Filmcamera op pc aansluiten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door basovich, 3 aug 2006.

1. basovich

basovich Guest

hy,

ik heb hier een jvc digital camera die ik wil aansluiten op mijn pc, om zo videobandjes te streamen naar mijn pc en dan op dvd te zetten.

weet iemand welk progamma in nodig heb en wat voor kabel??

mvg,

Bas

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee; welke aansluitingen heeft je camera?

Ik hoop FireWire of USB, want dat is het makkelijkst aan te sluiten (al dan niet in combinatie met een extra PCI-kaartje in je PC).

Voor video-pakketten; kijk eens op http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer Products/Products List.htm en dan even rondklikken. Zijn meestal zeer stabiele maar simpele programma's om toch goed & redelijk betaalbaar je spullen mee te streamen, bewerken en branden.

*edit*
    Ik denk dat je de "Studio"-lijn eens moet checken.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    firewire kabel heb je nodig , en als het goed is kan je moviemaker gebruiken.

Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Geen programma? Dat is net als dat je tegen je videorecorder zegt: hier heb je mijn kabel-aansluiting succes ermee. Windows gaat echt niet "vanzelf" je materiaal kopieren, bewerken en branden...:): =(

5. basovich

basovich Guest

ik heb wel moviemaker maar waar kan ik die firewire kabel halen??

ik heb BTW deze camera, en daar kan geen firewire kabel op..die uitgang zit er niet op

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2006
  6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Bijna elke willekeurige computerzaak, audio/video-zaak, electronica-boer, camcorder-speciaalzaak, fotohandel, V&D, noem maar op.

Moviemaker wil je dus niet gebruiken!

7. basovich

basovich Guest

wat bedoel je hiermee, ik heb het progamma wel dus ik kan het gebruiken..

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dit programma is dusdanig beperkt in de mogelijkheden dat je niet eens zelf duidelijk en eenvoudig je materiaal in chapters in kan delen. En ook de export-mogelijkheden zijn ruk, dus investeer in een goed programma.

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Andere tip.
    Sluit de Camera aan op een DVD-recoder (Standalone) en kopieer het MiniDV bandje naar bijvoorbeeld DVD+RW.
    Stop de DVD+RW in de PC en kopieer de alles over naar de HD.

Start vervolgens (TMPGEnc DVD Author) op en bewerk de film.

Op deze manier monteer ik altijd oude videobanden.

10. basovich

basovich Guest

ok maar ik heb dus net die firewire kabels bekeken maar hij heeft dus USB (voor de PC) een een andere uitgang voor in de camera..zijn daar geen andere versies voor??

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Firewire heb je in 2 uitvoeringen,
    4 pins of 6 pins.

Ze zijn onderling uit wisselbaar.
    Heb hier 3 soorten kabels liggen.
    4 <> 4
    6 <> 6
    4 <> 6

6 pins.

4 pins.

12. basovich

basovich Guest

hy,

ik heb geen dvd recorder|:- , zou het ook lukken om een videorecorder erop aan te sluiten want voorop mijn pc zitten 2 ingangen:

-S video
    -composite

ja maar ik heb helemaal geen 'pin' ingang in mijn camera alleen maar: een av ingang om hem op de videorecorder aan te sluiten.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2006
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zou mogelijk zijn , maar hou er wel rekenig mee dat de beeldkwaliteit wel behoorlijk achteruit kan gaan.
    Je gaat namelijk van Digitaal terug naar Analoog.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als programma is Pinnacle Studio erg aan te raden voor chapters, menu's etc. Zelf uitstekende ervaringen mee. :thumbs:

En videobanden via videorecorder gaat ook erg goed. Opnemen kun je via S-video inderdaad of via antenne aansluiting mocht je die hebben. Ik laat de banden inlopen via PCTV Stereo, en dan vervolgens openen in Pinnacle Studio 9, die meteen scenes doet herkennen. Kwaliteit is top.

Branden op DVD kan dan via Pinnacle Studio.

15. basovich

basovich Guest

oke bedankt:)..

ja ik probeer al een tijdje videos van vakantie vorig jaar op een dvdtje te zetten...en dan met leuke menus enzo dus ik zal ff alle progammas gebruiken en proberen alle filmpjes op 1 of 2 videobanden te zetten.

alvast bedankt iedereen:)

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een digitale camera en dan ga je het op analoge video opnemen? Sluit dan direct je camera aan op je video; dat scheelt je veel gezeik met kabels, PC, instellingen en programma's.

Digitaal lijkt me geschikter om weg te branden naar DVD; een video snapt al je menu's en dergelijke echt niet.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hij heeft geen keus nu.
    De Camera heeft geen Firewire of USB-aansluiting alleen een AV-uitgang.

Snap niet waarom JVC Digitale-camera's verkoopt zonder firewire ????

Op mijn Samsung zitten Firewire , USB en AV.

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je bent ook lekker duidelijk in het geven van je informatie... geef op z'n minst aan welk type camera je hebt. Met een typenummer kun je binnen een minuut vinden wat voor aansluitingen de camera heeft. Als het een camera is met MiniDV bandjes is het voor 90% zeker dat er een firewire-aansluiting op zit.

19. basovich

basovich Guest

staat in een van mijn posts:

jvc grd20e

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dan mag je mij vertellen waar, want afgezien van deze post komt het typenummer niet in dit topic voor. En dan nog heb ik er niks aan, want dat typenummer bestaat niet. Ik ken wel de GR-D320e, bedoel je die soms? Die heeft in ieder geval een DV uitgang, oftewel een Firewire aansluiting.

Deel Deze Pagina