1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa street 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tukker12, 3 jan 2005.

  1. Tukker12

    Tukker12 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    De sport die je het beste op straat kan spelen is natuurlijk voetbal. Combineer de developerskwaliteiten van EA Sports Big die ze ook al in NBA Street vol. 2 hebben laten zien en de sport zelf met zijn vele trucjes en panna's dan moet FIFA Street haast wel een goed spel worden, dat het zeker goed zal doen in de Nederlandse verkopen. Toch?

    EA Sports Big houdt ervan om de natuurwetten schandelijk voor paal te zetten. Zo hadden ze al ongelooflijke stunts in SSX3, keiharde dunks in NBA Street 2, gespierde kleerkasten in NFL Street en vechtende rappers in Def Jam: Fight for New York. Deze lossere en onrealistischere varianten op sporten spraken veel mensen aan, en daarom kunnen we komend voorjaar NFL Street 2, NBA Street 3 én FIFA Street verwachten, maar in deze laatste preview van deze special neem ik een kijkje in de wereld van FIFA Street.

    Lekker arcade
    Net zoals de arcade versies van het American Football en Basketball zijn de regels in FIFA Street behoorlijk versimpeld. Je speelt op kleinere veldjes (de helft van een normaal veld) met slechts 3 tegen 3, plus 1 keeper. Daarnaast is er bijvoorbeeld geen 'uit' of 'achter', het veld wordt begrensd door muren of hekken waar je de bal dan tegenaan kan spelen en weer op kan vangen. Buitenspel is ook buiten het spel gelaten (haha). Vrije trappen, penalties of hoekschoppen? Ik dacht het niet. Lekker simpel en snel, daarvoor koop je FIFA Street als je FIFA 2005 of Pro Evolution Soccer 4 al hebt, want het zal een heel ander spel zijn. Veel onrealistischer en sneller, maar met meer moves en show.
    De scheidsrechter is nergens te bekennen en het zal er hard aan toe gaan op de speelveldjes van FIFA Street. Schouderduwtjes, tackles en blocks zullen zeker van de partij zijn, maar daar staat tegenover dat je als speler een uitgebreid scala van bewegingen hebt om je tegenstander helemaal te dollen. Ronaldinho leek de bal in de trailer wel als een elastiekje aan zijn voeten te hebben hangen, zo speelde hij ermee en FIFA Street zal dan ook niet zo nauw zijn met de werkelijkheid.

    Panna!
    Wat het straatvoetballen kenmerkt is natuurlijk de vele bewegingen van de spelers. Hooghouden, de bal in hun nek leggen, met een hakje hem naar voren halen, ze draaien er hun hand niet voor om. Ook jij zal dat niet hoeven wanneer je FIFA Street speelt met de controller, want zoals we uit ervaring weten zal de game erg simpel zijn als je ermee begint, maar toch moeilijk om te masteren wanneer je al gevorderd bent. Maar dan zul je wel de gaafste trucs kunnen maken.
    Zo laat deze screen ons al zien hoe je een voorzet moet geven terwijl je op je handen staat. Deze voorzet wordt dan natuurlijk geheel in Street-stijl afgewerkt met een mooi stilleggertje, een lob en een keiharde omhaal. Maar de bewegingen zijn er niet alleen om te scoren, ook om je tegenstander te passeren. Zo kun je de bal bijvoorbeeld tegen de muur aanspelen en hem weer oppikken als je langs je mannetje bent, maar bijvoorbeeld ook op je voet scheppen en hem naar voren sliden. De panna zal natuurlijk ook van de partij zijn en de bal zal heel wat keren tussen twee benen door rollen.
    Deze moves leveren natuurlijk allemaal punten op, die je aan elkaar kunt linken voor een combo om hem af te maken met een goal. Daar krijg je dan punten voor en er loopt een balkje vol waarmee je een 'Gamebreaker' mee kunt activeren voor meer punten.

    Licenties
    In FIFA Street zullen een groot aantal bekende voetballers zitten, EA zal haar FIFA-licentie dan ook weer van top tot teen gebruiken en alle teams uit bijvoorbeeld de Nederlandse, Engelse, Spaanse, Italiaanse, Franse en Duitse competities in de game stoppen. Ook de landenteams ontbreken niet, de screenshots showen hoe Brazilië aan de Engelsen laten zien hoe je nou eigenlijk moet voetballen.
    Maar daarnaast zul je ook zelf een speler kunnen maken en daarmee de potjes aangaan tegen andere teams. Ook FIFA Street zal weer een systeem hebben waarin je je speler kunt verbeteren op vlakken zoals Snelheid, Kracht, Schoten, Passes, Verdediging en Trucjes. Ook zul je hem helemaal kunnen uitdossen met alle dingen die je kunt verzinnen, Nike is gelicenseerd in de game en EA heeft laatst ook een deal gesloten met Reebok.
    Wat de screenshots ons nu ook al vertellen is dat er gespeeld kan worden op veldjes over de hele wereld. Zo was er natuurlijk al Rio de Janeiro in Brazilië, maar ook een zanderig veldje in Mexico-Stad, een asfaltveldje in de buitenwijken van Marseille en last but not least eentje in ons eigen Amsterdam.



    Wanneer komt hij uit?
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil niet zeiken ofzo maar er is al een draad over:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=60817

    Dit lijkt mij mischien wel een leuke afwisseling voor Fifa 2006, maar als de gameplay op hetzelfde niveau blijft als de fifa-reeks dan heb ik er weinig zin in.
    Dan wacht ik liever op een PES-spin off, Pro Evo Street ofzo:)
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat was een heel mooi indrukwekkend gekopiërd stukje;)
     
  4. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad! :mad:

    Van MIJN preview van Gamersnet.nl!!!
    Ik heb liever dat je dit voortaan niet meer doet, of zet er dan tenminste een bron bij. :mad:

    Maja, 11 maart komt hij uit.
     
  5. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat deze game mij PES4 zal doen vergeten. Voor de rest spreekt het concept me wel aan.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik vind niet echt dat je PES4 met Fifa Street kunt verglijken.Fifa Street heeft juist de bedoeling om lekker arcade te zijn.Ik verheug mij er in ieder geval al mits het goed uitgewerkt is nartuurlijk
     
  7. dark_droppy

    dark_droppy Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het een leuke game is maar dat ie mij pes 4 ook niet snel doen zal vergeten
    ma ik ga em ckur koope
     
  8. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tim: ik bedoel meer voetbal in zijn algemeen. Maar eigenlijk ook de kwaliteit die EA aflevert met eerdere voetbalgames ;) Daarom heb ik over deze game mijn twijfels. Voor een lekker potje arcade voetbal is Soccer Slam perfect. Ach wie weet misschien wordt dit toch wel wat ;) Only time knows :D
     
  9. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Ea Big staat garant voor heel veel fun, games van EA Big zijn altijd goed uitgewerkt. En totaal niet te vergelijken met de echte sportgames. Het is veel meer arcade. Ik ben nu NFL street 2 aan het spelen en die game is echt lachuh. Def Jam ben ik ook wel ff zoet mee geweest en Nba street heb ik op de ps2 helemaal kapot gespeeld!!! Ik kan in iedergeval niet wachten tot ik fifa street kan spelen. Aangezien er geen straatvoetbal spelen zijn, (goede dan)!!!!
     
  10. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit van Auteursrecht gehoord blijkbaar?

    Aanschrijven degene die hem geplaatst heeft zonder bron.
     
  11. Tukker12

    Tukker12 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou sorry, bij deze dan BRON: _O_ www.Gamersnet.nl _O_

    Zo je site ook nog es in de picture!! _O_
     
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Sjeezus, beetje minder overdrijven mag best. Het gaat maar om een stukje tekst, niet over een miljoenenproduct. Hij heeft gewoon de goed info gezocht, ben er blij om:). Het had net zo goed zelf iets kunnen in elkaar flansen wat nergens op sloeg, dit is tenminste goed.
    En BTW, er moet dan wel een © op staan. Dan is je "Auteursrecht" pas wettelijk geldig.:+

    Zo en nu weer ontopic.

    Ik vind dit wel een strakke screen:
    [​IMG]

    Aan de spelersanimaties zal het niet gaan liggen zo te zien.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    kwil niet dom overkomen, maar ik herken die twee linkse niet :$
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    GamersNet v3.6 ©2003 All rights reserved... dat lijkt mij tog best wel een Auteurs rechtje 8)

    haal ik net van Gamersnet..... _0/
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2005
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    True.
    Ik neem mijn woorden bij deze terug:).

    Ik herken eigenlijk alleen C. Ronaldo. Is dat helemaal links Rio Ferdinand? Kan zijn dat ik er ver naast zit, maar ik heb zo'n vermoeden. Ik herken hem wel ergens van maar kan er geen naam aan vastplakken. Net zoals bij die 2 in het midden.
     
  16. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat zijn allemaal spelers van het portugese eftal. volgens mij is het de bedoeling om met landen te spelen. Omdat je op andere screens ronaldhino in het kanariegeel zag en beckham en rio in het rood van engeland.
     
  17. Dwaalgast

    Dwaalgast FCB

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Diegene links van C. Ronaldo is Deco. De rest herken ik ook niet.
     
  18. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk eeens naar de kleuren van die shirts...

    groen/ rood

    zijn allemaal portugezen iig
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dit lijkt me wel een leuk spel, straatvoetbal wordt steeds populairder. En wat is er nu leuker dan lekker panna's uit te voeren achter je Xbox. (vooral als je het in het echt niet kan! :+ )
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_
    jha dat heb ik dus ook... |:-

    [​IMG]

    kdenk trouwes niet dat dat ingame is...
    als et wel zow is, is et natuurlijk wel mooi, maar ik heb m'n twijfels....
     

Deel Deze Pagina