1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    In Imax is het echt bizar. Werd echt weggeblazen in m'n stoel. Sowieso nog een keer zien.
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    En dan die mensen in Amerika die zitten te zeuken over pijn aan de oren / slechte kwaliteit geluid / te hard geluid, etc. :emo:

    Ik bedoel, als je oren konden klaarkomen, was Interstellar een eargasm².
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Niceeeee. Zelf normaal gecheckt, maar deze week nog maar in IMAX pakken dan. _O_
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Interstellar (Nolan, 2014)

    [​IMG]

    Dat was 'm dan. Ik heb de moeite genomen om voor het eerst in jaren weer eens naar de bios te gaan. Voor het eerst IMAX. In een vlaag van impulsiviteit in m'n eentje gegaan (was lekker vroeg klaar vanmiddag) en zat in een bijna lege zaal. Ik kan wel zeggen dat dat echt fantasisch is bevallen. Geen Leids kuttuig om me heen, geen vrienden die me afleiden, geen veel te kleine kutstoeltjes met een gebrek aan beenruimte en geen pauzes: heerlijk! Moet zeggen dat de beeldkwaliteit me nog best tegenviel, maar dat zal wel aan m'n verwachtingspatroon hebben gelegen.

    De film zelf en meteen de deur in huis: ik heb genoten, maar ik vrees dat het een enkelvoudig genieten was, zoals zo vaak bij Nolan. Het is geen meesterwerk, maar wel een enorm sterke film. Zéker in de huidige filmperiode is het een topfilm. Maar er zitten teveel zaken in die me stoorden en de diepgang is eigenlijk totaal afwezig (en de uiteindelijke clue voelt alles behalve origineel bovendien; ik kan zeker drie of vier films opnoemen waaruit leentjebuur is gespeeld). Het begin was eigenlijk al een sterk staaltje afraffelen. De manier waarop het verhaal op de rit wordt gezet is natuurlijk te corny voor woorden. De mensen die 'm gezien hebben zullen dat misschien niet met me eens zijn, maar zullen wel herkennen wat ik bedoel. Je kunt dan zeggen dat ie nóg langer had geduurd, maar daar had ik nou totaal geen moeite mee gehad. Als ie nog een uur had geduurd had ik dat meer dan prima gevonden. Verder vond ik, zoals zo vaak, de emoties veel te veel in Hollywoodopstelling over de film verdeeld. Zo makkelijk allemaal. Het klikte gewoon niet erg met de personages. Net als met Inception had ik weer het gevoel dat Nolan een hele intelligente film wilde maken, zichzelf wilde overtreffen, maar dat doe je, net als met Inception, niet alleen door het verhaal ingewikkelder of het vraagstuk grootser te maken. Dat gevoel, dat typische Nolangevoel, heeft me eigenlijk geen moment losgelaten.

    De plupsunten dan, want ik heb dus wél enorm genoten: de setting is ronduit grandioos. De wereld gaat kapot (die melancholische sfeer op aarde is heerlijk), de shots zijn gigantisch, de stilte die soms valt in de ruimte is adembenemend en het wrijven tegen de grenzen van onze wetenschappelijke kennis vond ik echt geweldig gedaan. McConaughey kan sowieso niet stuk bij mij voorlopig (hoewel dat redneckaccent wel een beetje gaat tegen staan). Het is enorm intrigerend, maar eigenlijk weet je alles wel na één kijkbeurt. Dus: Inception op een groter podium en van een veel hoger niveau, maar het kan de Nolanergernissen wat mij betreft niet helemaal van zich afschudden.
     
    Garrett en Yellow 13 vinden dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    [​IMG]
     
    *NERAZZURRI* en Garrett vinden dit leuk.
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Guardians of the Galaxy

    Leuk. Maar ik had hem toffer verwacht na alle positieve reviews etc. De beelden waren zeer goed en de actie ook. De sfeer van de galaxy zat er echt goed in. Wat ik de laatste jaren best miste in andere films. De humor, muziek en characters waren ook leuke verandering. Alleen wat me tegenhoudt is het het verhaal. Het is weer zo standaard als de pest.
    Weet niet of ze de comics echt volgen ofzo en het niet anders kan? Maar het is wel 2014. En zo standaard story hebben we nu al tig keer gezien.

    8/10
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je kan het erg deftig zeggen maar hier ben ik het mee eens. Vond hem sterker dan Inception, waarbij ik dat hele "slimme gedoe" meer geen gimmick vond.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Zo'n Hero Journey achtige story wordt idd wel een beetje boring op een gegeven moment. Mja dat hou je nou eenmaal met de eerste film in zo'n reeks.
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Goede koppijn gekregen van Interstellar joh hahah. Morgen komt de extended editie van ost uit. Daar staat nummer op van docking gedeelte. Oh boy.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Die OST is toch nog helemaal niet uit? Kon hem niet vinden op Xbox Music en die hebben écht veel.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Normale wel, extended morgen.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm oké. Zie hem ook niet op Spotify. Enig idee waar ik hem wel kan luisteren?
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Docking sound was geweldig inderdaad.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    iTunes. Anders gewoon internet. :+



    Awgooooooooooooooood.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2014
  16. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat nummer staat NIET op de extended editie...

    Ik heb wel gelezen van iemand:
    -- And I just got some news from Hans about the Docking track :

    "We are going to give it away for free...We are just waiting on some additional clearances. But the record company is totally into it. Plus, they are working really hard to make the "Lightbox" available everywhere. It's quite complicated." --
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Day One Dark (YT hierboven) is het bijna volgens mij. En Coward op de OST heeft er wat stukjes van.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik moest lachen :D
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    As Above, So Below (John Erick Dowdle, 2014)

    [​IMG]

    Simpel van opzet, ongetwijfeld extreem goedkoop om te maken, maar desondanks heb ik me prima vermaakt. En dat bij een film die eigenlijk louter van schrikmomenten aan elkaar hangt. Tegen het einde begint het allemaal wel een beetje flauw te worden, maar het einde zelf is dan wel weer de moeite waard wat mij betreft. Mensen met claustrofobische neigingen zullen daar een extra angstdimensie aan beleven.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gisteravond klein stukje van TinTin gezien, maar dat zag er verdomd goed uit. Was aanvankelijk niet zo een fan van TinTin, maar deze film wil ik toch nog wel eens volledig zien.
     

Deel Deze Pagina