1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Film] Equilibrium

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shriko, 9 jul 2003.

  1. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net de film Equilibrium gekeken en ik was erg onder de indruk! Het gaat over een wereld waar na de derde wereld oorlog alle gevoelens verboden zijn geworden. Geen emoties, geen kunst, geen muziek, geen liefde.. saaie poep dus :eek:
    Maar dan is er iemand die juist iedereen met gevoelens uitschakeld (de mona lisa gaat er ook aan), die juist door het niet nemen van een drug zijn gevoelens terug krijgt.

    Heel indrukwekkend verhaal en super mooi uitgewerkt.. maar daarna ook weer actie scenes dat je denkt van.. waar blijft de game?

    Wie heeft deze film nog meer gezien en vond em ook zo goed? Nog niet gezien? Wat doe je hier nog?! :D
     
  2. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die film een tijd geleden al gezien, en ik vond hem echt fantatisch :)

    Ook veel beter dan bijvoorbeeld The Matrix.

    Wat ik wel heel idioot vind: Het Veronica magazine vind Equilibrium een Matrix kloon :confused:
    Ik vind dat absoluut niet zo en ik snap ooik niet hoe zij daar bij komen
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  3. StormX

    StormX from Storm Inc.

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    issie in de videotheek ofzo?
    kan hem in de winkels nog niet vinden
     
  4. Darko

    Darko Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    0
    kep gehoord dat hij maar een cheaper versie was van matrix dus had em maar sindsdien laten hange:D...hmm maybe i should reconsider:)
     
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind dat ze de link met The Matrix al snel leggen. Ok.. de actie scenes hebben er misschien maar een beetje wat van weg.. maar aan de andere kant ook totaal niet.. Het is een eigen film, met een een geheel eigen feel..
     
  6. ITNL

    ITNL Guest

    kun je hem al huren, nee toch. Toch niet gedownload?? want dat mag niet hoor...
     
  7. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet er zit echt zo'n gevoel van been there done that, heb liever the matrix reloaded snap echt niet dat de pers het niet leuk vond. Ik vond de film echt een van de betere dit jaar.
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
  9. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je de link met de matrix echt zo raar? Die filmposter alleen zit al vol matrixstijl: lange jassen, zonnebril, dubbele pistolen en strakke gezichten. Ik zeg niet dat het een rip-off is, maar de stijl en sfeer is toch een beetje overgenomen denk ik hoor.
     
  10. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had het over de matrix :{
     
  11. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vond 'm leuk, maar niet super.
    Hoewel de films niet echt met elkaar te vergelijken zijn, vind ik de Matrix toch beter (en geloofwaardiger).
    Wat ik wel echt nep vind aan de film is hoe makkelijk de tegenstanders dood gaan.:eek:
    Dan zie je een hele berg agenten aan komen rennen, en binnen 10 sec. zijn ze allemaal dood. (ja, het is in de film te verklaren, maar het blijft er lomp uitzien).
    Ik zag trouwens van het weekend Minority Report nog, die is ook goed.
     
  12. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    een hele tijd geleden heb ik deze film in de bios gezien (in antwerpen met THX en super groot scherm) en ik moet zeggen dat het met goed geluid de film wel een stuk leuker wordt.

    Het verhaal vertoont best wel wat raakvlakken met the matrix, maar ik vind dat absoluut niet storend en ze hebben het toch in een origineel jasje (geen lange :p) gegoten.

    Deze film sprak mij best wel aan en de acteerprestaties vond ik eigenlijk stiekem best wel heel erg goed.
     
  13. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik deze oude threat omhoog haal, maar ik heb hem eergisteren ook gekocht en nu 2 keer gezein. En wat is de film GOED, beter dan de matrix.

    De style, de 3D Graphics echt zeer mooi gedaan. De film heeft sfeer, actie, mooi verhaal en goede bekende acteurs! _O_

    Alleen 4 dingen die mij stoorde, het begin met de inval in dat pand, als hij iedereen heeft neer geknald in het donker, zie je hem van onderen gefilmt, gloeien die geweren na :confused: jammer...

    Als de honden worden neer geschoten, hebben ze het beeld slecht geknipt... zodat je een springer hebt.

    Dat hij jwakker word en voor het eerst naar buiten kijkt, nadat hij dat plastic van de raam af heeft getrokken, die stad is lelijk gedaan, terwijl er in het begin er supervet uit zag... :'-( maar dan ook echt heel goed gedaan :9

    Laatste: dat hij over die motor heen springt, ndat hij is ondekt dat hij dat hondje heeft. Beetje jammer maar ach, de rest SUPER!!

    Mooi gedaan, dan hij met zijn 2 handpistolen op z'n kop draait met die puntje aan de onderkant, en dan in slowmotion iedereen neerslaat, echt briljant!!! _O_

    Ik kan aan iedereen deze film aanbevelen.

    En look-a-like matrix?? NOWAY!! beter zelfs *)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2003
  14. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Moet hem eigenlijk nog steeds huren. Is toch een beetje een matrix kloon?? Met een speciale vechtstijl met pistolen ofzo???
     
  15. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    NIX MATRIX KLOON! :+

    Hijs beter, mooie actie, het is vechten met geweren. Ja vechten.. meer dansen lijkt het wel :)

    Maar gewoon koel.

    Maar 1 ding, matrix had een budget van weet ik hoeveel. En Equilibrium niet. Maar toch een zeer geslaagde film :)

    Oja.. ik had hoge verwachtingen van de film hele hoge :)

    Maar hijs beter dan m'n verwachtingen! Soms bij acties schreeuwde ik zo: "wooohoooow vet!" of iets dergelijks :D
     
  16. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    leuke film. waarom zou het nou weer een matrix kloon zijn. ik zou eerder zeggen dat ze het boek 1984 hebben gekloond. niemand zal het wel gelezen hebben, maar het lijkt meer hierop dan op the matrix!
     
  17. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ken het ook geeneens :)

    Maar is de film gebaseerd op het boek? :D
     
  18. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Een film is al snel beter dan The Matrix :p
     
  19. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    niet gebaseerd, het lijkt er sterk op. gaat ook over een wereld waarin 1 persoon alle macht uitoefend, via tv schermen e.d. ook werden er mensen gevaporized. er werden geen middeltjes uitgedeeld om de mensen rustig te houden, dit gebeurdeop andere manieren, maar het resultaat is hetzelfde. als je het boek gelezen hebt weet je waar ik over praat. qua sfeer lijkt het wel iets op the matrix.
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb de film gezien en het is zeker geen slechte film. Met name de gehele sfeer in de film vond ik zeer boeiend, maar laten we gewoon wel lekker eerlijk blijven. Aan alles van de fim is te zien dat hij is gemaakt om mee te liften op het succes van de Matrix. Dit is iets wat je altijd ziet bij grote blockbusters. Equilibrium is echter wel een van die hele zeldzame uitzonderingen waarbij de film niet gelijk wordt gedegradeerd tot pulp in vergelijking tot zijn big brother. Wat niet weg neemt dat hij de perfectie van The Matrix natuurlijk nooit had kunnen evenaren. Maar dan heb ik het natuurlijk wel alleen over deel 1 he. :)
     

Deel Deze Pagina