speelt maar dat geen fuck met echt voetbal te maken heeft.

PES _O_ PES

P.S: Ik heb geen PS2, ik heb geen Gamecube, ik ben een pure Xboxer die het geluk heeft deze supergame op de PS2 op zijn eigen PC'tje te mogen spelen. Zeg niet dat ik partijdig of een fanboy ben, Fifa heb ik altijd gespeeld, tót PES kwam.

Nog even dit: bij Fifa zit er een optie bij dat je een wedstrijd kunt simuleren, zodat je hem zelf niet hoeft te spelen. HALLO!!! Waarom zou je hem niet willen spelen? Oja, het is Fifa, dat is niet leuk om te spelen... |:- Ik wil bij PES3 geen enkele wedstrijd missen, zelfs al zat die optie erbij. Ik speel al 9 seizoenen lang in de Master League, zonder ooit verveling of herhaling te voelen. Ik heb alle bekers en schalen gehaald die je kunt halen (African/Asia/American/European/Division/International League) en blijf maar spelen, het is gewoon meesterlijk.

Laatst bewerkt: 16 jun 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb al heel lang op PES voor de Xbox zitten wachten, dus ik laat Fifa mooi liggen (heb Fifa 2003 en 2004 voor m'n Xbox gehad, de rest heb ik voor m'n PC) en ik heb de 2 delen voor m'n Xbox beide verkocht omdat ik ze niet meer deed.
    Dus het word echt PES voor mij!

17. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    ok..

Ik wil er ook niet al te lang op ingaan, omdat het OVERDUIDELIJK alleen om te bashen is, maar ik kan het toch niet laten:

- FIFA 2003 heb ik echt maandenlang gespeeld op de XBox ('k heb zowel een XBox als een PS2). 't Ziet er idd veel beter uit, maar als ik moet kiezen tussen graphics en gameplay, ga ik voor 't laatste en dat is bij PES3 vele malen beter.

- FIFA 2005 heb je nog niet eens gespeeld, dus je blaat over dingen waarvan je nog niet eens weet hoe dat in de praktijk zal worden.

- Als je echt uitslagen als 10-10 speelt, dan speel je niet op 5 sterren. En het geeft ook direct aan dat je niet kan verdedigen, maar dat ligt niet aan het spel, maar aan de manier waarop JIJ speelt.

Ah fok it...waarom verdoe ik m'n tijd hier nog aan!??!! Ik deel iig de mening van de anderen in dit topic, dat moge duidelijk zijn ;)

18. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook alleen nog maar Fifa games gespeeld. En het laatste deel dat ik gespeeld heb: Fifa 2003 viel best goed. Doordat de bal niet meer aan je voet plakte en je niet meer oneindeloos vaak scoorde werd de game al een stuk aantrekkelijker. Maar ja als ik zo de feiten over PES3 hoor, dan is deze game nog aantrekkelijker qua gameplay. Aangezien deze game bijna perfect schijnt te zijn qua realiteit. Daarom wil ik deze ook eens graag proberen. Maar tegenwoordig speelt de Live factor een grote rol bij mij. En ik had gehoord dat Fifa 2005 online gaat op de xbox? Hoe zit het met PES3?

19. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Daar is nog geen zekerheid over. Maar ik koop liever de meest lekker spelende footie-game zonder Live, dan Fifa met Live. Maar ja, ik heb dan ook een grafhekel aan EA gekregen door die jarenlange stortvloed van crappie Fifa-games. Maar ja, dan komt het weer uit en zeggen ze dat ze een of ander speciale feature hebben ingebouwd en dan rent iedereen weer naar de winkels....

20. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt beter een vergelijking gaan maken over PES 4 en FIFA 2005.
    Ze zijn nog uit ofzo. PES is gewoon beter als de fifa serie en met EA zul je ook niet zoveel verniuewing krijgen.

Deel Deze Pagina