Final Fantasy: Crystal Chronicles

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sharkysharky, 17 jun 2003.

1. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game lijkt ook steeds mooier te worden aan de onderstaande screenies te zien. Square slaat met deze episode in de FF-serie een nieuwe weg in met oa real time multiplayer battles. Ik ben zeer benieuwd, en kijk alleen al vanwege dat mp-aspect zeer uit naar deze exlusieve Cube-titel.

Hier de screenies aldus:

2. Vliegbeestje

Vliegbeestje KINK FM

Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg mooi, maar jammer dat het alleen voor de game cube is. Maar wij krijgen voor de xbox tenminste Fable (zolang die xbox-exclusief blijft.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet mooi en leuk uit. Maar ik heb geen Cube :'-(. Zal ik het moeten met Kotor en FF voor de PS2.

@ Vliegbeestje: Fable is niet een echte RPG, het is zo'n RPG als Zelda dus een adventure RPG maar dan iets meer RPG dan gewoonlijk.

4. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er inderdaad erg gaaf uit. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het allemaal speelt. De Cube krijgt er zo wel steeds meer third party toppers bij trouwens, kijk ook maar een naar MGS: Twin Snakes. The future looks bright.

5. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb begrepen dat FF: CC ook meer actie gericht is. De battles zijn iig allemaal realtime en 4-player. Dat lijkt me zooo heerlijk. Nu nog 4 vrienden die ook van rpgs houden en ook een gba hebben. :'-(

6. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    nou geef mij maar lekker Zelda, maar voor Final Fantasy fans zou 't wel leuk zijn misschien...

7. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Juist niet. De game lijkt in de verste verte niet op een FF. Het is meer zoals Secret of Mana voor de SNES.
    Het heeft zelfs meer weg van Zelda dan FF. Enige elementen van die gamereeks zijn volgens mij de moogles en het kristal.

8. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    uhm, als FF-fans dit al niet leuk vinden, wie gaat er dan ooit zo'n poppekast spel kopen??

9. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Nice flame... (-_-)'

10. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    good comeback Cyhwuhx.

Effe for the record, ik ben ff-fan en ben reuze enthousiast. :p

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als enorme FF fanatic heb ik lang naar deze game uitgekeken, maar ik heb ondertussen wel een beetje twijfels gekregen. Ik hou persoonlijk gewoon meer van die goeie oude FF gameplay en niet van dat actie gerichte wat ze nu van plan zijn. Het blijft echter FF dus ik zal hem wel kopen..... denk ik.... of toch maar niet.... mwa misschien wel. :{

12. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist geen leuke game omdat het real time is. Laat het gewoon lekker turn-based, zoals het oude final fantasy, want die games vind je niet meer zo veel, tegenwoordig.

13. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    ik wacht hier met smacht op echt vet.
    en dat er meer actie in zit vind ik juist cool.

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben benieuwd en wacht gespannen af...

Kan d'r geen remake van Final Fantasy 7 komen, voor Xbox / NGC?

15. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Volgens een recentelijk artikel in EDGE heeft Sqaure Enix met de gedachte lopen spelen iets van een FF VII-2 te doen, maar dat zou betekenen dat ze een volledig nieuwe engine moeten schrijven en er net zoveel werk in moeten steken als een 'nieuwe' FF. Iets wat ze dus liever niet doen. Voor FFX-2 konden ze gewoon de oude engine van X hergebruiken.

Maar zoals ik al in een ander topic zei; FF Crystal Chronicles is geen FF het is een Secret of Mana. Helemala vanwege de vechtstijl, het multiplayer aspect en het feit dat het draait om Mana-bomen.
    Waarschijnlijk is de naam van FF er alleen opgeplakt voor promotie doeleinden.

Not that I care. Nu ik de game gespeeld heb is het donders goed duidelijk dat dit een super actie RPG is. Dat wordt import... :9

16. Pudding3d

Pudding3d SK8 or die

Leuk Bevonden:
    0
    ik d8 dat het gelinkt moest worden met gameboy advance :confused:.. tis echt weet wat voor de cube, beetje party game achtige FF :)

17. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: Je kan de GBA als controller gebruiken idd (vandaar dat controls ook niet verder reiken dan A,B, L en R). Maar het schijnt dat in Multiplayer er minimaal 1 GBA nodig is voor maps e.d. Echter met GBA spelen is leuker aangezien je daar persoonlijke info op krijgt. Zo wordt health alleen op de GBA weergegeven waardoor je dus echt even moet roepen naar je medespelers om gehealed te worden. :)

"Ik heb een Fire klaar wie wil comboën?"
    "AAAARGH 1 hartje over! Iemand snel HEAL!"
    "Hey, da's mijn Life-sphere blijf af!"
    "Kan iemand de kaars nu eens overnemen?"

18. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    dit spel wordt gewoon zo cool als je samen met drie andere vrienden speelt. lijkt mij een kandidaat voor leukste coop van het jaar. dat worden dus mp-game-nachten!

of haalt het spel de EU dit jaar niet? Weet iemand de releasedate?

19. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: November 2003. PAL.

Wat zou betekenen dat Nintendo misschien eindelijk doorheeft dat een goede titel tijdens de feestdagen wel handig is. :)
    Ben alleen bang dat ie toch weer naar maart 2004 slipt oid... Zal niet de eerste keer zijn dat een spel zo uitgesteld wordt zeg maar. :p

20. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich is dat snel na de US-release toch? Maar Nintendo published de titel zeker?

Want als Square dat zou doen, zouden we net als bij FFX maanden moeten wachten en dan ook nog een belabberde versie krijgen (50 Hz...).

Weet je of deze wel een 60 Hz gaat bevatten, Cyhwuhx?
    Als namelijk Nintendo zich veel met de titel bemoeit zou de kans hierop misschien groter zijn.

Deel Deze Pagina