[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha idd echt een geniale film, ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand dit niet kan waarderen.......... maar smaken verschillen natuurlijk.

    Ik heb tot op heden nog geen film gezien met zoveel sterke/coole dialogen. Die muziek die er inzit past er trouwens ook perfect bij.

    Ik denk dat ik die film al bijna 10 keer gezien heb en als ik hem nu ga kijken zit ik nog continu met een dikke smile :thumbs:
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Harry Potter gezien in de bios, heb alle boeken met veel plezier gelezen maar de films daarentegen hebben mij vaak niet echt kunnen bekoren, deel 4 vond ik tot nu toe dan de beste verfilming als ik al een deel moet kiezen, toch moet ik zeggen dat zelfs die me deels teleurstelde gewoon weg omdat er teveel geskipped wordt in de films... Nu deel 6, tja wat moet je erover zeggen, goed het verhaal wordt verteld en op zich is het zelfs te begrijpen voor een leek die alleen de films heeft gezien, dit doet echter tekort aan de mensen die het boek hebben gelezen, en ik had meer het idee dat ik een bij elkaar geraapte gehaaste samenvatting zat te kijken dan dat ik echt een film zat te kijken, aankleding was zoals altijd zeer degelijk en je kan zien dat ze hun best hebben gedaan, toch is het maar een jammerlijke film geworden met weinig inhoud en nog minder spanning. Ach ik had in ieder geval nog een bak popcorn en een leuke dame naast me zitten... 5/10
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    GI Joe

    Actie. Simpel vermaak, niet bepaald een te noemen verhaal.
    Toffe film. :)
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu 1 t/m 3 gezien.

    Ik vind ze echt goed! Misschien niet zo meeslepend vond ik als Devil May Cry maar nog echt goed!

    Kan alleen deel 4 t/m 6 nergens vinden als download met english sub :emo:
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ice Age 3

    Gewoon niet grappig.

    5
     
  6. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    G.I. JOE

    Vette actie, vette actie, vette actie, lekker wijf = topfilm

    8
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Helemaal mee eens. Al geef ik het een puntje meer. Absoluut meesterwerk en één van de beste films die ik ooit gezien heb. Werd er helemaal stil van.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja inderdaad, dat einde ook..

    vond het echt zwaar kut, zat er echt mee dat hij toch dood ging. Dat zegt echt veel dat ik zo een gevoel krijg bij een film
     
  9. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, hahaha, het voelt nu bijna verplicht aan om die film opnieuw te gaan kijken:D. Misschien kwam het ook omdat ik met mijn broertje keek en die is nog wat jonger en snapt alles wat minder waardoor er niet echt een lach-sfeer is. En ik denk dat ik ook wat te hoge verwachtingen had, maarja, misschien opnieuw kijken als ik 18 ben en kijken of het wat uitmaakt. Guy Ritchie ken ik nog niet zo goed, maar Lock, Stock and Two Smoking Barrels wordt over het algemeen ook goed gewaardeerd dus misschien maar die film checken. Na een half jaar ofzo Snatch. maar eens opnieuw checken met vrienden erbij dan maar:9. Ik wist vooraf ook niet dat het een pure komedie was, dus dat heeft ook wat uitgemaakt.

    ----------------------

    The Usual Suspects

    Deze viel ook tegen. Een film met Kevin Spacey in de hoofdrol. Vier films heb ik van hem gezien, deze meegeteld, American Beauty & Se7en vond ik erg goede films en deze en L.A. Confendential vond ik weer een stuk minder. The Usual Suspects heeft een filmstructuur die ik niet erg waardeer, je beleeft de film deels in het heden en deels in het verleden. Je kan dus allerlei flash-backs verwachten. Mwah, dat kan altijd leuk uitpakken maar hier vond ik het niet altijd even interessant, goed uitgewerkt wel, maar het kon mij niet allemaal evenveel boeien. De film begint wat warrig, maar dat is ook de bedoeling. De OST kan ik mij niet meer zo goed herinneren, maar die was volgens mij wel redelijk, ik heb mij er niet aan gestoord ofzo. Acteerwerk is ook goed en sommige stukken zijn ook erg spannend. Niet altijd is de film even boeiend en het einde is vooral een grote tegenvaller, dat moest aanvoelen als een grote verrassing maar dat deed het niet. Een goede film is het wel, maar geen meesterwerk.

    7.5/10

    ---------------------

    Platoon

    Een film over de interne problemen in het leger tijdens de oorlog in Vietnam. Wat eerst opvalt is de cast die vol zit met acteurs die later bekend tot groot zijn geworden (Willem Dafoe en Johnny Depp bijvoorbeeld, waarvan de laatste een relatief kleine rol speelt). Ik ben een groot fan van Dafoe en hij speelde ook erg goed de good guy en sprong boven alle andere acteurs uit. Het acteerwerk was niet altijd even goed, soms was er te weinig gevoel of juist té veel dramatiek in de stem waardoor het niet helemaal goed overkwam. Maar het verhaal is verder erg interessant, twee leiders van het leger botsen met elkaar en daarmee ook twee groepen (de relaxte soldaten die zich elke avond stoned zijn en de wat serieuzere soldaten die 's avonds liever gaan klaverjassen). Tegelijkertijd volg je het verhaal van Charlie Sheen, ben de naam van het personage kwijt, een soldaat die na een week Vietnam alweer weg wil. Beide verhaallijnen zijn erg boeiend en er is ook veel goede actie en momenten van spanning. De soundtrack is matig, telkens dat klassieke nummer dat Tiësto ooit heeft gesampled voor Adagio for Strings dacht ik. Maar verder een erg vermakelijke en goede film.

    8.25/10
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    the usual suspects is ook een klein meesterwerk gast (imo)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    17 again.

    Hij was nog best wel leuk, had verwacht dat het zo typische High School film zou worden, maar dat viel wel mee.

    7.5/10
     
  12. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Uhm.....kan iemand mij mischien vertellen waarom iedereen Pulp Fiction zo geweldig vind?:eek:

    Ik heb hem gister maar eens gekeken...maar ik vond hem eerlijk gezegt vrij saai:x
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Saai? Mond spoelen jij. Wat worden er toch topfilms afgekraakt hier zeg.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat ik vooral zo tof vind aan Pulp Fiction zijn de messcherpe dialogen en hoe alle verhaallijnen op elkaar aansluiten.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.590
    Ja, als je 18 bent wordt de film echt veeeeel vetter 8).
    En Lock Stock is ook steengoed, echt kijken. Misschien dat het met vrienden leuker is.
    En dat van The Usual Suspects, dan nemen we je ook niet echt in dank af! :D
    Wel tof dat je zo eerlijk bent ;).
     
  16. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Indiana Jones and the temple of doom

    Leuke avonturenfilm, vond hem eerlijk gezegd leuker dan deel 1. Het is allemaal wat donkerder enzo, I like it. Maar volgens mij ben ik de enige die deel 2 leuker vind dan deel 1 :lol:
    Heb hier ook nog deel 3 liggen die ik binnenkort ook nog eens een keer wil kijken :)

    8/10
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    vind persoonlijk deel 2 ook het leukst, ook het meest gekeken vroeger.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    IGN heeft een recensie van District 9 op de site geplaatst. Was wel geïnteresseerd in de film, maar heb naast één trailer er weinig van gehoord. IGN is positief, en nu ben ik toch wel erg benieuwd!

    Volgens IMDB komt de film op 9 oktober naar Nederland. Ik ga er heen! Wie nog? :+
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ga er niet voor naar de bioscoop maar ik ga hem zeker wel kijken, ziet er leuk uit.

    Als je die review zo leest blijft het toch eeuwig zonde dat die Blomkamp geen kans heeft gekregen met de Halo film
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2009
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heh, daar moest ik ook nog aan denken. Wellicht komt er toch nog iets van de grond als District 9 een succes blijkt te zijn (hopelijk is het zo).
    Over Halo gesproken, ik hoop echt dat de film niet over Master Chief gaat, in ieder geval niet over hoe wij hem kennen. Lijkt me veel interessanter om een film te maken over Reach (waar dus een script van is), of over de impact van de SPARTANs op het leger, en later op de mensheid (SPARTANs zijn lang geheim gebleven).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina