[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 6]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Kevf, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Being There

    Prachtige film uit 1979 met de in 1980 overleden Peter Sellers in de hoofdrol. Hij speelt de tuinman Chase die al zijn hele leven in het grote landhuis van zijn meester woont. Hij heeft geen onderwijs genoten en kan niet lezen of schrijven, al de wijsheid die hij heeft heeft hij van de televisie opgedaan.

    Als zijn meester komt te overlijden moet hij de wereld in en dit is voor de kinderlijk onschuldige Chase een rare ervaring. Maar door de chique pakken die hij aanheeft en uiterst beleefde manier van praten komt hij terecht in de kringen van de blanke tycoons. Een werkelijk prachtige film met een dieper liggende boodschap.

    De film is helaas wat over het hoofd gezien door menig mens. Ik raad jullie ten zeerste aan om hem te kijken, deze film is tijdloos.

    9/10
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Sex and the City

    Tweeëneenhalf fucking uur naar een stel nog-net-niet-bejaarde vrouwen kijken waar niks, maar dan ook serieus niks, boeiends mee gebeurt. Een film die van clichés aan elkaar hangt en niks qua vernieuwing of verassing brengt. En dan achteraf nog te horen krijgen dat je het niet snapt omdat je geen vrouw bent.

    -30/10


    En dan ook nog geen voetbal gekeken omdat die pauperfilm aanstond :x
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    lol, wat had je verwacht dan? 't is gewoon 150 minuten van dezelfde meuk als al jaren op tv is achter elkaar,.. die film is alleen leuk voor fans van die serie





    Gister zelf Futurama: the beast with a billion backs gekeken en met pijn in mn hart moet ik zeggen dat ik hem niet goed vond,.. de scherpte is eraf , de humor is flauw en onsamenhangend aan het worden. Op deze manier heb ik liever dat ze stoppen want zo helpen ze een van mijn favoriete series om zeep. Er zitten amper nog nieuwe pop-culture referenties in , het is een herhaling van wat fans al lang gezien hebben en voor nieuwkomers niet interessant is. Daarnaast is het verhaal nog minderzeggend dan dat van de gemiddelde normale aflevering van 20 minuten. Even denk je dat ze een aantal belangrijke characters om zeep gaan helpen (gebeurt er toch nog wat) maar nee hoor, deze worden op het eind weer als een konijn uit een hoge hoed getoverd. Erg jammer, maar de volgende keer dat ik wat Futurama ga kijken zet ik lekker een dvdtje van de serie op en laat ik de feature length epsisodes mooi links liggen.

    5/10
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

    Ik vond hem zeer tof! De sfeer van de jaren 50 en de strijd tegen het communisme was goed gedaan en dat sprak me erg aan. Ik ben geen fan van actiefilms, maar wel van Indiana Jones, omdat ik de sfeer zo goed vind. Die sfeer is weer super. Ik vond het verhaal ook erg interessant, maar daarover meer in de spoiler.
    Minpunten waren voor mij sommige actiemomenten die de grens van geloofwaardigheid tarten. Mutt Williams die in een split tussen twee auto's gaat zwaardvechten en vervolgens al zwaaiend aan lianen weer in dezelfde auto landt? Bah, dat vond ik niks. Maarja, sfeer > actie zoals ik al zei.

    Voor de mensen die Indy al gezien hebben:
    Wat mij écht te ver ging, was die kernexplosie. |:- Zelfs al zou je de straling in een koelkast overleven. Hoe kom je er in godsnaam ongedeerd uit als die koelkast alle kanten op vliegt en rolt? De explosie was wel práchtig in beeld gebracht, chapeau! Maar voegde helemaal niets toe aan de film.


    En dan het grootste twijfelpunt: het verhaal. Ik denk dat héél veel mensen afhaken zodra het gaat over buitenaardse wezens. Veel mensen houden niet van sci-fi en verwachten dat ook niet als ze naar een Indy film gaan. Ik vind het verhaal echter wel goed. Want we kennen al die Egyptische of Chinese mythes en verhalen onderhand wel. Het introduceren van buitenaardse wezens geeft altijd mysterie. Omdat niks vastligt en de regisseur zijn fantasie volledig de vrije loop kan laten gaan. Het is onvoorspelbaar en het maakt mij altijd nieuwsgierig. Ik vond het einde juist wél tof.
    ...Ware het niet, dat dit verhaal al eens eerder is gedaan. Al heel vroeg in de film moest ik sterk denken aan een klassieke Kuifje stip, namelijk 'Vlucht 714':

    [​IMG]

    Het plot is min of meer hetzelfde. Mysterieuze ruïnes op een verlaten plek. Technologie die bizar ver ontwikkeld was. Tempel blijkt van aliens te zijn. Tempel stort in en ufo vliegt weg.

    Jammer, maar het verpest de film niet. Ik vond het nog steeds erg interessant.

    Alleen wanneer Spalko spontaan uit haar ogen begint te ontbranden...dan walg ik weer van de cliché's.


    De humor was overigens soms slecht en andere keren weer geweldig. Vooral die verstopte Star Wars quote van Harrison Ford die "I've got a bad feeling about this" zegt. :cool:


    7.5/10
     
  5. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze Indy is gezet in de jaren '50;
    vandaar dat het over "aliens" gaat. Toen waren die namelijk erg "hot." En testen met kernbommen trouwens ook...

    /Mod Let aub op spoilertags! Dat is een vrij belangrijke twist die je daar verraadt. - the Matrix
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn pa heeft HERO gekocht voor me steelbox.
    Hij ging nog ff stad in ik zei: neem maar ff hero met jet li mee hettie nog gedaan ook hehe ff kijken vanavond ofzo.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    The Incredible Hulk.
    Erg vermakelijke film. Voorspelbaar, maar desondanks wel leuk om eens (in de bios) te zien.
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    In de sneak voorstelling? Hier draait die namelijk pas volgende week.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, première.
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    vannacht hero gekeken.. heeeeel nice film één van de betere die ik gezien heb.
     
  11. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt 'm gezien?!?!?! Ik kijk al weeeeken uit naar The Incredible Hulk. Vertel in spoiler tags hoe het gevecht tussen The Hulk en The Abomination verloopt. :D

    -------------------------------------------

    /Mod: Let aub op spoilertags! Dat is een vrij belangrijke twist die je daar verraadt. - the Matrix

    Mijn excuses.
     
  12. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    We hebben geen echte "dvd" topic hier he? (search = failed)

    Welke versie van de Star Wars Trilogy raden julie aan om te kopen?
    Of denken julie dat er binnenkort nog een nieuwe box/versie van zal uit komen?
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier kan je ook over DVD's terecht ja :)

    Ik weet niet welke verschillende versies er zijn, maar ik heb Episode IV t/m VI + 1 bonus DVD samen in een box, en ik ben er erg tevreden mee. Episode I t/m III heb ik alledrie op dubbeldvd, en daar staat heel veel extra's op :)
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  15. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ik heb dus die 4-disc maar niet met de tinnen doos, en er staat voor mij meer dan genoeg extra op. Volgens mij is dat ook de enige die in NL te krijgen is. Maar als je dan toch gaat importeren zou ik die van 6 discs doen :9
     
  16. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk nu the Curse of Kings tuts Tomb: Wat een bagge film zeg, echt eerste klas rotzooi, het acteren is prut, de animaties zijn prut en de script is gewoon poep....bah....ga ook maar slapen want die film is kijken ook niet meer waard

    1/10
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Haha, ik heb die film ook gekeken. Wat een dramatische opeenvolging van cliché's zeg. In het begin hebben ze al zeker 10 minuten nodig om het belachelijke verhaal uit te leggen. :lol:
     
  18. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    The departed! dat vond ik pas een geniale film. Het acteerwerk, het script, de hele spanning in de film echt geniaal.
    Overigens de zomer film voor mij is hopelijk toch we the dark knight. Heb het niet zo met batman maar moet zeggen dat die me toch wel tof lijkt.
     
  19. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo te zien komt hij uit matrix reloaded (2e film), welke scene weet ik niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina