1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[film] Cube discussie draad *spoilers*

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 10 mrt 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Wel even leuk om over deze erg leuke film te speculeren. Wat denken jullie van The Cube?

    --spoilers deel 1--

    Ik zelf zag de Cube in deel 1 als een soort test voor mensen die zijn gestorven. Alle mensen die erin zitten zijn namelijk zomaar daar gekomen en weten van niks meer. De Cube dient als middel om alleen de puur en eerlijke over te laten steken naar de andere kant.

    Hierom dus dat alleen de gehandicapte de overkant haalt. Hij is de enige die niet lelijk tegen andere doet en het team helpt. De man die de buitenwand gemaakt heeft kan ik ff niet plaatsen dus dat is ook het lek in mijn verhaal.

    --spoilers deel 2--

    uiteraard is mijn theorie bij deel 2 helemaal weggevaagt, omdat we daar ook echt zien dat de cube gemaakt is door het leger of de CIA. Wat het nut is van deze Cube kan ik echt niet plaatsen.
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Met jou visie op deel 1 ga ik aardig mee zover ik het me nog kan herinneren. (is alweer jaren geleden, ga hem binnenkort weer huren..). Maar waarom denk je dat die mensen al waren gestorven (je zegt : "Ik zelf zag de Cube in deel 1 als een soort test voor mensen die zijn gestorven.") ??

    Het ging hierin erg om teamwork. De wiskundige die het algoritme bedacht waarmee ze konden checken of een kamer was geboobytrapped enz. De gehandicapte overleefde idd om zijn eerlijkheid.

    Van deel 2 onbreekt mij de "visie" eigenlijk. De film was afgelopen en ik had zoiets van.. euhm ja en nu? Parralelle universum theorie was een leuke toevoeging maar ik vond het einde zo zuigen dat ik eigenlijk alweer ben vergeten hoe het precies ging :D
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    einde van cube 2 is dat die vrouw eruit komt. Die ene generaal zegt van hallo welkom terug ofzo en dan wordt ze alsnog neergeschoten.

    Ik wil ook wel eens weten wat nou de bedoeling is van de lijken die je ziet op het begin. Zijn dat allemaal Cube gangers?

    En ik denk dat iedereen dood was omdat ze zomaar in de Cube terecht kwamen..., Ik weet trouwens nu je het zegt van dat teamwork dat die theorie eigenlijk ook niet helemaal klopt. Waarom zou het leger of whatever zo'n Cube bouwen?
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Om te kijken wat het primaire instinct is van mensen zonder "overlevingskennis" in zulke situaties zoals een marinier die bv wel heeft?

    Hoe reageren ze, waarom handelen ze op die specifieke manier op een levensbedreigende situatie.. , wat zijn hun oplossingen en waar gaan ze de fout in? dat soort spul...
     
  5. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    ik gaat ook mee met deel 1
    voor zover ik weet
    het is wel een leuke film
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    The Cube ????? ehm ... linkje? dan weet ik weer welke film het is :D


    Okay vage film .. heb de link gevonden en ik heb hem nog ergens op video ... wel leuk beetje horror en veel sci-fi
     
  7. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    jaaaa die film is bruut
    het is trouwens alleen Cube fardo niet THE
    echt cool ja toen mochten ze geen geluid maken anders kwamen al die staken uit de muur enzo, komt die mongool haaaa zie je die gast zo vet snel zich afzetten om die deur in te komen anders zou die gespiest zijn :p
     
  8. masterape

    masterape Guest

    Ik heb aleen nog deel 1 gezien, maar vond deze film zeer cool. De 1e film waar echt wat actie in voor kwam na bambie, kabouter plop en velen anderen:D
     
  9. Crosis-nl

    Crosis-nl lurking around

    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele vage films,maar wel cool :cool:

    1e film vond ik wel beter (heel origineel)
    2e wat minder,maar alsnog ook wel erg leuk.

    Zulk soort films zie je toch niet zo vaak meer.



    hmmmm,maar wat zouden ze eventueel voor een 3e deel kunnen verzinnen :9
     
  10. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    wheeee... klinkt vet!

    is ie al te huur op dvd??
    klinkt wel als een film voor mij!
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snapte geen reet van die film. misschien omdat ik hem als laatste van een lange reeks in een filmnacht zag om 6 uur s'ochtends8)
     
  12. VinZ

    VinZ Guest

    Cube was erg vet, Cube2 vond ik zwaar tegenvallen... Teveel hetzelfde als 1, en het einde zoog ontzettend. Het mysterieuze eromheen was helemaal weg...
     

Deel Deze Pagina