1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XI Online

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kariudo, 6 jan 2006.

  1. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je echt weten hoe het is? Hoe speel ik de Beta in 1001 FRUSTRATIE-stappen (niet altijd chronoLOGISCH LOL):

    - eerst een website bezoeken en dan het een en ander invullen
    - dvd in je 360 stoppen
    - wat juridische voorwaarden lezen
    - de Playonline user interface wordt geinstalleerd
    - reboot
    - de Playonline update interface wordt geinstalleerd
    - voer verschillende registratiecodes in via een virtueel toetsenboard (ARGH!)
    - wat juridische voorwaarden lezen
    - voer je NAW gegevens in, e-mail etc via een virtueel toetsenboard (ARGH!)
    - codes worden weer in andere codes veranderd (wat? dat zie je wel) (ARGH!)
    - er wordt je een e-mail adres opgedrongen waarvoor je weer een pass moet aan maken (ARGH)
    - een e-mail adres x15172630xxx@pol.com is niet charmant dus ga je die ook maar weer veranderen
    - dan poept er weer (ja lang leve PLayOnline) een ID uit woehoe
    - daar hoor je weer een passwoord bij te verzinnen (ow ja joh)
    - wat juridische voorwaarden lezen
    - dan eindelijk FF XI installeren (duurt max. een uur... WTF???)
    - inloggen op Playonline
    - je account instellen met nutteloze info (ARGH, ja weer virtueel)
    - dan weer een ID ophalen en ALWEER AL DIE SERIALS invullen (....!!!!)
    - klik eindelijk op PLAY
    - ow cool weer een update van FF XI van maximaal een uur (WTF?)

    (en dan ben ik nog waarschijnlijk talloze andere stappen alweer vergeten....)

    ZUCHT -> was wel nodig!

    Ja het is gratis en ja het is een beta, maar ik heb werkelijk nog nooit zo'n achterlijk lange installatie en onnodige serials en passwords gezien:

    2 serials, 1 playerID en pass, een extra pass voor login, een e-mail adres + pass die je minimaal 2 keer in moet voeren. (OUCH). Ik snap werkelijk niet dat MS is gezwicht om zo'n embarmelijk APARTE online interface te laten gebruiken. Het is een schande naast de Live service. In totaal ben je ook nog eens 5 Gig kwijt en zit je met graphics van 3 jaar geleden. Een directe poort is in dit geval erg pijnlijk voor de ogen als voor de besturing...

    Na minimaal 2 uur installeren, update en eindelijk gegevens invullen kun je pas spelen... hallo 2006? (ow nee 2003...)

    Nu moet het spel zelf mij nog wel overtuigen aangezien ik WEL de pc versies kon waarderen. Wel even een eerste opmerking:

    - ik heb een grote tv en zelfs sommige letters of het virtuele toestenbord in het spel zien eruit of je teveel hebt gezopen of -5 / -6 hebt...

    Tip voor mensen die minder willen tikken in het spel: bij iemand in de buurt en van plan om samen de wereld te verkennen? Roep het dashboard op en nodig die persoon (of max 3 anderen jaaa) voor een voicechat en tada. Tijdens het hele spel met je groep samen erop uittrekken...

    Meedoen?: MARVIC NL (ik heet in het spel zelf Marvic). Ik zie je graag daar terug! :) Wat zijn jullie ervaringen?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb nog steeds de moeite niet genomen om deze te installeren ... vanwege de vele negatieve reacties en ik was op de x05 niet echt onder de indruk van het spel ... dus ik kijk nog even de kat uit de boom
     
  3. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had juist toch maar die moeite (al is het maar om de nieuwsgierigheid) genomen, maar als ik die installatie nog een keer moe(s)t doen: NEE. Jij bent verstandig, maar ik was te nieuwsgierig :+ Daarom mijn "hartverwarmende" ervaring zojuist maar uiteengezet om anderen weer een een indruk te geven dat het niet "insert & play" is... (ik had er namelijk zelf nog niks van gelezen)... lucky u

    Hoe lang het spel / online viewer erop blijft staan? (zolang ik de ruimte heb zullen we maar zeggen). Ik geef het spel zelf nog wel een kans de komende tijd...

    Maar Fardo, hoe kan het dat MS zo'n service (playonline) heeft toegestaan naast Live?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  4. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je voor de beta versie ook xboxlive gold nodig of kun je het ook met xbox live silver spelen?

    @Fireballs_nL hoeveel gb ben je kwijt aan je hdd voor de beta verise?
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    :+

    edit: voor je antwoord op de live vraag, volgensmij had ik op die playOnline site gezien dat het voor beide live's geschikt was
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  6. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig gesproken Fireballs _O_

    Helaas is het inderdaad frusterend om het spel te installeren, en zoals je ook aangeeft is het "in-game" toetsenbord een crime. Ik ben er al met al ook nog niet heel erg ondersteboven van. Hopenlijk wordt de defintieve versie voor de 360 een heel stuk beter, anders ga ik 'm zeker niet aanschaffen.
     
  7. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    wow maat 5 gig is echt te veel....hadden ze dit niet anders kunnen oplossen....misgien had ms tog voor hdd-dvds moeten gaan.
     
  8. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow ik denk dat ik er ook maar vanaf zie..
     
  9. JFresH

    JFresH SanchezZ

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik moet zo ff dat boekie wete te bemachtigen :eek:
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dezelfde reden waarom MS toen der tijd XSN Sport gecancelled heeft... De reden om XSN sport the cancellen was om EA binnen te halen.

    De reden om playonline binnen te halen was/is om SE binnen te krijgen
     
  11. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij ligt inmiddels in de winkels! Heb hem gekocht,
    maar na het lezen van de verhalen hier weet ik nog niet of ik hem ook ga installeren.
     
  12. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    En vaak met dit soort gevallen waar je eigenlijk overal leest dat het tegenvalt is er toch iets waardoor je het installeerd, door de zelfde shit heen gaat waarvoor iedereen je voor gewaarschuwd heeft en uiteindelijk na veel ellende je toch tot dezelfde conclusie komt als de rest..8) (Althans dat heb ik vaak..lol)
     
  13. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar laat ik dan ook wat positiefs zeggen. NA die installatieperikelen ben ik natuurlijk wel gaan spelen en hoe (stront)traag (het verloop van het spel) ook is, je kunt er zoveel ontdekken en doen (it's to f**** huge)! Wat ik ook eerder zei, ik geef de game een kans en ik denk dat iedereen wel een uurtje in zou moeten rondlopen 8) Ik heb er inmiddels al teveel (ondank die installatie en registraties?...ja) inzitten :+ En ik vertel dit natuurlijk omdat het spel gratis is (zelf zou ik het denk ik... niet kopen)... Wellicht dat je na 60 uur er andere tegenaan kijkt? hehe

    Zie het dan als een virtuele ontmoetingsplek. Wellicht kunnen we een XBW corner creeeren? _0/
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  14. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0

    Mee eens ben hem inmiddels aan het installeren. lol*)
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    wij nederlanders negeren nooit iets dat gratis is, of een demo/beta die bij een boekje zit :p

    ik denk dat ik het boekje vandaag maar ga halen en die demo ook ga instaleren, ff wat anders, zit er ook nog een beetje nuttige info in deze uitgave?
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    //edit:double post, internet deed raar :{
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  17. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu een paar dagen bezig geweest in het spel en ik moet zeggen dat ik het spel toch wel enigzins oké begin te vinden. Ik begin een beetje door te krijgen hoe alles in elkaar steekt en hoe ik mijn character beter kan maken enzovoort, en ik begin er wel meer lol in te krijgen. Dus van mijn kant dan maar iets positiefs over de game. ;)

    Gewoon even door de lange installatie heen prikken en dan valt het allemaal wel mee.
     
  18. JFresH

    JFresH SanchezZ

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    9
    ligt het blad al in de winkel dan ?
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hoe ziet het spel er uit?
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  20. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    hier een linkje over een artikel dat over het spel gaat, plaatjes en filmpjes inbegrepen:)
     

Deel Deze Pagina