1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Klassiekers

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Darkwing, 2 mei 2005.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    In navolging van [thread=52419]deze thread[/thread] hierbij het vervolg, maar nu met iets meer onderscheid. In de vorige thread werd over allerlei films door elkaar gesproken, dat gaan we nu verdelen onder twee topics.

    In deze thread kun je alles bespreken over oudere klassiekers. Films die al wat ouder zijn, maar die je gewoon gezien moet hebben.

    Voor alles over recente films kun je terecht in [thread=71675]deze thread[/thread].


    Ik heb vorige week eindelijk de Film Fight Club gezien. Hij stond al heel lang op mijn must-see lijstje, en het is echt wel een stoere, verrassende film. Vooral erg goede acteerprestaties van Edward Norton, maar Brad Pitt doet het uiteraard ook goed. Het plot zit ook heel goed in elkaar, ik heb nu alweer zin om hem opnieuw te bekijken, want dit is echt zo'n film die je nog een keer moet zien om hem helemaal te begrijpen.
     
  2. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Klassieker? Scarface
     
  3. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    The Godfather part I.
    i rest my case......
     
  4. skurvy

    skurvy GT: Skurvy

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Fight Club, inderdaad een hele goed uitgewerkte film waar je toch wel eventjes over na moet denken ja.

    Echte klassiekers zijn natuurlijk Scarface en de godfather trilogy.

    Ook een toppertje is Phone Booth, heeft iemand hier die gezien? Speelt zich helemaal af in een telefooncel en is zo goed uitgewerkt dat het de hele tijd spannend blijft. Aanrader.
     
  5. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Phone Booth was goed, maar zeker geen klassieker.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    A.u.b. met wat meer inhoud reageren dan dit, want hier hebben we niks aan natuurlijk.
     
  7. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Pulp Fiction is een goede klassieker! Ik vind het hele sfeertje om die film echt geweldig.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    -Scarface: goed verhaal, extreem goede sfeer, goede actie en Al Pacino die heel goed acteerd.

    -Star Wars, A new hope, the empire strikes back, return of the jedi: de echte Star Wars films. Goede verhaal, zeer gave en mooie special effects voor die tijd, goede actie, goede muziek.

    -Terminator 2: supermooie special effects, zeer vette actie, Arnold die goed acteerd, gaaf verhaal.

    -Rocky 1: mooi verhaal, Stallone die goed acteerd, mooie boksscenes.

    -Enter the Dragon: de ultieme martial arts film, met een ontketende Bruce Lee.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  9. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    - Forrest Gump: fantastische weergave van enkele decennia Amerikaanse historie met een briljante Tom Hanks.

    - The Green Mile: Heel sterk en ingrijpend verhaal met een goede cast.
     
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Klassiekers gaat hier over hè.
     
  11. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Lord of the Rings; een zeer mooi verhaal _O_
    een heel mooi begin en een fantastische einde :)
    vooral hoe de personages zijn uitgespeeld.
    verder sluit ik me aan bij Kelovitz: echt een geweldig film Pulp Fiction!
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Rain Man, een van de films die je zeker ook gezien moet hebben. Een mooi aangrijpend verhaal over een man met autisme.

    Independance Day vind ik ook wel tot de klassiekers behoren. Zelden zo'n goeie actiefilm gezien waar je ook nog eens om kon lachen.
     
  13. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Duidelijk Star Wars ep 4-5-6

    Deze films waren het begin van ALLES. Uit eerste starwars films zijn bedrijven ontstaan die de standaards mijlenver omhoog hebben doen schieten. Ook heeft nog nooit 1 film zoveel teweeg gebracht als de star wars films. Niet voor niks dat onze george met 3 films de rijkste man van hollywood is all times :)

    Mja, het is gewoon logisch. De star wars films liggen qua geluid/sfx altijd ver voor de op concurrentie. Mede door star wars is de animo voor de "special effects" film zo verschrikkelijk groot geworden. Ook zijn bijna 100% van alle tegenwoordige regisseurs in de jaren 70 zo verschrikkelijk geinspireerd door star wars.

    En je ziet overal star wars quotes in terug!! Er is vast geen één serie waar nog nooit een star wars quote voorbij is gekomen, dit zegt ook wat voor impact het heeft gemaakt. Ik bedoel de dvd komt na 30 jaar uit en nog verkoopt de film als de tierelier, voor een film uit 1977!!

    nouja genoeg gefanboyed :+)
     
  14. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Taxi Driver (1976), met oa Robert de Niro, Harvey Keitel en Jodie Foster als 16jarig hoertje. Hele goeie film, duurt wel iets van 3 uur. Met de bekende "Talkin to me?" scene van De Niro voor de spiegel.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Films die iedereen volgens mij gezien moet hebben zijn:

    Dumb&Dumber, gewoon geweldige humor, soms misschien wat voorspelbaar maar imho gewoon geniaal _O_

    The Gladiator & Braveheart vanwege de goede actie en dit soort verhalen kunnen mij gewoon heel erg boeien

    Verder zijn er nog wel veel meer films zoals Scarface,Donnie Darko, The Usual Suspects, Saving Private Ryan etc maar die worden straks denk ik ook allemaal nog wel genoemd hier in dit topic :)
     
  16. styliciouz

    styliciouz grasshoppert

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt een film een klassieker volgens jullie?
     
  17. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    T is eigenlijk geen film, maar een serie die je in een keer achter elkaar moet kijken: Band of Brothers.
     
  18. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Een sterke verhaallijn, plus dat je nooit last van verveling krijgt.

    -EDIT-
    The Matrix is trouwens ook een klassieker. Eigenlijk de gehele trilogie ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  19. payne007

    payne007 Guest

    inderdaad een sterke verhaallijn, maar vergeet de pers niet!!!
    dus er moet een goede cast zijn, een goede regisseur, coole special effects,
    goede soundtrack en gebasseerd op een boek 8)
     
  20. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het eens met Jeruzame, maar voegt nog even The Shawshank Redemption, Donnie Darko en Saving Private Ryan tope.
     

Deel Deze Pagina