1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Inderdaad, dat oogt wel even gelikt zeg!
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Qua productie wel. Maar als ik nederlands hoor in een film dan zit ik er nooit echt in. Je merkt dat nog meer dat ze acteren.
    Verschil merk je gelijk als je Tywin hoort praten in het engels. Wat die zegt neem ik dan gelijk serieus alsof die het echt zegt. En niet dat die wat lijnen zegt van een script.

    -----

    Oh god ze gaan "Good luck" ook uitmelken..
    Liam heeft opeens ook een andere stem als die dat zegt haha.

     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmm ok, dat wist ik allemaal niet. Verklaart een boel dan. Toch blijf ik erbij dat de films gewoon leuk zijn maar op geen enkele manier in de buurt komen van LOTR. Ook qua personages al helemaal niet. Hoewel Bilbo wel echt zeer zeer goed gespeeld wordt door Martin Freeman. Ook blijf ik Azog echt een kneus vinden, gewoon echt geen toffe villain en zijn design is echt te generic vind ik. Ook zijn de orcs minder cool hier, in LOTR hadden ze echt van die angstaanjagende koppen, hier gewoon niet. Dat hele CGI is kut anyway.

    Maar er zijn dus nog meer boeken dan The Hobbit en LOTR?

    Dat is ook absoluut het geval, het schokkerige is weg, maar het oogt raar vond ik. Het leek vaak meer op een docu dan op een film en de boel was ook nog eens idioot scherp. Het is denk ik allemaal net iets teveel van het goede. Het haalde mij helaas echt uit de films.

    9 uur klinkt erg lang, uiteraard wel pauzes na elke film. Maar het viel mij juist heel erg mee. Paar jaar geleden naar de Bourne marathon geweest en dat was al best lang, dus ik was me al goed aan het voorbereiden voor deze. Maar nee hoor, viel allemaal erg mee.

    Dan nog even over de laatste film.....

    Vermakelijke film met een paar onverwachte maar nodige scenes. Onverwacht als je het boek niet kent i guess. Neem aan dat dit ook in de boeken gebeurd. De dood van Kili en Thorin dus. Helaas ging Smaug idioot snel al dood in de film, echt heel jammer, maar ja..zal wel nodig geweest zijn. Verder eigenlijk gewoon een build up naar een groot gevecht.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vond de 9 uurs zit ook wel meevallen. Het was mijn eerste marathon, en ondanks mijn rug kon ik het nog redelijk goed uithouden. Dit kwam mede door de comfortabele stoelen en de pauzes waarbij we een stukje hebben kunnen lopen buiten. Had wel voor de rest van de dag alles rustig aan gedaan. :p

    Smaug had inderdaad nog wat spannender gemogen. Denk wel dat het dan een erg lange film werd. Want er is voor de rest ook veel gebeurd, onverwachte momenten enz. En toch niet genoeg tijd om nog te laten zien hoe het nu met de dwergen/Erebor/Tauriël/etc. afloopt.. In het boek word dat als het goed is wel omschreven hoe het verder gaat, volgens een vriendin van me die het boek gelezen heeft.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep de stoelen zaten hier ook prima en de hotdogbroodjes voor 1,50 in de pauze waren ook nice. :)

    Nog niet gepost toch?

     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.530
    Ik hoef alleen maar naar die tumbnail te kijken en ik ga al heen.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ja, je hebt o.a. De Silmarillion nog en Nagelate Vertellingen. Hele droge leesstof. Silmarillion vertelt over Morgoth, die ervoor zorgde dat Sauron slecht werd, maar toen heette hij nog anders. Sauron komt ook in het boek voor als hij het heeft over het smeden van de ringen van macht, waarna hij de One Ring maakt. Is veel epischer van opzet dan LOTR en de Hobbit samen, en een goede reden voor de zoon van Tolkien om Jackson nog niets van rechten te laten weten.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmmm...als het nog zoveel epischer is, dan ben ik zeer benieuwd wat Jackson ervan kan maken wanneer hij eenmaal de rechten krijgt. Zeker als het gewoon de greatness van LOTR kan bereiken, want die films blijven fantastisch.

    Over dat hele high frame rate (48 fps) gebeuren...iemand beschrijft precies zoals ik het ook zie:


     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Dat fucking Mad Max-trailer. Sooooo awesome.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hobbit zojuist gezien.

    Mwaaaaaaaahhh

    Echt helemaal niet best. Hoog onzin en "ja daaaaaaag" gehalte.

    Tegenvaller na deel 2 die ik wel tof vond!

    HFR beviel me wel prima.
     
    PePzi NL vindt dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hobbit gezien, matig
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ketters. Ik weet zeker dat die tof is. O-) Voor mij is Midden Aarde als wat Emma Watson voor @DulleNL is. 8)
     
  14. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Eens met de twee heren boven me. 7/10, terwijl de eerste twee me toch wel echt konden boeien. En wie heeft het in godsnaam verzonnen om deel 2 en 3 op dit punt te knippen 8)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat was inderdaad zwaar lame aan het einde van Hobbit 2. Erger nog is dat Mockingjay I met Lawrence net zo'n focked up cliffhanger kent. De film ervoor trouwens ook best wel. 8)
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.530
    Ik ga Mockingjay geeneens meer in de bios checken. Ik vond deel 2 al een exacte kopie van 1 en daarnaast kent deel 2 ook al zo'n foktop cliffhanger.
    Edit: wat yellow dus idd zegt. Net wakker..
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beelden zijn tof. Maar de muziek en soms aparte edits maakt het een heel rare en geen goede trailer imo.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind het er echt mega kut uit zien tbh. En we zien ook 5 seconden Tom Hardy in heel die trailer ofzo? Vraag me af over wie de film gaat...
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Have I got a story to tell you? Tis gewoon 2K Borderlands, alleen dan nog zonder handsome Jack. 8)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Had griep, kon niet slapen, dus film kijken. The Hobbit - The Desolation of Smaug. Op Netflix, dus uiteraard geen HFR (48fps) en holy shit wat een verschil. Gewoon zo verschrikkelijk veel beter dan HFR. Dat hele HFR maakt de boel insane scherp en dat overdreven soepele zorgt er samen echt voor dat het geen film meer lijkt, maar een docu. Het laat het geheel er heel goedkoop uit zien. Ik werd tijdens die marathon echt constant uit de films gehaald erdoor en vandaag dus totaal niet. Ik hoop niet dat HFR straks standaard gaat worden, want dat gaat een hoop cinema voor mij verneuken.

    Het klopt gewoon in de normale fps, zoals elke andere film. Het is gewoon film en het lijk niet net alsof je zelf op die set staat en alles idioot goed kan zien. Dat is ook niet film vind ik. Middle-earth was nu echt iets speciaals, maar in de bios had het gewoon een cheap en rare look door dat HFR. Nog betere uitleg hierover is hier te vinden:

    http://gizmodo.com/5969817/the-hobbit-an-unexpected-masterclass-in-why-48-fps-fails

    Als HFR straks wel standaard wordt, hoop ik dat 24fps nog wel een optie blijft.
     

Deel Deze Pagina