1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Het is natuurlijk ook niet bepaald een vrolijke en leuke film om te zien. Maar wilde hem toch weer een keertje zien;)
     
  2. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Fuck had ik het maar niet gedaan. Zit meteen weer met een depri gevoel en een brok in m'n keel=(

    Alleen dat kind:+:confused:
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2014
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat heb ik met Letters from Iwo Jima en Flag of our Fathers. Steengoede films, maar kan ze nooit meer kijken.

    Interstellar ook gezien. Niet zo'n emotionele rollercoaster als ik verwacht had, maar boven alles een indrukwekkend meesterwerk die zelden of nooit meer gemaakt worden. Ik ga er geen uitgebreid verhaal van maken. 10/10 en ik stoorde me totaal niet aan de snelheid van de tweede helft, dat vond ik juist zo goed na het moment van de pauze.
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Heb je de maanscene gezien van 2001: A Space Odessey? Die doet er qua intensiteit nog een schepje bovenop. Maar ik denk dat de soundtrack van Interstellar de beste is van Zimmer sinds Inception. Misschien nog wel beter. Wat een sfeer alleen muziek al kan meegeven he!

    Niet kijken als je van plan bent die film nog te kijken!
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Kan goed begrijpen waarom je dat zegt.

    Nice om die positieve reacties te lezen over Interstellar hier. Zeker na vele negatieve reviews, toch?
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ging er eigenlijk redelijk blind in en dat beviel me wel. Ik vind het alleen geen meesterwerk zoals sommigen hier. Daarvoor zijn de laatste 30 minuten niet sterk genoeg. Maar zeker wel een zeer goede film.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nog geen negatieve reviews gezien. Dat zijn dan vooral mensen die zich niet kunnen inleven in de theorie of niet???
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hele slechte reviews zag ik op Metacritic staan, meen ik. Maar ja.....zegt echt niets.
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Ik kijk Requiem for a dream nooit meer... Voelde me heel de avond down

    buiten 'ASS TO ASS!' dan
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    The Conjuring

    Wat een saaie kutfilm. Ik houd niet van horror, niet vanwege de schrikmomenten maar omdat het allemaal zo simpel is joh.

    Eastern Promises

    Geinige Russische ganstermovie met een hele sterke cast (vooral Mortensen) over een plotje wat simpel begint maar nog wat plottwistjes halverwege inzitten. Niet slecht maar veel beter dan een 7 wordt het nooit.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lucy
    Het idee is leuk, maar uitwerking is minder. Op een gegeven moment slaan ze imo te ver door.
    Nog best aardig om eens te zien, maar had er meer (iets anders) van verwacht.
     
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Ik vond Lucy echt k*t met peren.

    Bij elkaar zeker 25 minuten oude windows screensavers zitten kijken die dan zogenaamd moesten voorstellen dat zij weer wat meer procentjes kreeg pfff
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jij snapt de film gewoon nie!!1e
     
    Garrett vindt dit leuk.
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik denk dat de negatieve reviews vooral komen door de laatste twintig a dertig minuten.

    Die blackhole was voor mij dus echt een anti-climax. Ik dacht nu gaat het freaky en vreemd worden, nu gaat Nolan echt iets geniaals neerzetten. Maar nee dan komt die shit met die boekenkast waardoor hij het hele verhaal aan ons uit gaat leggen alsof we alles perse moeten snappen. Quasi-intelligentie bullshit, maar ik kan het verkeerd hebben.

    Hier een theorie van iemand anders van een ander forum over het einde:
    Met betrekking tot dat einde denk ik niet we het eerstegraads mogen interpreteren. Oftewel is het een uiting van Murphy's Law, anything that can happen will happen en aangezien we niets over zwarte gaten weten, kan het effectief gebeuren. Interessanter (maar minder plausibel) vind ik het idee dat alles vanaf het zwarte gat één laatste gedachtegang (hallucinatie) is van Cooper (sterven met de wetenschap dat uw dochter denkt dat je hen destijds in de steek hebt gelaten, lijkt mij behoorlijk ondraaglijk + uw hele missie is gefaald, zijn leven heeft weinig zin gehad) en dat alles vanaf het moment dat hij wordt opgepikt in de buurt van Saturnus wishful thinking is van zijn stervende dochter (die diep in haar hart nooit kon accepteren dat haar vader niet is teruggekeerd en altijd wist dat er geen plan B bestond). Er wordt in de film behoorlijk veel geleuterd over liefde en dat het een vierde dimensie of weet ik veel wat kon zijn (en dat we de doden eren) en Matt Damon praat over niets anders dan overlevingsinstinct en dat zijn kinderen het laatste beeld zal zijn dat Cooper zal zien. Hoe de mens dan een kolonie heeft weten stichten in de buurt van Saturnus blijft dan vanzelfsprekend onopgelost, maar laten we wel wezen weten we dat nu wel? Omdat Cooper wat Morse code heeft zitten doorsturen? Dat hele einde is zo ongeloofwaardig dat we het niet eerstegraads mogen opvatten. Cooper komt terug, groet zijn kleinkinderen niet en kruipt onmiddellijk in een nooit-gezien vliegtuig om zijn mattie Brand te gaan halen? En ondertussen wordt hij nog geëerd door een snotaap die toevallig een dissertatie over hem heeft geschreven? Dat is toch iets teveel wishful thinking van een mens.

    Het blijft hoe dan ook vatbaar voor interpretatie. Maar de (inconsistente) tijdsherhaling vind ik een weinig interessante gedachtegang (jaja Cooper raakt vanuit de toekomst in een vijfde dimensie vorm Brand aan terwijl hij uit een zwart gat gekatapulteerd wordt in de buurt van een wormhole) Yeah right. Dat verzint zelfs Nolan niet. Het thema, de grandeur is zo groots en de parallellen met Malick, Kubrick & Tarkovsky zo talrijk, dat we allerminst mogen geloven wat ons zomaar voorgeschoteld wordt. Of wel? Een blockbuster toegeving van Nolan?
     
  15. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    The international was best een leuke film, niets hoogstaands. Gewoon leuk voor een keer.

    Gamer ook nog gekeken. Qua actie niets mis mee, voor de rest was het aardig.
     
  16. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Straks tijd voor Moon:)
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Interstellar

    Zooooo... wat een mooie film! Echt stukken beter dan het vorige werk van Christopher Nolan. The Prestige en Inception vind ik ook erg goed, maar die draaien toch om een gimmick en een plottwist. Voor Interestellar is dit heel anders.

    + Heel mooi geschoten. Met name de vertrekscène, de videoboodschapscènes en een aantal scènes waarin de film compleet stil is vond ik érg indrukkwekkend.
    + Fantastische muziek. Zo anders dan het andere werk van Hans Zimmer, je zou bijna denken dat het door iemand anders gecomponeerd is. Deed me bij vlagen denken aan Koyaanisqatsi/Philip Grass en The Fountain/Clint Mansell.
    + Goed gespeeld door eigenlijk heel de cast (plus geen gave surprise!).
    + De film is erg rustig en stil, helemaal niet zo actierijk of spannend als de trailer je doet vermoeden. Dat vond ik erg fijn! Het begin waar we kennis maken met de wereld over een X aantal en de opbouw daarna tot we de ruimte ingaan vond ik erg goed.
    + Waren een paar doodstille momenten in de film, dat ook de VOLLE ZAAL gewoon he-le-maal stil was. Je hoorde niet eens een bak popcorn kraken. NICE!

    Dat Matt Damon andere bedoelingen had zag ik van mijlenver aankomen, dat vond ik dan weer minder. Dat is wel een beetje cliché. De "achtergebleven" scientist die flipt en iedereen probeert te vermoorden. Lame.

    En... ik snap de clou niet. :oops:

    In het begin van de film ontvangen Cooper en zijn dochter berichten uit de toekomst, van Cooper ver in de ruimte. Cooper zendt deze berichten later in de film uit, in een kunstmatige 3 dimensies, gemaakt door de mensheid uit de toekomst. Dankzij deze dimensie is hij in staat de boodschappen te sturen, zodat zijn dochter de boodschap kan ontcijferen, en de mensheid kan redden. En dáárdoor kunnen de mensen de Aarde verlaten (met bijvoorbeeld Cooper Station, eind van de film) en bereiken ze een staat in de toekomst waarin ze vijf dimensies kunnen omvouwen naar 5.

    En dáár snap ik het dus niet.

    Murphy ontvangt boodschappen van Cooper. Cooper kan deze boodschappen sturen dankzij de 5/3 dimensies die gemaakt zijn door mensen in de toekomst. De mensen hebben de Aarde kunnen verlaten dankzij de boodschappen van Cooper die Murphy heeft ontcijferd. Hierdoor kunnen de mensen Aarde verlaten en de 5/3 dimensies maken. Dankzij de boodschappen van Cooper...

    Dit is toch een cirkel zonder begin en eind? Of snap ik het niet? Heel de tijd ging het over "they" die het zwarte gat geplaatst hebben, maar dit zijn de mensen in de toekomst. En die kunnen alleen in de toekomst komen omdat de missie van Cooper slaagt. En hij slaagt omdat z'n dochter de boodschap ontvangt en die ontcijfert. De boodschap die hij KAN sturen dankzij de 5/3 dimensies, die alleen gemaakt kunnen worden door het slagen van de missie. o_O
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Welkom in de wereld van science fiction waar hoofdpijn de basis is :+.

    Ik zit overigens met dezelfde vraag.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2014
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik vatte 'They' niet op als toekomstige mens, maar als een ander ras/aliens... Geen moment geassocieerd met de mens.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar was het wel
     

Deel Deze Pagina