1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Het voelde voor mij meer als een sequel op Days of Future Past. Maar dan de versie waarbij die toekomst verder gaat.

    Thank fuck voor het succes van Deadpool trouwens :+ Anders had deze film redelijk tam geweest.

    Film heeft bloed, rollende hoofden, fucks en een hele hoop andere dingen in overvloed. Heel vermakelijk en, IMO, de beste Wolverine tot nu toe. Het is alleen jammer dat het hier wel lijkt te eindigen. Echter spraken ze over een after credit scene. Wij werden alleen de zaal uitgeknalt op het moment dat de film afgelopen was. Zal dus a.s donderdag bij de première weer eens moeten blijven zitten.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    And the oscar goes to...

    Whaha. Wat een fucking faal.
     
    Alexknl en Rampage vinden dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Je bedoelt die Oscar aan Suicide Squad?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nu ik er zo over nadenk, het is met opzet gedaan. Moonlight wint puur de oscar om het racisme debacle van vorig jaar te vergeten, maar de film is eigenlijk niet goed genoeg voor een oscar dus ze doen dit om de aandacht ervan af te leiden.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup. Ziet er goed uit.

     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit is toch gewoon heerlijk hersenloos genieten!
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    John Wick 2 gezien. Wat een bagger, sorry. Allemaal zo nep en voorspelbaar, die scene bij die lange trap nog het meest met die neger. Vechten, van de trap af rollen, opstaan, verder vechten en van de volgende treden af rollen en repeat. Ook even iemand neerknallen voor een metro waar mensen in stappen en nobody gives a fuck.

    Paar toffe executies maar daar blijft het ook wel bij. 4/10
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Anyway, nogmaals ... omdat het nu ineens mag :+

    Logan - 8.5/10 [SPOILERS]

    Zoals ik al eerder aangaf heb ik het idee dat dit een film is die zich afspeelt na DOFP. Er zijn geen mutanten meer en Logan heeft een "baantje" als limo-chauffeur. Dit om te sparen om, ja ja, het leven te verlaten. Hij wil sparen voor een boot, gaan varen met Xavier om zo een einde te maken aan een lang en ellendig leven. Het gaat allemaal zijn gang tot hij een vrouw tegenkomt die hem smeekt om voor een klein meisje (Laura Kinney, X-2:cool: te zorgen. Na eerst geen interesse te hebben ("Does it look like I care?") neemt Logan het meisje toch onder zijn hoede om haar te beschermen en manieren bij te leren. Vergis je niet, Laura (X-2:cool: is een "kloon" van Wolverine en vaak niet echt voor rede vatbaar.

    De kleine moordenaar heeft 2 klauwen in haar vuisten en 1 klauw in elke voet. Wat de film goed laat zien (nadat Laura in beeld komt) is dat Logan wel degelijk geeft om zijn voormalige en huidige vrienden en langzaamaan terugkomt op zijn besluit om zichzelf (en Xavier) van het leven te beroven. Hij geniet van het familie-leven. Hij zorgt ook nog eens voor de "dementerende" Charles Xavier (samen met Caliban) die in een verlaten (omgevallen) watertoren woont. Al redelijk snel word duidelijk waarom Charles geen uitstapjes meer maakt en waarom hij gedurende de film zo stoned als een garnaal is (medicatie). Meerdere malen word er in de film geïnsinueerd dat Xavier de oorzaak is van het uitsterven van mutanten. Zo denk ik nog steeds dat na een zware epileptische aanval, Xavier ervoor heeft gezorgd dat (d.m.v telepathie) nagenoeg alle mutanten door hem zijn vermoord (en dit begon op z'n eigen school). Het werd helaas niet helemaal duidelijk omdat de oude man dus aan Alzheimer lijd.

    Al vrij snel gaat het down-hill met het trio. Logan en Laura vechten samen tegen de mensen die Laura heel graag terug willen halen naar het laboratorium waar zij vandaan blijkt te komen. Laura blijkt namelijk niet de enige "mutant" te zijn (plot-twist!) en al snel volgen wat gevechten tussen mutant en de bad-guys. Mutanten worden gemaakt door de mensheid en ingezet als wapens. De meeste die je voorbij ziet komen hebben een aanduiding van X-.. Zoals je al voelt aankomen, ontsnappen de meeste dus waardoor de bad-guys ze op moeten pikken.

    Tevens word tijdens de gevechten duidelijk dat Logan ook niet helemaal zichzelf meer is. Z'n healing-factor is enorm afgenomen en z'n adamantium vergiftigd hem nagenoeg. Hoe je het dus went of keert, lang heeft hij niet meer. Omdat Logan niet langer onverwoestbaar is krijg je tijdens de gevechten wel een naar gevoel (ook omdat Logan het leuk lijkt te vinden om mensen door hun bakkes heen te steken en het bloed rijdelijk vloeit) omdat er voor Logan meer op het spel staat. Hij lijkt nu echt dood te kunnen ... iets wat, uiteindelijk, ook gebeurd. Op het einde vind er nog 'n gevecht plaats in het bos waarbij Logan het loodje legt. Hij vecht tegen een kloon van zichzelf ... die er ook uitziet als zichzelf (wel jonger) maar vele malen feller is.

    Enfin. Laura kan ook kapot, omdat zij (afgezien van de messen) geen volledig skelet heeft van adamantium maar haar healing-factor werkt als een tiet. Ze spreekt niet veel in de film maar word geweldig gespeeld. Een waardige opvolger van Wolverine.

    Verder ga ik a.s donderdag wederom naar Logan want er zijn me vast dingen ontschoten :+ Film heeft me weten te boeien en, afgezien van het feit dat hij wat sloom is hier-en-daar, is het een heerlijke film om naar te kijken. Again, thank you Deadpool!

    Je neemt in deze film afscheid van het karakter wat 17 jaar is gespeeld door Jackman. En Logan is een waardige afsluiter. Go see it!
    Overigens weet ik niet of er een after-credit scene is. Werden vrijwel meteen verzocht de zaal uit te stappen nadat de film afgelopen was.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Leuk dat die thumbnails van beide echt de laatste seconde is, lol. Guardian looks same shit, niet grappig meer. Denk dat ik eindelijk echt superhero moe ben.

    En btw, die theme van Alien is toch overduidelijk een ripoff van Interstellar qua muziek.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    YEAH WE'RE NOT FRIENDS WE'RE FAMILY

     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Alien: Covenant ziet er best goed uit.
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Niet te geloven! Niet eens subtiel, maar ook echt volle bak rip-off.

    Muziek zet trouwens ook echt de toon voor de Guardians of the Galaxy. Stiekem kijk ik daar wel naar uit.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind Alien er niet zo boeiend uitzien eigenlijk.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Moonlight
    Art in some ways. Score, ambience, acting en overall feel is gewoon perfect. Vanaf moment een was het boeiend en dat duurde tot het einde. Eerste twee acts vond ik niks meer dan perfect, derde iets minder omdat ik me even niet kon inleven in Chiron. Niet dat ik zijn keuze en change niet snap, maar meer omdat uiteindelijk de film in de eerste twee acts me net wat te simpel bleef qua onderwerp en feeling van Chiron. Hierdoor accepteerde of geloofde ik de verandering niet zo snel waardoor ik gedeeltelijk uit de film werd gehaald, puur door de change maar ook omdat de acteur op dat moment niet aanvoelde als Chiron. Tegen het einde aan kreeg ik dat wel weer (gesprek met moeder, maar ook het laatste stuk waar duidelijk te zien was dat Chiron nog steeds aanwezig was in Black) waardoor het in the end toch wel volmaakt was. Blank/zwart, homo/hetero of in the end een watje/stoere guy. Het werd allemaal mooi besproken, as said, perfect in some ways, maar kinda laat het me een beetje leeg achter. 8,5
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2017
    WinterBase en Reckuuza vinden dit leuk.
  19. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Enne, vond je 't niet ook mega storend dat zijn invloedrijke 'adoptie' pa in één zinnetje werd weggeschreven en die adoptie ma (Theresa ofzo) gewoon helemaal genegeerd werd?
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Meer Alien is (bijna) altijd goed, ben toch wel erg benieuwd hoe de film met Prometheus gelinkt gaat worden. (op de acteurs na dan)
     

Deel Deze Pagina