1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 8]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Rydan, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Toch maar ff je post ge-edit? :+
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja, dat komt omdat er 2x het woord geniaal in die post stond 8).
    Ik dacht dat je het over de 2e had, maar dat was de 1e. Beetje verwarrend enz.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Moet je ook niet 2x geniaal in je post gebruiken :+

    Anyway, mooi dat dat opgelost is.
     
  4. GomoRra

    GomoRra Guest

    Ik ben het met je eens! De matrix is echt vaag, je moet er van houden. Net als StarWars of startrek daar moet ik al helemaal van kotsen! Science Fiction gedoe is niet mijn smaak..

    Geef dan met The Godfather, dat zijn goede films :p en nog is steen oud ook
     
  5. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Volgens mij ben jij die persoon achterin de zaal die altijd vragen steld door de film heen :9
     
  6. GomoRra

    GomoRra Guest

    Neej maar iets wat niet realistisch is vind ik vaag :p

    Films snappen heb ik geen moeite mee.. maar sommige zijn vaag xD
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Steen oud? Valt wel mee...
    En is oud een zekerheid dat het goed is ofzo? :p
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Grapje zeker? The Skeleton Key was om te lachen zo dramatisch. In mijn ogen bestaan griezel films niet meer. Af en toe schrik je wel even als iets onverwachts gebeurd, maar dit gebeurd te weinig. Daarnaast zijn steeds meer films gericht op zoveel mogelijk gore waardoor ik, en velen anderen, nu totaal niet meer impressed zijn door wat gore. Saw eerste keer was leuk en vernieuwend, maar daarna was het weer dramatisch. Red Dragon over Hannibal Lector is ook diep triest vergeleken met Silence of the Lambs.

    It de clown vond ik vroeger best freaky. Zat toen in groep 8 en keek het op een verjaardagsfeestje. Toen ik hem 5 jaar later keek was het minder.

    The Messengers had nog wel wat oude schrik momenten, maar wederom te weinig. Het is jammer dat veel schrik griezel films merendeels het paranormale als thema hebben. Zoals The Ring (wat een goede film was op zich). Vroegah met Hitchcock films ging het over van alles en nog wat. Er werd weinig tot niks getoond en werd het ingevuld door de fantasie van de kijker. Enige wat albert deed was suggesties plaatsen en de kijker deed de rest zelf.

    Zoals ik vaker zeg. Sommige mensen zouden geen mening mogen hebben. Het is prima dat je het niet altijd eensch bent met anderen, maar als je te grote onzin gaat uitkramen ga je over de streep. Je "mening" over The Matrix is meer van toepassing op simplistische films als Hacker en Hacker 2. Dat subtiliteit je ontgaat kunnen anderen niks aan doen helaas. _0/

    The Matrix hoort gewoon bij het zeer kleine groepje geweldige films dat de afgelopen 15 jaar uit Hollywoods bagger studios is gepompt.
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Matrix vond en vind ik ook niets. Ben eens mee geweest met iemand naar de bioscoop voor geloof ik deeltje 2. Tijdens de pauze wou ik echt weg, vond er geen bal aan. Toch maar gebleven maar daarna besloten om nooit meer naar The Matrix te kijken.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    O sorry dat ik constant onzin uitkraam en geen 'mening' heb. Tevens excuses voor mijn simplistisch mening en gebrek aan subtiliteit.

    Ga jij nou maar lekker 200kg deathpushen, balzak _0/
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2009
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Mijn onderbouwing is vaak net zo diepgaand als de reacties waar ik op reageer ;)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Misschien een idee om in plaats van mijn mening helemaal af te kraken, te gaan vertellen waarom jij the Matrix zo goed vind. Dan valt er nog te discussiƫren. Maar zoals jij tekeer gaat valt er voor mij weinig te beginnen, omdat ik volgens jou geeneens een mening mag hebben.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb op moment even niks te doen. So I'll indulge you...

    In jouw mening zeg je heel simplistisch dat The Matrix gaat over een hacker die er achter komt dat de wereld een grote simulatie is en meer niet. Als dat inderdaad het enige is wat je ziet zou je vergelijking eerder thuis horen bij de film Hacker en Hacker 2...misschien zelfs lawnmower man 1 en 2. Oude films met hackers en virtual reality.

    The Matrix vind ik niet geweldig, maar een hele goed film. Geweldig in mijn boek betekend dat er niks op aan te merken is. Maar toen ik vorige week alle 3 de delen achter elkaar keer begon ik me richting het einde ook enigsinds te vervelen omdat het verhaal te traag verliep.

    Daarnaast ben ik het eens dat er makkelijk nog 1-2 delen gemaakt hadden kunnen worden als de regiseurs/directors dieper in zouden gaan op bepaalde stukken. Vecht/actie scenes waren op zich goed gedaan. Behalve dat gevecht met een stuk of 50 Agent Smith's tegen Neo op het pleintje. Het was te duidelijk dat het geanimeerd was en had beter gekund.

    Wat ik persoonlijk ook interesant vond was het mythologisch aspect. In onze geschiedenis van de weerwolven/vampieren/banshee's/ghouls etc. Dat deze in The Matrix niks meer zijn dan defecte programma's en dat je ze alsnog kan neerschieten met een "zilveren" kogel. Of die 2 gasten die transparant en insubstantieel konden worden als Banshee's/Ghosts zijnde.

    De reden dat Matrix goed is komt vanwege de onderliggende verhaallijn. Filosofische vraagstukken die het bij vele kijkers te weeg bracht. Ook in bepaalde gemeenschappen met Zion en anti-semitisme waar hevig over gediscussieerd werd als gevolgd van wat de film te weeg bracht bij mensen. Als een film mensen in zo'n mate weet te raken en kan laten bewegen is het gewoon een goede film.

    Er was genoeg subtiele zaken in de film om je bijna de hele tijd bezig te houden. Ook met het einde wat nog vraagstukken open liet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2009
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En jij kan blijkbaar niet begrijpen dat er mensen bestaan die deze film niet zo leuk vinden?
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nee. Want zelfs voor mensen die alleen naar het oppervlakte kijken zit er voldoende in om het een redelijk goede film te noemen.
     
  16. GomoRra

    GomoRra Guest

    Science fiction bah
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    En nog steeds ben ik na het lezen van jouw stuk tekst totaal niet van plan om ook maar een beetje moeite te doen om The Matrix te bekijken. Ik kijk nog liever naar Spongebob :)

    Edit:
    Wat GomoRra zegt. Zat in de bios laatst bij de nieuwe Fast and the Furious en daar schoof een trailer voorbij van een nieuwe Star Trek film als ik het goed heb. Die trailer duurde me echt even te lang. Heb niets met die science fiction troep...
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok, dat vind ik dan nogal kortzichtig.
     
  19. GomoRra

    GomoRra Guest

    Kijk weet je hoe ik de Matrix zie:

    Ik vergelijk de Matrix met het volgende:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ..
    .

    ..

    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    Deze vrouw zoenen:
    [​IMG]
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het niveau daalt hier met de minuut zeg... Zowel qua filmsmaak als qua posts :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina