Hij is bezig met de game up te daten, dat duurt wel ff....na het minstens zo lange registratieproces Maar daarna kun je je verdiepen in een game waar je wel even mee bezig bent. Het spel behoeft geen verdere introductie denk ik, maar nu ik toch bezig ben kan ik er net zo goed een leuke openingspost van maken. Daarom ff wat info :
Naam : Final Fantasy XI Online
Ontwikkelaar/Uitgever : Square Enix
Genre : MMORPG
Releasedate : 28 oktober 2003
Ook op : X360, PS2 (cross-platform)
GameSpot Gamepage met info, screens, review etc.
Goed, inmiddels al wat jaartjes oud dus....maar in de loop der tijd heeft de game er drie uitbreidingen bij gekregen. Deze zaten ook bij de X360 versie van de game inbegrepen. Om PC gebruikers, en met name zij die FFXI nog niet gespeeld hebben, ook nog even over de streep te trekken is Square Enix eind vorig jaar met een Vana'diel Collection 2007 gekomen. Ook deze budgetgeprijsde versie van FFXI bevat net als de X360 versie alledrie de uitbreidingen, allemaal netjes op 1 DVD.
Q : Waarom de PC versie ?
A : Zoals met alle games in dit genre is een toetsenbord een vereiste. Een controller heeft simpelweg te weinig knoppen om snel te kunnen communiceren. Op de PS2 en X360 versies van de game zul je ook een toetsenbord willen en gaan gebruiken, en die heb je voor je PC sowieso al. Bovendien wordt de PC versie grafisch het beste ondersteund, en zijn er de nodige mods beschikbaar die niet op de console versies te gebruiken zijn.
Q : Heb ik een creditcard nodig om de game te kunnen spelen ?
A : Dat is wel zo makkelijk ja. Er is volgens mij ook nog een andere methode, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd. Kijk anders ff op PlayOnline, daar zal het vast wel op staan.
Q : Ik kan die Vana'diel Collection 2007 hier in Nederland nergens vinden en dus ook niet bestellen. Klopt dit, en zo ja kan ik dan een importversie bestellen ?
A : Dat klopt, en dat kan zeker want dat heb ik ook gedaan. Een Amerikaanse versie werkt ook gewoon hier op een PC. Het enige wat ik merkte is dat ik tijdens het registratieproces alleen United States en Canada als mijn land kon kiezen, met de daarbij behorende staat, ZIP code etc. Dit gaf echter geen problemen bij de registratie. Ik heet gewoon Leroy, woon in Den Bosch, dat ligt in Texas, ZIP code en telefoonnummers bestaan allemaal uit 8en. Zolang je je emailadres en betaalgegevens maar naar waarheid invult (hier kun je wel het goede land kiezen) is er dus niks aan de hand.
Q : Waarom ga je de game weer spelen ?
A : Ik heb de X360 versie destijds een periode gespeeld, zelfs de review van de game gedaan hier op XBW. Vond het een hele aardige game. Ademt echt de FF sfeer uit, enorm groot en een hele leuke en vooral behulpzame community. Jammer dat ik er toen niet zoveel tijd voor had. Dat is nu wel anders dus.
Q : Waarom FFXI ? Waarom niet WoW ?
A : Dat leg ik net uit flapdrol. En wat WoW betreft : ik vind die game te hectisch, ook niet echt mijn stijltje trouwens.
Q : Maar WoW is veel beter !
A : Ten eerste is dat geen vraag. Ten tweede verwijs ik je dan graag door naar het WoW topic.
Anyways, ik vroeg me af of er nog mensen zijn op XBW die dit spelen ? Maakt niet uit welke versie, ik hoop dat deze thread een beetje representatief kan zijn voor wat mij betreft alle versies. Er bestaat geloof ik nog wel een thread in het X360 games gedeelte, maar die is zo oud dat er niet meer naar om gekeken wordt.
*Probeert nieuw leven in te blazen
Laatst bewerkt: 29 mrt 2007