1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Persoonlijk dus.
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd. Ik hoopte eigenlijk op een soort van uitwisseling van gedachtes, of filmtips.:)
     
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Taken kende ik al, en dat was een film die ik met veel genot afkeek! Maar in die richting moet je denken, soort films die jouw gewoon echt het gevoel laten geven dat je de 'slechterik' helemaal veracht en het einde je toch een bevredigend gevoel gaf toen hij er niet meer was. Maar dan richt ik me niet op specifiek actie of lichamelijk, ik zoek gewoon een aantal films om een keer te kijken en dan geef ik dat vaak mijn voorkeur. Zoiets kijk ik namelijk in 1 keer :+
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Misschien een betere vraag die gesteld kan worden is aan welke criteria moet een film stellen om onder 'wraak' te categoriseren. Lees alleen maar films waarbij bruut geweld aan te pas komt terwijl dat niet persé het geval hoeft te zijn. Denk maar aan films als In The Bedroom, Page Turner en Mystic River die ondanks de drama-elementen en schaars aantal van lijken haast nergens anders in ingedeeld kunnen worden dan onder het subgenre wraak.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Naboer

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nadat zijn vriendin het heeft uitgemaakt, zakt John geestelijk in elkaar. Het verlies kan die maar moeilijk accepteren. Op een dag als hij thuis komt van werk, vraagt zijn buurvrouw of hij even kan helpen met iets. Hij stemt in en vanaf daar begint zijn reis . . . . . door hel.

    Karakters, omgeving en plot zitten verrekt goed in elkaar en dit film is een van mijn favorieten die ik vdit jaar heb gezien. Je moet wel ''in-to'' arthouse films zijn, het is het best te omschrijven als een psycologische thriller die meer leunt naar shock-cinema.

    8/10 (fock Anti-christ)
     
  6. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Even een wat persoonlijkere noot, doe jij eigenlijk iets met films jan_tran? Het is wel duidelijk dat jij ECHT verstand hebt van films. Ben je van plan om later iets met films te doen of doe je nu al iets? Gewoon interesse btw.
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    9

    [​IMG]

    Grafisch een hele mooie animatiefilm. Verhaal is leuk bedacht, maar zit niet echt verrassend in elkaar. Toch een film die de moeite van het bekijken waard is, vond ik zelf.

    6,5/10
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Lucky number Slevin net gekeken. Goede (wraak-) film.
     
  9. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb er wel eens in verdiept maar de mogelijkheden in de Nederlandse film branche zijn erg beperkt, het verder schoppen dan (bijv) de belichting doen van één of andere dagelijkse soap is hoogst onwaarschijnlijk.

    Werk nog liever bij de slagerij van mijn lokale supermarkt in dat geval.
     
  10. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Even een vraagje ik zoek films waarin amerikaanse jongeren naar een vakantie huis gaan en dat ze daar vermoord worden. Zoals house of wax, all boys love mady lane en friday the 13th.

    Alvast bedankt!
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    En freelance recensent?
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat staat Lilja 4-ever hoog! :eek: Wel een ontzettende aanrader.

    Dancer in the Dark staat dan weer op 75 en die vond ik dan wel echt weer een stukje deprimerender.


    Ik zie nu dat je 21 bent, ik had echt altijd het idee dat je in ieder geval wel in de dertig was. 8) Heb je gewoon heel veel films gekeken of wat?
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  14. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha wtf, ik had ook het idee dat JanTran30 30 jaar was... Geen idee waarom :+
     
  16. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Mwah, recensies op internet posten en letterlijk op zwart-wit staan in een regionale/nationale krant is vrij anders. Volgens moet je daarvoor ook een degelijk officieuze diploma in de Nederlandse taal hebben, wat ik dus niet heb.

    Jup. Alhoewel dat ook ligt aan het feit dat ik zelden dingen opnieuw kijk, als ik hoor dat mensen (bijv) Snatch 20 keer hebben gezien, gebruikte ik die potentiële tijd om 20 verschillende films te kijken.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  17. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    The Man from Nowhere (2010)

    Een gepensioneerde CIA agent moet terugkeren naar zijn geweldadige roots nadat zijn piepjonge buurmeisje, de enige contact die hij had buiten zijn geisoleerde leven, ontvoerd wordt door drugdealers. Zeer fijne productie uit Zuid-Korea weer met stijlvolle aktie die voor geen geld in Hollywood zou kunnen worden nagebootst. Het platgetreden verhaal is maar al te bekend dat duidelijk heeft afgekeken van Man on Fire en Léon maar als het resultaat zo behoorlijk is als hier mag het wel vaker gebeuren.

    In the Heat of the Night (1967)

    Een gekleurde agent (Poitier) wordt tegen eigen zinnen in gedwongen door zijn superieuren om een racistisch politiekorps te helpen met de moord van een belangrijke zakenman. Zodra Poitier op het treinstation werd aangehouden puur omwege zijn huidskleur lag ik al in een deuk, alleen in de jaren '60 kon je nog met dit soort dingen enigzins wegkomen. Fantastische hoofdrollen met een moraal dat anno nu wel erg fout and cliché is, maar desondanks zeer vermakelijk.

    Winning Season, The (2009)

    Rockwell als uitgebluste coach van een meisjes basketbal team? Dan ben ik al verkocht. Heeft meer dan twee jaar geduurd sinds z'n Sundance premiere voordat die eindelijk uitkwam op DVD wat soms indicatie is voor de (lage) kwaliteit, maar niets is minder waar. Als je underdog verhalen kunt waarderen is dit zeker wel een kijkje waard. Heerlijke quotes trouwens:

    Bill (Rockwell): I like big tits and a onion butt.
    Wendy (Mara): What's an onion butt?
    Bill: It's an ass that brings tears to your eyes.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat maakt een wraakfilm goed? Nou ja, als OUATITW de beste film ooit is, en het is een wraakfilm..... Afijn, je begrijpt me :+

    Maar ook is de manier waarop er wraak wordt genomen zó bevredigend en geweldig gecomponeerd. Kippenvel als ik er alleen aan denk al...
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Smaken verschillen, 1 van de beste films uit 2010 voor mij!

    interessant, die gaat op de must-see lijst.
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Twelve Monkeys (1995) Top 250 #178 http://www.imdb.com/title/tt0114746/
    Interessante film. Er breekt een virus uit waardoor 5 miljard mensen sterven en de rest ondergronds moet leven. Bruce Willis wordt teruggestuurd in de tijd om een oplossing te zoeken. Film zit goed in elkaar, goede rol ook van Willis en vooral mooie rol van Brad Pitt. Film had wel iets korter gemogen, was me net iets te lang (129min). Verwonderlijk ook wel dat deze in de top250 staat. Al geef ik hem zelf een 8-
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina