1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Doe ik ook altijd :p.

    Ik heb net nog even de aftiteling gekeken, maar kon niks vinden.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff WTF. Bekijk net de trailer van The Town.
    Dikke spoilers en hoef bijna de film niet meer te kijken. Jammer zulke trailers....
     
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren The Machinist gezien. Epische film! Prachtig om te zien dat Bale zoveel over had voor zijn rol! Gewoon 54 kg wegen en nog niet tevreden zijn, hij wilde 45 kg wegen, echt belachelijk (en een jaar hierna Batman spelen) !!!! Was ook een mooi en verassend einde imo :)
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hij zal zeker binnenkort in de bios terecht komen, gister was al de screening voor in rotterdam voor de mensen in ''da bizznizz''
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zeker custom subs 8)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'Jesus Camp' gezien over een Jezus-kamp voor fundamentalisten en hun kids....kon sommige stukken bijna niet aanzien.

    7,5
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat had ik ook bij die film.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Knight and Day
    Niet veel bijzonders maar ook niet echt vervelend om naar te kijken. Gewoon een vrij standaard popcorn film

    6je
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    idd bizar hoe die kids gebrainwashed worden. Doordat ze oogkleppen opgezet krijgen ontwikkelen ze zich razendsnel in 1 richting met als gevolg dat ze op dat vlak op een hele creepy manier volwassen lijken....brrr..

    Kan nu goed begrijpen waarom Richard Dawkins daar zo hard protesteert
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Days Of Heaven (Terrence Malick, 1978)

    [​IMG]

    Eindelijk dan eens gezien na veelal gekwijld te hebben op de schitterende stills. En man, wat heb ik genoten. Ieder shot is een kunstwerk an sich, en die oase van rust.....schitterend. Prachtig hoe Malick zijn oog voor landschap, lucht en natuur vertaald naar het beeldscherm. Deed me wat dat betreft, en ook wat betreft die sereniteit denken aan The New World, en laat precies dát aspect van The New World me nou zo enorm in vervoering hebben gebracht. Dat mocht ik nu in een andere vorm ervaren, en dat beschouw ik als een voorrecht. De karakters in de film intrigeren ook, maar voelen eigenlijk als niet meer dan een excuus om dit schitterende filmdecor te mogen gebruiken, hoewel ik daar de volledige inhoud van de film natuurlijk mee te kort doe.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Repo Man

    Best geinig Hollywood "science-fiction" actiefilmpje. Niet kijken als je een zwakke maag hebt, want er zit behoorlijk wat snij en steekwerk in de film. 8)

    7/10
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet waar je het gezien hebt. Maar ik zie het niet.

    Verder wel een degelijke film. Waar Amerika eigenlijk in een kwaad daglicht wordt gesteld. Fijn om te zien een keer, maar het veel beter gekund als ze er niet een Hollywood achtige film van hadden gemaakt.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Cop Out
    Hehehe, vermakelijke film. Aantal keer met een smile zitten kijken, en Seann William Scott is genius. _O_
    7,5
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die heb ik gister ook gezien. De opbouw van het verhaal deed me erg denken aan Minority Report. Ik vond het eerste uur eerlijk gezegd maar saai maar naar het einde toe werd het wel wat beter. Ik kan hem door het leuke einde dan ook wel aanraden voor een verloren avond maar verwacht er niet al te veel van.

    Het sterke einde maakt een hoop goed en Forest Whitaker is zoals altijd boeiend om naar te kijken maar voor de rest is het allemaal niet heel erg sterk.

    6je dan maar
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net Shutter Island gezien. Fantastische film! Ik dacht de film een beetje gehyped was, maar jonge, hij is echt héél sterk. Ik vond de film van begin tot eind spannend, wilde constant weten hoe het verder ging. Halverwege de film dacht ik het plot al te snappen, maar ik zat er toch nog een beetje naast. Ik vond elke rol goed gespeeld. Ik ben niet zo'n fan van Ben Kingsley omdat ik hem al zo veel zie en het voor mij dan moeilijk is zijn personage van Shutter Island te zien, maar hier had ik dit maal totaal geen last van. Ook de muziek vind ik fantastisch, in principe minimaal en vrij simpel, maar het volume er van is vaak erg hoog en het is gewoon... spannend! Ik vind het verhaal erg sterk, einde werd fantastisch gebracht.
    Wat het plot betreft:
    Ik kwam er al vrij gauw achter dat Dicaprio zich heel veel inbeeldde. Ik dacht dat hij, als één van die moedige pogingen door Kingsley gedaan om zijn patiënten op een andere manier te behandelen, gewoon zijn gangetje mocht gaan. Als deel van het experiment. Maar ik had niet verwacht dat zijn vrouw de kinderen vermoord had, hij zijn vrouw, én dat hij uiteindelijk weer helder wordt. Einde is natuurlijk briljant.
    En nog één ding. Toen die vrouw water dronk, zonder een glas in haar hand te hebben... dat vond ik zo raar. Dat was veel te vroeg voor een mindfuck of een hint naar het verhaal, maar zo vroeg een fout in het plot dat kan ook niet. Vond ik echt gaar!
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Shutter island is inderdaad zeer sterk ! DiCaprio is een zeer goeie acteur. Ik kijk al uit naar Inception.

    @Willem, in een spoiler: Hoe denk jij over het eind ? Gedetailleerd graag.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Over het einde van Shutter Island denk ik:

    Wat de mensen op het eiland vertellen aan DiCaprio is waar. Op het einde van de film beseft hij dit. Hij beseft dat zijn vrouw hun kinderen vermoord heeft, omdat ze helemaal ontspoorde. DiCaprio zag dit niet. Wanneer hij terug keert naar de realiteit, geeft hij zichzelf de schuld van de dood van zijn kinderen. Dat vind hij vreselijk. Hij vind zichzelf een monster. Als geestelijk gestoorde hebben mensen medelijden met hem en geven zij hem niet de schuld van alles wat er gebeurd is. Hij is een goed mens, helaas gestoord. Daarom kiest hij er voor om, in de laatste minuten van de film, te doen alsof hij terugvalt in zijn wereld van hallucinaties. Ik denk dat één van de dokters een spuitje in de handdoek verstopt heeft, om DiCaprio te doden. Hier kiest hij dan ook voor. Hij wil niet leven met een schuldgevoel dat zo zwaar is en dan ook nog eens veroordeeld worden door de mensen om hem heen. Als hij sterft als gestoorde, is hij een goed mens. Daar kiest hij voor.
     
  18. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ben m nu ook aan t kijken. Zit nog maar op 20 minuten ofzo maar erg leuke film tot nu toe. Met af en toe wat komedie er tussendoor;).
     
  19. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    American Gangster voor de 2e keer gekeken .. waarom weet ik ook niet, was een keer in de veronderstelling dat het een goede film was :+ . De film is oke, maar niet echt voor een 2e keer, had ook nog is de unrated gekeken en die duurde gewoon 168min. Zijn wel betere gangster/maffia films die wel een 2e keer waard zijn.

    vond dit liedje eigenlijk wel het chillste uit die hele film: http://www.youtube.com/watch?v=7ErJKRd7hfQ

    Denzel is overigens wel een baas, Russel ook wel .. maar deze film vond ik hem niet zo heel geweldig, kwam meer door z'n rol.
     
  20. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Die scene met dat potje is me nog het meest bijgebleven van die film. Zo hard.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina